nou weet je wat je hebt gelijk voor mijn part, veel plezier ermee, maar je zit nu weer op het mannetje te spelen, joh doe toch eens normaal man, kinderachtig ventje
Printable View
Nagemaakte artikelen
Het is verboden om nagemaakte artikelen mee te nemen en in te voeren in Nederland. De Douane neemt deze artikelen in beslag en u krijgt een boete.
Merkartikelen worden nagemaakt met als doel mee te liften op het succes van dat merkartikel (intellectuele eigendomsfraude).
Veel voorkomende artikelen die worden vervalst zijn:
* schoenen
* kleding
* tassen
* dure horloges
* illegaal gekopieerde cd's en dvd’s
* parfum
Let op!
Als handelaren in het buitenland u voor extreem lage prijzen zogenoemde merkartikelen aanbieden, kunt u er bijna altijd van uitgaan dat het om illegale handel gaat of om namaak.
Uitzondering
Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete.
Nagemaakte artikelen die u ondanks het verbod toch mag meenemen voor eigen gebruik
Soort goed Maximale hoeveelheid Opmerkingen
Horloges
3 stuks
Parfums / Eau de toilette
250 ml
Beeld- en geluidsdragers met uitzondering van master(s)
3 stuks/dragers
Verschillende titels
Een dvd met 3 verschillende films geldt als 3 dragers
Datadragers
Geen
Overige goederen
3 stuks/paar
Let op!
Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.
Bovendien moeten de (nagemaakte) goederen op zichzelf Nederland wel binnen mogen komen. Als particulier mag je bijvoorbeeld nooit nep-vuurwapens Nederland binnenbrengen. Kijk voor meer informatie op de overheidswebsite www.vet-nep.nl.
Meer informatie over nagemaakte artikelen
Wilt u meer gedetailleerde informatie over wat u mag meenemen uit het buitenland? Bel de BelastingTelefoon/Douane.
Overtreding strafbaar
De Douane en verschillende opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd door de officier van justitie.
Kijk voor meer informatie over nagemaakte artikelen in het handboek VGEM.
overigens staat hier niet onomstotelijk dat je nep merkgitaren mag eigenhandig mag invoeren dus dat wil niet zeggen dat BENWAVE gelijk heeft:soinnocent:
Ik ben bang dat ben in deze gelijk heeft maar ik denk dat dit maar een fractie is van een wets artikel. Dus Geert hoeft niet fout te zitten.
klopt, hier part2:
Handboek VGEM
30.05.00 Intellectuele eigendomsrechten, 6 april 2009, Versie 3.1
9. Strafrechtelijke handhaving
9.1. Mogelijkheden voor strafrechtelijke handhaving
De houder van een intellectueel eigendomsrecht is mede zelf verantwoordelijk om op te treden tegen inbreuk op dat recht. Daarvoor beschikt hij over diverse civielrechtelijke mogelijkheden.
Er zijn situaties waarin deze vorm van handhaving echter niet voldoet of wenselijk is. Zo kan er aanleiding bestaan om een strafrechtelijk onderzoek in te stellen. In veel gevallen is namelijk niet alleen het belang van de houder van het recht in het geding. Ook de bescherming van het algemeen belang kan ingrijpen noodzakelijk maken. Denk bijvoorbeeld aan het optreden van marktverstoringen, gevaar voor personen of goederen of de betrokkenheid van de georganiseerde criminaliteit bij de productie of distributie van inbreukmakende goederen.
De strafrechtelijke handhaving is de verantwoordelijkheid van het Openbaar Ministerie (OM) en de FIOD-ECD. De activiteiten van de Douane blijven in dit verband beperkt tot het in beslag nemen en verbaliseren.
9.1.1. Algemeen kader strafrechtelijke handhaving
Bij strafrechtelijke handhaving staat altijd de vraag centraal welke inspanningen moeten worden verricht na het aantreffen van onregelmatigheden. Het gaat dan om (vervolg)onderzoek en vervolging. Als vervolging inderdaad het doel is, dan betekent dit een grote aanslag op de capaciteit van de Douane en het OM. Het werkproces vanaf het constateren van de onregelmatigheid tot het aanbieden van het proces-verbaal aan het OM is een arbeidsintensief traject.
Denk bijvoorbeeld aan:
- het horen van mogelijke verdachten uit Nederland of daarbuiten
- het horen van een afzender (gevestigd buiten de EU), wat vrijwel onmogelijk is
- het bewijsprobleem als de verdachte ontkent
Als al tot een bewijs kan worden gekomen, heeft het aanbieden van een schikkingsvoorstel - gelet op de ernst van de overtreding- veelal de voorkeur. Wordt hieraan niet voldaan, dan zal alsnog dagvaarding plaatsvinden.
