Oorspronkelijk geplaatst door
pimmetje
Het hoeft idd allemaal ook niet 100% gespeend te zijn van alle commercialiteit.
Ik zei eerder al iets als: we zijn niet tegen een commerciele werking van een post, wel tegen een (schijnbaar) commerciele bedoeling van een post.
En wat was er dan zo commercieel bedoeld aan de post van het topic waar dit topic over gaat?
Dat is niet omdat we iemand de klanten niet gunnen. Het is nu eenmaal zo dat dit forum mede mogelijk is dankzij betalende adverteerders. Dat kan niet zonder de gratis commerciele ontplooiing van niet-betalende pro's, semi-pro's en wannabe pro's her en der iets te beteugelen. En dat is jammer genoeg niet altijd een zwart/wit-karwei.
Maar het gaat toch eigenlijk helemaal niet om klanten hier? Althans: niet om klanten verkrijgen via dit forum. Dat gaat mij ook te ver, maar zeggen dat je een gitaar voor een klant bouwt, so what? Of is er meer in dit specifieke geval wat ik niet weet? Als ik jou goed volg ben jij tegen de commerciële ontplooiing van merken, personen, bedrijven e.d., maar dan zeg ik op mijn beurt dat Cuttling al lang valt in die categorie ;). Al die oude jappen, Koreanen en Chinezen die opgelapt worden voor de verkoop vallen hier ook gewoon onder dan.
Opnieuw: dit is algemeen over het beleid op dit gebied sprekend. Niet per se over de aanleiding tot dit onderwerp.
Ik heb het in mijn vorige post inderdaad over het algemene beleid, hopelijk is deze post wat meer ontopic ;)