Ik kan haast niet wachten tot hij af is :rockon:
Printable View
Ik kan haast niet wachten tot hij af is :rockon:
Dit citaat vond ik hier:
"TV Yellow was developed in the 1950s to solve the problem of the color white, under the glare of bright television lights, overpowering the black and white television cameras.... One contributor to the story of TV Yellow relates a visit he made to the filming of a medical show in the fifties. He recalled being surprised to see all the "Doctors" wearing yellow medical smocks. "TV Yellow" smocks I suppose? Gibson developed the color for Les Paul's frequent television appearances although it is believed he never played a TV Yellow guitar (at least not on television)."
irl is het beter te zien, maar hier kan je zien dat de lak langzaam samenkomt op dezelfde hoogte
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02898.jpg
achterkant hals gestaind
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02895.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02897.jpg
En op de volgende komt het elvis potret erin?
Zal je mischien mooi met een stencil kunnen doen.
zou je nu nog aan de slag kunnen met een sanding sealer?
Dat zal wat sneller vooruitgaan.
Maar weet niet of het mogelijk is...
nee geen elvis protret :), trouwens Elvis zit in de gitaar want mojo nixon zingt: elvis is everywhere :)
tja, ik weet eigenlijk niet wat dat is, sanding sealer. Ik denk dat ik rustig ga blijven opbouwen met die lak. duurt wel lang idd. als ik he nog es zou doen, mss toch ook met borstel en zoiets als s sealer werken om vlugger hoogte te winnen.
ik las ergens op tdpr dat die gast 60 lagen blank had gezet. zal wel cellulose geweest zijn. aan zoveel lagen kom ik niet denk ik. ik schat dat het mij in totaal vier spuitbussen motip gaat kosten.
Ik heb bij de 7th-fan na 1 bus lak alle gaatjes nog eens met poriënvuller op waterbasis gevuld, en dan terug geschuurd.
Ging heel goed, en de gitaar zag er ineens een pak strakker uit.
Daarna gewoon verder gelakt.
De keuze was waterbasis, omdat solvent gedragen vuller de lak aantast :)
s.
Ik wist ook niet precies wat het was tot ik dit las :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internet
In België oa hier te koop
Ik vind het overigens prima lukken, zo op het eerste zicht ( en dat op de volgende de kwalitieten (woeha, funny typo!) van Dolly moeten, al ga je wellicht de body moeten vergroten... :) )
Ik heb hier een vloeibare "porienvuller" van levis, die ik ooit es gebruikt heb onder cellulose lak, dat ging goed. Er staat op dat het synthetisch is. Ik zou niet weten of het compatibel is met motip blanke lak (waarvan ik vermoed dat dat acryl is)
Ik kan sowieso niet uit aan heel die specs van al die lakken.> zo lees ik net nog op de motip site dat lakken van trendy die ze hebben, cellulose bevatten terwijl bij de veiligheidsvoorschriften staat dat je geen masker nodig hebt als je ze gebruikt :???: kan er niet aanuit
at kakihara, de helft van dolly parton's gebergte zou mss passen in de grote vleugel :)
ik heb nog es nagedacht over dat drogen van de lak. denk idd dat het wijs zou zijn wat meer tijd te laten tussen de lagen. nu het oppervlak richting egaal gaat, merk je goed hoe de lak telkens inzakt bij het drogen.
Omdat ik zowat de anti-Woml ben qua geduld, ga ik de inlay truuk gebruiken: dat gaat me een tijdje bezighouden terwijl de lak kan drogen. Ik heb nog een aantal stukjes mop, niet genoeg voor een blockinlay, maar mss wel voor de custom guttlin inlay die ik ooit es heb getekend. De vorm is gebaseerd op de coverplaat van de controle cavity. Het rotte is dat er voor mijn dremel geen passende freesvoet bestaat, dus het zal weer vooral handwerk worden.
deze inlay dus (maar dan niet egaal wit maar mop):
http://i158.photobucket.com/albums/t...TFISHINLAY.jpg
een heel mooie inlay, past perfect inderdaad bij de rest van je ontwerp :-)
Ik kan alleen maar beamen dat die inlay mooi gevonden is ! Terugkerende elementen, alleen knappe designers denken daaraan :)
thx guys
mijn ontwerp addagium is simplicity en unity, vandaar de link ook met de vorm van de coverplaat. al kan contrast ook heel goed werken, bv block inlays vind ik ook wel mooi. maar deze zijn wat meer custom. Als ik ze in de toekomst op andere gutts wil gaan gebruiken, dan is dat bochtige van de vorm mss geen verstandige keuze (veel meer werk dan block) maar soit, i like it.
inlay in Illustrator uitgetekend / uitgeprint / op MOP geplakt / uitgedremeld en nu komt een moeilijk werkje: hout uitsteken en zorgen voor een zo goed mogelijke pasvorm. wengé lijkt me net als rosewood moeilijk onzichtbaar te vullen.
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02907.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02912.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02910.jpg
de inlays komen wel omgekeerd te liggen, zoals op de tekening dus, (symmetrie met de bovenvleugel van de gitaar) maar aan de onderkant zitten nog de papieren malletjes
Aparte inlay!
Lijken allemaal kleine witgeverfde levertjes op je fretbord :chicken: (j/k)
Mooie organische vorm, past mooi bij de gitaar.