9.1.2. Reizigers, post-, pakket- en koerierszendingen en cargozendingen
Bij onregelmatigheden die worden geconstateerd bij reizigers en post, pakket,-,en koerierszendingen is meestal geen sprake van ernstige aantasting van of schade aan de maatschappij. Het gaat vaak om kleine hoeveelheden verboden goederen met een relatief lage waarde. De ontvanger is veelal ook de eindverbruiker.
De (uiteindelijke) sanctie zal dan ook doorgaans laag zijn, maar de inspanningen die de strafrechtelijke vervolging vraagt, zeer hoog. Desondanks is het van belang onwenselijke en gevaarlijke situaties op te heffen en herhaling te voorkomen. De sanctie die aan de inbreukmaker wordt opgelegd, zou voldoende effect kunnen/moeten hebben om dat te bereiken.
Voor cargozendingen geldt ook dat bij kleine hoeveelheden het toepassen van de Verordening niet efficiënt is. Tot een bepaalde hoeveelheid aangetroffen inbreukmakende goederen wordt daarom altijd strafrechtelijk gehandhaafd.
9.1.3. Aanwijzing en richtlijn Intellectuele-eigendomsfraude
Het College van procureurs-generaal heeft een Aanwijzing en Richtlijn Intellectuele-eigendomsfraude voor de strafrechtelijke handhaving vastgesteld. Deze bevatten regels voor het OM bij de opsporing en vervolging van overtredingen op het gebied van intellectuele eigendomsrechten. De Aanwijzing en Richtlijn zijn per 1-2-2006 van kracht geworden (Staatscourant 2006, nr 6) en verwerkt in dit voorschrift.
Het uitgangspunt is dat bij de bestrijding van inbreuken op intellectuele eigendomsrechten civielrechtelijk optreden door de houder van het recht voorop staat. Bij dergelijke inbreuken is echter vaak ook het algemeen belang in het geding.
Hierbij wordt met name gedacht aan gevallen die:
- een veilige samenleving (bijvoorbeeld volksgezondheid) bedreigen
- zien op grootschalige vormen van eigendomsfraude die marktverstorende effecten hebben
- betrekking hebben op georganiseerde criminaliteit
Bij de vraag in welke gevallen het strafrecht voor toepassing in aanmerking komt, wordt met de bovenstaande factoren rekening gehouden.
De aanwijzing geeft ook een invulling van de strafuitsluitingsnorm "enkele waren voor eigen gebruik in voorraad" uit artikel 337, lid 2 WvSr.
9.2. Strafuitsluitingsgrond artikel 337 WvSr
Artikel 337 WvSr heeft betrekking op het merkenrecht en het recht inzake modellen en tekeningen. In lid 1 staat dat de volgende gedragingen strafbaar zijn: het opzettelijk invoeren, doorvoeren, uitvoeren, verkopen, te koop aanbieden, afleveren, uitdelen of in voorraad hebben van mogelijk inbreukmakende goederen.
In lid 2 van dit artikel staat dat het niet strafbaar is om `enkele exemplaren voor eigen gebruik in voorraad te hebben'.
9.2.1. Strafuitsluitingsgrond bij reizigers
Voor reizigers geldt dat zij zich op deze strafuitsluiting kunnen beroepen. Reizigers die bijvoorbeeld op Schiphol terugkeren met één nagemaakt product (bijvoorbeeld één horloge) vallen onder de toepassing van de strafuitsluitingsgrond van artikel 337 WvSr.
9.2.2. Geen strafuitsluitingsgrond bij post/pakket/koerierszendingen
Bij post, postpakketten of koerierszendingen en vrachtzendingen (cargo) geldt de strafuitsluitingsgrond niet. Het begrip `in voorraad hebben' moet worden ingevuld als feitelijk bij zich hebben.
9.3. Reizigers en strafrechtelijke handhaving
Voor reizigers geldt dat zij enkele exemplaren van (vermoedelijk) inbreukmakende goederen mogen invoeren voor eigen gebruik. De volgende hoeveelheden vallen onder de strafuitsluitingsgrond.
Tabel 1 Hoeveelheden voor eigen gebruik reizigers.
Soort goed Hoeveelheid
...................................... .........................
