Leuk voor je..
Maar vernieuwend is het niet.
Printable View
Leuk voor je..
Maar vernieuwend is het niet.
Van harte Mitch!!! erg mooi ding!! goeie keuze!
Verdorie Mitch.
Had ik net mijn GAS voor een betaalbare SG een beetje onderdrukt, kom jij aan met dit verhaal. En nu...? Nou..? ;)
Kan ik weer naar een winkel en toch die gitaar proberen en loop ik het risico dat ik 'm ook te gek vind. Dat gedonder ook altijd. En moet er ook weer een haak aan de muur of een grotere multi-stander bij komen.
Nou ja, dan gaan de kinderen maar niet studeren......
Rot-forum !!!!! :seriousf:
Ha(r)telijke groeten, C. :)
PS: mooi ding, dus !!!
Yo Mitch, mag ik vragen op wat voor Tele/elementen je speelde? 'Super laag' en 'zalige resonantie' zijn dingen die me erg aanspreken. ;)
Er schijnt nogal wat variatie in de halzen te zitten. Die van mij heeft een iets plattere hals dan de Standards die ik probeerde of mijn eigen Classic. De laatste keer dat ik dat hier vertelde had iemand ook een enorm grote bakkes omdat hij zelf juist een hele dikke hals had.
Waar de fok slaat dit nou weer op? :???:
Heb je alweer wat anders op het oog? Als je zo door blijft gaan met kopen/verkopen dan ben jij straks de ultieme vintage kenner hier op het forum. ;)
Mijn SG Std heeft ook een veel andere (plattere?) hals dan die faded SG die ik met de meeting in m'n handen heb gehad.
Het kan ook hoogglans gelakt vs ruw gelakt verhaal zijn, maar ik kon m'n weg absoluut niet op de faded vinden terwijl ik mijn Std echt geweldig vind spelen... :???:
Ik snap 'm ook niet echt...
@Mitch: gefliciteerd. 't Is toch wat, een echte Gibson die goedkoper en beter is dan de een echte vergelijkbare Fender...
Tel even de Gibsons hier op het forum samen.
Precies alsof iedereen hier een Gibson of Fender heeft..
Dus, niets vernieuwend..
;)
Moeilijk is het toch niet?
Of heb ik nu iets te hard getrapt?
he ja, laten we lekker gaan bekvechten omdat Mitch een nieuwe gitaar heeft gekocht.....hoera, weer een enerverende dag op het Forum!!!
Mitch, ik vind je gewoon een vieze, laaghartige, schurftige schijthond dat je zomaar een gitaar koopt zonder dat je de spec's hebt uitgezocht, hoe durf je!!! Je weet niet eens hoe de hals heet, wat voor elementen erop zitten en hoe die klinkt, al heb je 'm nooit gehoord, en jij noemt jezelf een moderator? Ik vind dat je op moet stappen en je hier nooit meer mag vertonen.
(Prive hoop ik je nog vaak te spreken, maar voor hier ben je gewoonweg niet meer te handhaven, dus breng op z'n minst de SG terug naar de winkel zonder je geld terug te vragen).
Je bent pas vernieuwend als je een Hamer, een Hondo of een Huber hebt? Fijn dat dat weer opgehelderd is :ok:
Fuhgawz, die Tele die zo resonant is en veel laag heeft...da's mijn eigen nineties CIJ '52ri. Die ha dik de avond tevoren nog even goed bespeeld om 'm vers in mijn geheugen te hebben en daar kwam geen enkel testexemplaar ook maar enigszins bij in de buurt helaas!
De '50's halzen verschillen zeker onderling, maar dat staat ook duidelijk op de site, dat hadden jullie kunnen weten. Tsss, wat een niveau weer zeg.
En ja Marc, ik weet het... ik informeer mezelf nooit ergens over, open het ene na het andere n00b topic en toch draai ik hier al zo lang mee. De bevestiging dat het wel vriendjespolitiek móet zijn :seriousf:
En sorry voor de GAS, guitarkid ;)
Just my 2 cents..
Goed dat jij er blij mee bent Mitch.
O wacht, je bent van de Dean politie, ja, die voelen zich altijd een beetje miskend :D Ik heb ook wel andere merken gehad hoor, Godin twee stuks, andere Ibanez, Epiphone en ook nog eens een Dean, jawel...
