-
Een half jaar geleden ontdekte ik bij toeval Keni Lee Burgess en werd ik geconfronteerd met het fenomeen Cigar Box Guitar. Een aanstekelijke prikkel die me naar m’n werkhok dreef om er terug de basis van de houtbewerking op te pakken. Daarvóór had ik er zelfs nooit aan gedacht me ooit het hoofd te breken over het maken van een gitaarhals of het plooien van fruitkisten tot één of ander gitaarmodel.
Intussen staat een tweede rommelgitaar ( Uncle Box ) bijna afgewerkt en zit ik reeds op een derde bouwsel te broeden, wellicht ook iets met blik, Jambi. Ik weet/vermoed dat die derde mijn laatste nog niet wordt, ik heb de kistenkoorts goed te pakken. En inderdaad, de 3510 hits op youtube, de uitgebreide club bij cigarboxguitars en de gekkigheid op cigarboxnation bewijzen dat ik niet de enige ben.
Ben benieuwd naar de fantasie die andere Gitaarnetters de vrije loop laten..
Ik zou het wel leuk vinden, Barno, dat Stephanie eens bespeeld zou worden door iemand met kennis van snaren!
Tee.
-
Mooi man!! Je nieuwe project!
Blik lijkt me ook erg tof. Ik weet dat in Rotterdam een gast (wellicht hier ergens ook te vinden) een gitaar heeft gemaakt van een zalmolie blik met een hals gemaakt van een drempel. Mogelijkheden zijn eindeloos!
Ik lig nu ff plat met mijn rug, maar zodra ik weer kan ga ik ook aan de slag met mijn sigaarkistjes. Heb er vandaag 1 binnen gekregen, maar hij is iets aan de kleine kant.