Horloges
3 stuks
Parfums / Eau de toilette
250 ml
Beeld- en geluidsdragers met uitzondering van master(s)
3 stuks/dragers
(verschillende titels)
Datadragers
Geen
Overige goederen
3 stuks/paar
Bij overschrijding van de hoeveelheid vermoedelijk inbreukmakende goederen van Tabel 1 is in Tabel 2 voorgeschreven op welke wijze strafrechtelijk wordt gehandeld.
Tabel 2 Overschrijding normaantallen tabel 1 bij reizigers
Soort goed Kolom 1: Schikkingsaanbod door middel van een afstandsverklaring Kolom 2: Strafrechtelijk optreden door Openbaar Ministerie
............. ...................... ...................................
Horloges
n.v.t.
4 stuks of meer
Parfums/eau de toilette
1 t/m 500 ml
501 ml of meer
Beeld- en geluidsdragers, met uitzondering van master(s)
1 - 25 stuks
26 stuks of meer
Datadragers
1 t/m 3
4 of meer
Overige goederen
1 - 50 stuks/paar/eenheid
51 stuks of meer
9.3.1. Aandachtspunten voor gebruik van Tabel 1
Onderstaande aandachtpunten zijn van belang bij het gebruik van Tabel 1:
- Als beeld- of geluidsdragers worden aangetroffen met twee of meer exemplaren van dezelfde titel, is tabel I niet van toepassing.
- Het aantal auteursrechtelijk beschermde werken op één dvd is van belang. Elke filmtitel telt. Eén dvd met 4 films wordt beschouwd als vier dragers en is dus niet toegestaan. Voor televisieseries op dvd geldt echter niet het aantal titels maar het aantal dragers (dvd's). Het aantal titels op een cd is daarentegen niet van belang. Dit wordt als één drager gezien.
- Met het begrip master wordt bedoeld: een technisch product waarvan het doel is deze aan te wenden voor de productie van optische schijven zoals cd's en dvd's. Een gekopieerde film op dvd die in Nederland nog niet in de bioscoop draait, is dus géén master.
- Onder digitale datadragers vallen:
- businesssoftwar
- overige software voor privé gebruik
- entertainmentsoftware (games)
De Douane controleert niet de inhoud van draagbare datadragers (bijvoorbeeld memory sticks, mp3-spelers of harde schijven).
- Voor personeelsleden van vervoermiddelen (bemanningsleden) die in het internationale verkeer met derde landen worden ingezet, geldt bij het brengen in het vrije verkeer (anders dan voor alcoholhoudende dranken en tabaksproducten) geen andere beperking van hoeveelheden dan voor passagiers (artikel 49, lid 1, Verordening (EEG) nr. 918/83 en artikel 82, lid 1 Douaneregeling).
9.3.2. Procedure bij reizigers
Wanneer u bij de controle van het reizigersverkeer vermoedelijk inbreukmakende goederen aantreft, gaat u als volgt te werk:
bron: http://www.douane.nl/bibliotheek/han...l#P1246_125531
part3
Procedure bij reizigers
1. Bij het aantreffen van vermoedelijk inbreukmakende goederen tijdens controle van het reizigersverkeer, pas altijd Tabel 1 en Tabel 2 toe en niet de Verordening (EEG) nr. 1383/2003.
2. Is Tabel 1 van toepassing, stel dan vast onder welke goederenrubriek uit Tabel 1 de goederen vallen.
3. Is de aangetroffen hoeveelheid vermoedelijk inbreukmakende goederen lager of gelijk aan die genoemd in de betreffende goederencategorie van Tabel 1, dan wordt niet opgetreden. De goederen mogen hun weg vervolgen na het voldoen van eventueel verschuldigde rechten.
Voorbeeld
U treft een zending aan met de volgende vermoedelijk inbreukmakende goederen: 3 horloges, 300 ml parfum, 3 beelddragers met elk 1 film en 1 paar schoenen , 1 T-shirt, 1 paar sokken. In dit geval treedt u alléén op voor de parfum. De andere goederen mogen - na het voldoen van de eventueel verschuldigde rechten hun weg vervolgen.
4. Als de toegestane hoeveelheid inbreukmakende goederen voor eigen gebruik is overschreden, worden alle inbreukmakende goederen van de desbetreffende categorie in beslag genomen. Het is dus niet zo dat van de totale hoeveelheid inbreukmakende goederen die in beslag worden genomen, de gestelde hoeveelheid voor eigen gebruik behouden mag worden. Alle goederen uit de categorie worden in beslag genomen.