Dat ik nu uiteindelijk uitkom bij twee stuks Fender Japan, twee stuks Gibson USA en een De Gier NL, tja, maakt dat me reactionair? Geen idee.
Ah joh, als we elkaar het plezier maar gunnen...everything's cool.
Ik heb persoonlijk tien keer liever een Fender of Gibson dan zo'n graftak van Dean. Just my 2 cents.
Lief doen :makeup:
De Dean politie.. :dontgeti: *facepalm*
Heeft niets met miskend worden te maken. ;)
Laten we er maar geen Dean-Gibson discussie van maken jongens..
Ik hun Mitch zijn nieuwe Gibson, en heb mijn mening er over gegeven.
En Michael AE.. dan heb ik tien keer liever een Dean dan een Fender of Gibson graftak.
My 2 cents!
Misschien weet jij wel niet dat Dean ook andere gitaren maakt, zonder punten en zeker geen Gibson ripofffs....Niet dat ik zo'n liefhebber van Dean ben, maar denk eens wat minder zwart wit. Even een voorbeeld:
http://www.deanguitars.com/img/c350ftrd.jpg
Ha, een Dean strat kopie! Origineel! :p
En we zijn vertrokken..
http://skepticalteacher.files.wordpr.../facepalm1.jpg
What the heck Mitch:D!!! COOL!!! Enjoy:crazyhappy:!
De rest van de gitaren ook weer op orde?
Cool, ik ga ff koffie en een peukie scoren. Wacht even met het bitchen tot ik terug ben.
Mitch, vette plank! Ik heb samen met het neefje van mijn vrouw een Vintage SG voor hem gekocht. Uiteraard ook even de Gibson SG's van de muur gehaald, daar zat er 1 tussen die mij echt opviel door zijn klank. Sindsdien wat meer gevoel bij de SG gekregen. Al zal het niet snel een gitaar voor mij zijn, ik vind hem meer dan tof!
great! een SG. Ik heb er zelfs nog nooit op gespeeld. Dat neemt niet weg dat ik vind dat elke gitarist er eigenlijk een zou moeten hebben. Ik hou van no nonsense gitaren: dus basispakket moet zijn, een tele, een SG en een strat een 335. niks tegen LP's maar da's gewoon geen handige gitaar.
Oké, ik begrijp inmiddels wel wat je bedoelt en je hebt natuurlijk wel een punt, maar je eerste post hierover kwam een beetje 'bitchy' over (no offense) en is niet echt relevant in dit topic. Misschien is het een betere optie om 'vernieuwende gitaren' toe te juichen in plaats van 'niet-vernieuwende gitaren' af te kraken. Positieve energie is altijd beter dan negatieve energie! :) Peace!!
:hippie:
Thanks voor de info over de Tele! En ik ga me diep schamen voor mijn schamele Gibson-hals-kunde. :(
De Jazzmaster is 'getting there', van de week langsgeweest en hij was al redelijk gestript. Hij krijgt hierna 4 laagjes nitro om weer vintage white te worden. Hals moet nog gedaan worden en het nieuwe brugelement (dat was wel een vrije keuze) is onderweg.
:nervous: geen LP en wel een strat?!?! Nee joh gekkie... ik heb nu een Les Paul, een Tele, een SG, de semihollow staat op het moment van vertrekken, een Jazzmaster en een De Gier. Alle klassiekers op een rijtje dus :D
Gefeliciteerd! Bij mij komt er ook ooit nog eens eentje te staan..
Fijn dat iedereen weer op z'n weewee getrapt is...
En volgens mij had ik Mitch al gefeliciteerd? Al had je SG eigenlijk Worn Brown moeten zijn... :soinnocent:
Gaaf ding, Mitch! Gefeliciteerd! :ok:
De Worn Brown versie vind ik de meest smaakvolle SG uit het hele aanbod, los van de ontbrekende elementkapjes.
Oooooooh als ik €600,- zou kunnen krijgen voor mijn Japanse strat, zou ik haar meteen verkopen en linea recta naar de dealer lopen voor een Worn Brown SG Faded. Goddomme, ik zwel weer op. :cooler:
Inderdaad, retemooi ding!! Staat ook op mijn lijstje :D
Vraag me trouwens af waarom deze SG zoveel goedkoper is dan de LP's van Gibson?