Nee
Ja
Nee
Nee
Printable View
Het is allemaal oude meuk, ik schat dat het bij elkaar max zo'n 100 euro waard is. Meer is het niet, want in al die pedalen is vast wel een keer een bout geweest, en origineel zijn ze dus niet meer :D
Serieus: wat een hoop onzinnige en irrelevante vragen op een berg zeg!
Nog even, en dan ga ik ook dergelijke vragen stellen!
Kan jíj een schatting maken ter waarde van hoeveel geld jij pedalen hebt?! :???:
En ik dacht dat ik gek/ziek was :cheerup: Altijd troostrijk dit soort posts :seriousf:
Ach, de keren dat ik D_H zie en spreek heeft ie het alleen maar over effecten. Vooral de effecten die way overpriced zijn en die erg kut zijn. Verder brabbelt ie alleen maar moeilijke woorden die niemand snapt. Ik heb hem alleen nog nooit met een gitaar gezien. Vage gast die Dirk...
Is dit je adapter Dirk?
http://www.rtvnoord.nl/asp-foto/pics...den1000595.jpg
maar wat nu als je net de achterste of de middelste in wilt trappen?
je moet een atleet met chirurgische precisie zijn om het juiste pedaal op het goede moment te raken.Ik denk ook dat je aan het randje van autisme moet zitten om precies te weten welk pedaal wat,waar en wanneer doet!
maar ik wens je er toch veel plezier mee.
ik heb ook wel rare tiks...en de rest hier vast ook wel:soinnocent:
volgens mij begrijp je de essentie van het verzamelen niet.
Ik heb gisteren mijn gitaren ook opnieuw besnaart en gepoetst , all 2 en dan ben ik blij dat ik er maar 2 heb .
Off-topic , ik begrijp ook niet waarom je zoveel gitaren hebt , behalve als je in 3 bands speelt , dagelijks in studio's zit etc . Ik heb er dus 2 en speel 80% op dezelfde tele en eigenlijk zou ik de andere niet eens nodig hebben.
Of je kunt verzamelen dan snap ik het ook nog wel , maar voor normaal (band,etc) heb je al gauw aan max. 3 genoeg.
Het nut van zoveel pedalen is tone-suck elimineren door dat er geen tone meer overblijft (en daarmee geen tonesuck meer). :D niet?:???:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar volgens mij mis ik een foto van de collectie versterkers? Of is daar geen budget meer voor :-D
Ik snap niet waarom hier nog geen slotje op staat?
Omdat het gekaapt werd door de mods zelve... :soinnocent:
Gemeen hé!? :cooler:
Als er leuke prentjes bijkomen, ben ik voor! :)
Mooie verzameling pedalen,
ik begrijp het commentaar niet zo goed.
Ik ken genoeg mensen die 100+ horloges hebben, duizenden postzegels, honderden guldens met net dat speciale tekentje erop, hell, ik ken zelfs iemand met bijna 140 Gibsons.
Geniet er gewoon lekker van, ik begrijp het wel.
@ D_H: is de collectie die je liet zien op de foto's puur voor de verzameling, of zitten er dingen tussen die je wel aktief in gebruik hebt? Ik kan me zo voorstellen dat je er zulke unieke dingen tussen hebt zitten dat je deze liever thuis zou laten...
Of heb je een los pedal board met je eigen creaties?
Standaard setje bestaat uit een zwaar gemodificeerde crybaby, een AfterImage, een Ibanez STL en, afhankelijk van het te spelen repertoire een Rat. Niet op een plank. Te veel te kleine podia gezien waar any plank teveel plek in zou nemen.
Dat is heel minimalistisch na het zien van jouw foto's hahahaha. Maar je opmerking over vloer ruimte is heel logisch.
Gebruik je een "echte" RAT of jouw twoverdrive? (heb zo ondertussen je hele site al tig keer uitgeplozen)
Dat wou ik dus gewoon weten, was wel benieuwd hoeveel van die pedalen je ook echt gebruikt. Idd, het komt erg minimalistisch over na het zien van die foto's. Maar leuke collectie :ok:
En om niet zo op je moeder te lijken: Zoonchild, hoeveel van die gitaren gebruik je nou daadwerkelijk? :dontgeti:
Is het nu zo'n rare vraag om een schatting the vragen ?
Als hij 100 pedalen heeft t.w.v. 70,- euro dan is dat 7000,- euro aan pedalen wat ik al veel vind, maar iedereen zijn hobby zeker ?