Nice Inlay!!!!
Met welk dremel stuk ging je tewerk? Dat schuur rolleken?
ik dremel ze ruwweg uit met een slijpschijfje, en dan da klein schuurrolleke, ging prima, maar ben nu bezig met uithalen hout:ik had al zo'n vermoeden maar wengé is geweldige bummer op dat vlak, knoerthard en zwaar generfd : in rosewood kan je nog snijden met een cutter, zelfs dat lukt amper bij wengé
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02917.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02915.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02920.jpg
en eerste keer gelijkgeschuurd
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02934.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02929.jpg
laatste keer dat ik inlays doe in iets anders dan ebben. het is al bij al nog meegevallen, zeker gezien ik de zaak freehand heb moeten uitdremelen. moet nog enkele retouches doen en nog veel fijner schuren.
ziet er toch goed uit vind ik, heeft zo'n freesje niet veel de neiging weg te willen 'lopen' tijdens het frezen? Zeker als je het met de losse pols doet?
is de inlay op de 7e positie in het echt ook zo dof, of komt dat gewoon door de foto/flits?
mooie inlay op een mooie toets van een mooie gitaar, well done!
grtz
freehanden met dremel in een toets is eigenlijk volstrekt verboden want risico op uitschuivers is heel inderdaad heel groot. heb het nog es gedaan in maple, dat viel op zich wel mee, wengé daarentegen is moeilijk, maar ik ben tevreden met het resultaat. vooral een kwestie van heel geconcentreerd werken.
niet dof, da's parelmoer hé, dat vangt het licht op zoals het zelf wilt :)
wengé is inderdaad op bijna alle vlakken een pain in the ass heb ik gemerkt, ik ga er nochtans na de examens (nog 4 pfff) een toetsje van maken denk ik, zou het mooi zijn om maple in wengé in te leggen? of kan je been/bot inleggen denk je, vriend van mij z'n vader is slager, en die kan wel aan behoorlijke stukken bot geraken. Ben van plan om de stemknoppen te vervangen door beenderknopjes en de topkam ook zelf te maken, maar zou inleggen werken?
grtz
probleem met inlay maple: je moet dat lakken, wordt anders geweldig vuil, maar wengé lakken is wat zonde. been, ik schat beetje idem, en is visueel nogal saai
Kijk hem gaan dan! Echt weer bruut man, ziet er tof uit.
thx rick
hier een ruwe mock up, omdat ik de pups en de B5 nog niet heb hier met dogear covers en een nep bigsby. maar zo gaat ie er ongeveer uitzien, alleen veel flashysparklyshiny-er natuurlijk :)
Lakproces komt goed, nog niet helemaal vlak maar dat komt wel
http://i158.photobucket.com/albums/t...G/DSC02942.jpg
Wauw! Ondanks de overdosis glitter een van de mooiste Guttlins! Alles is mooi op elkaar afgestemd.
Man wat wordt hij mooi. Die inlay in de toets is gaaf. Zo is zelfs wenge mooi te krijgen.
http://www.blinkyou.com/image_bank/glitters/sexyred.gif
plus tien tekens
WOW :cooler:
Heel mooi.
Ik vind alleen de gelige hals een beetje te geel, maar dat kan ook aan de foto liggen. Ik had de esdoorn blank gelaten, maar soit, smaken ...
s.
thx all! ik ben ook blij met de (voorlopige) looks
at stijn, ik hou wel van wat vintage gebruinde maple maar hier is het idd net wat te geel, ik ga 'm dan ook terug kaal schuren. Ik zou eigenlijk graag hals in olie doen, weet iemand of dat haalbaar is met een gestainde hals?
Normaal is dat geen probleem, stain is op waterbasis, dus als het goed gedroogd is, is het enkel hout met een kleurtje.
Misschien dat je het een beetje uitwrijft als je er olie op doet, of ook niet, gewoon een testje doen.
s.
Fantastisch ! Barno heeft net weer een miss-verkiezing overbodig gemaakt !
Je schiet alweer lekker op. Ziet er heel goed uit, (weer) een heel evenwichtig ontwerp.
Wow Barno!!
Schitterend werk...
Klein Belgie heeft toch enkele schitterende gitarenbouwers, en daar hoor jij zeker bij!
Gr.
F
leuke inlay, die vind ik elk geval voor herhaling vatbaar. en de gitaar in zijn geheel: waw
Ja, deze is wel waanzinnig geworden zeg! Vakwerk, echt heel mooi! :ok:
mooie gitaar!!
het ontwerp van de inlay ziet er ook goed uit hoewel ik m wat plomp vind.
heb je nou gewoon overal de zelfde grote gedaan tot de 12e fret?
ik denk dat ik het toch mooier vind als hij per inlay een stukje kleiner word.
iig, keep up the good work:)
Hey Barno,
Het is wel een erg bijzondere gitaar, zeg!!!
Ik kan me voorstellen dat de meningen verschillen.
Ik vind 'm wel erg gaaf, maar zelf zou ik er niet direct voor kiezen.
Mooie inlay ook, past goed bij de lijnen van de gitaar zelf.
Je bouwkunsten zijn fantastisch om te volgen (en leerzaam)!
ZZ top, tour 2010-2011...???
vr.gr.
Branko