Maar begrijpelijk. Is een muzikantentrekje om die vraag te stellen. (net als de "kun jij het beter dan!? vraag als je een gitarist, hoe goed als ie z'n ding ook doet, een prutgitarist vind omdat het je smaak niet is). Postzegels zijn niet om aan te likken, da's een prettige en smakelijke bijkomstigheid. De vraag met Mitch filatelist zou dan ook moeten zijn of die filatelist dan ook veel brieven verstuurd. Op een soortgelijke manier dat een horlogeverzamelaar het vaak leuk vind om dagelijks van horloge te wisselen. Je praat over gebruiksvoorwerpen welke, in een verzameling, aan hun eigenlijk doel onttrokken zijn. Voor iemand die dat gebruik nog wel als hoofddoel heeft is het dus bevreemdend als je ze daaraan onttrokken ziet.
Gebruik ik ze? Nee, niet dagelijks. Maar het is erg leuk om af en toe weer eens iets raars uit de kast te trekken en jezelf iets anders te laten doen dan normaal.
Duidelijk, en zo zie ik het ook hoor. Maar waarom moet er altijd zo'n toontje omhoog komen bij dit soort topics. En dan ook nog de hoeveelheid geld erbij slepen. Hoeveel mensen verzuipen of verroken niet veel meer. Maar als je dan iets tastbaars ziet zoals deze collectie is het "wat een kapitaal" etc. etc.
Heeft nu ik er over na denk misschien ook wel wat met leeftijd te maken.. Een student van 18 heeft minder te besteden en realiseerd zich ook niet dat er waarschijnlijk al een jaar of 20 overheen gegaan zijn bij het opbouwen van zo'n verzameling.
*edit* voordat je een enveloppe wegstuurd moet er toch aan de pstzegel gelikt worden hahaha :)
Is toch gewoon een vraag uit interesse, als je niet wilt dat mensen vragen stellen hoe dan je mond (muil) dicht en post dan geen foto's van je verzameling. Dirk post een verzameling en ik stel een vraag puur uit interesse, niet met een hoog toontje en ook niet met een laag toontje, gewoon uit vriendelijkheid en nieuwsgierigheid, zelfde als je een chique auto ziet van een vriend, een oldtimer en je vraagt; amai hoeveel heeft die wel niet gekost, ...
Vriendelijkheid kennen sommige hier niet meer :confused:
Vandaar dat ik ook dit er bij zette:
Dit klinkt een beetje lullig... weet niet of t zo bedoeld is..
Samen met de emoticon die je plaatste had het ook lullig bedoeld kunnen zijn.
Verder heb ik het volgens mij helemaal niets onvriendelijk geplaatst. Voor mijn gevoel snapte D_H precies wat ik dacht te proeven in die zin.
Bovendien quote je een reactie op een post van D_H die inging op een opinie van hem.
Het komt op mij altijd erg Hollands over als er iemand meteen over prijzen begint bij het zien van andermans gear (of verzameling, in dit geval). Of met een oordelend ondertoontje zoals 'gebruik je het ook allemaal wel'. Gelukkig dat je een Belg bent, wordt mijn vooroordeel tenminste een keer niet bevestigd.
Al zou je zeggen: Het komt op mij altijd erg BELG over als er iemand meteen over prijzen begint bij het zien van andermans gear.
Dan zou je het nog mis hebben, prijzen vragen is niet land/ras/geslachts gebonden, ik toon intresse, ben gewoon nieuwsgierig hoe zo'n hoop pedalen kost eigenlijk ... :hippie: zo erg mitch ?
Joh, neem gewoon de prijs van een gemiddeld 2e hands pedaal wat gewild is en vermenigvuldig dat met het aantal pedalen wat je ziet. Ben je ook weer gelukkig.
Of, leuker, ga elk pedaal even nazoeken op't internet en check ebay scores. Heb je een leuk project voor de vakantie..
van die 140 gibsons mogen dan ook wel wat foto's komen! :seriousf:
ontopic: Hij mag trots zijn dat hij zo'n collectie heeft> Ik denk dat 99% van de forumleden wel stiekem jaloers erop is. Ik snap echter niet waarom mensen het raar vinden dat hij zoveel gitaarspullen heeft, het is tenminste een verslaving wat leuk is, in plaats van roken of iets dergelijks.
"Veel te veel apparatuur wordt afgedaan als "niet goed" omdat de verwachtingen van de speler veel te hoog zijn."
Je hebt kennelijk dan ook niet veel verwachten als je iets nieuws koopt :ok:
Pfff, maak het nou niet zo persoonlijk man. Er zijn zoveel suffe posts in dit topic terecht gekomen, zo speciaal was die van jou nu ook weer niet. Je bent de enige die door blifjt gaan over geld, that's all. Als de ondertoon van zelfspot van de vorige post je is ontgaan is dat jammer.
Nou weer verder spelen, Calimero!