Voorbeeld
U treft een zending aan met de volgende vermoedelijk inbreukmakende goederen: 3 horloges, 150 ml parfum, 2 audiocd's en 1 T-shirt, 1 nagemaakte spelcomputer, 1 spijkerbroek en 1 zonnebril. In dit geval treedt u alléén op voor de `overige goederen' te weten het T-shirt, de spelcomputer, de spijkerbroek en de zonnebril. De andere goederen mogen - na het voldoen van de eventueel verschuldigde rechten - hun weg vervolgen.
5. Bij overschrijding van de normaantallen van Tabel 1 wordt Tabel 2 toegepast. Het aanbieden van schikkingen in het kader van de strafrechtelijke afdoening kan als de douaneregio afspraken heeft gemaakt met het OM.
6. Als geen afspraken zijn gemaakt met het OM en de hoeveelheid goederen in Tabel 2 is van toepassing, wordt strafrechtelijk opgetreden. De goederen worden in beslag genomen en een proces-verbaal opgemaakt. Dit proces verbaal wordt op de gebruikelijke wijze opgemaakt en naar het OM gezonden.
bron:http://www.douane.nl/bibliotheek/han...l#P1246_125531
ik denk dat voor je een neppert koopt een keer zou moeten/willen spelen op een echte.....en dan op een neppert...en ik denk dat je hem dan niet meer wil.maar dat vind je zelf wel uit.
-bram+ het verneukeratieve van het model die ik in handen had was het verhaal van een namaak lopro-edge dus niet met de trs trem en gekke hoekjes in de trem cavety.er staat keurig netjes alles in de neckpocket,scalloped,elementen leken verdacht echt.dus ook de pole pieces.alleen de trem had een paar dingen die niet echt waren,geen shielded holes.trusdrod was anders.goh..ik zit hard te denken wat nog meer.maar die is echt goed na gemaakt.even googlen en je vind hem maar niet vaak te koop.en natuurlijk de opgeleukte met orginele onderdelen ook moeilijk te herkennen.
-offtopic.ben je dan niet meer een materialist?(niet in de gas vorm)
part4
9.7. Bepalen douanewaarde van inbreukmakende goederen
Er zijn situaties dat u de douanewaarde van vermoedelijk inbreukmakende goederen moet vaststellen. Dit is het geval als een reiziger met 3 of minder vermoedelijk inbreukmakende goederen de Gemeenschap binnenkomt.
De douanewaarde van deze inbreukmakende goederen is niet de prijs van de originele (niet nagemaakte) goederen. De douanewaarde wordt vastgesteld aan de hand van identieke of soortgelijke inbreukmakende goederen waarbij deze waarde als uitgangspunt genomen wordt.
De prijzen van namaakgoederen zijn op verschillende manieren te achterhalen waarbij het internet (bijvoorbeeld marktplaats.nl) als hulpmiddel kan dienen voor de vaststelling.
bron: http://www.douane.nl/bibliotheek/han...l#P1246_125531
Geert,
waar staat nu precies dan dat het niet mag?
Als je alles doorleest kan het zijn dat bij een bepaalde hoeveelheid nepproducten van een bepaalde catagorie je geen strafrechtelijke vervolging krijgt, er is ook een tabelletje diversen, maar dat is ruim bemeten en gitaren hoeven daar niet in te vallen, wel staan er voorbeelden in hoe douane ambtenaren moet handelen en dingen in beslag moeten nemen.
in deel 4 zie je bijvoorbeel onomstotelijk staan dat, ook al wordt je niet strafrechtelijk vervolgd je wel invoerheffingen moet betalen, dus ook voor nepgitaren en de waarde door middel van diverse bronnen b.v MP.NL vastgesteld, op basis van de waarde van het nepartikel, niet het echte artikel.
Voorts, als je mijn vorige posten leest, kun je wel zien dat indien invoer van nepmerkartikelen, welke de marktwerking van de echte artikelen kunnen schaden deze wel in beslag kunnen worden genomen, alleen geven ze geen lijst weer welke artikelen hieronder vallen, dus het kan heel goed zijn dat gitaren hier wel onder vallen, bijvoorbeeld omdat merken, althans importeurs of detaillisten hebben aangegeven hiervan schade lijden, het zou dus heel goed kunnen zijn dat de voornoemde partijen, zoals Gibson, Fender ne Ibanez, of direct aanverwante partijen zoals importeurs etc. voornoemd, beklag hebben gedaan bij Justitie.
Het zou goed zijn dat gitaren hier niet onder vallen, maar mijn posten laten wel zien dat je niet zomaar met 3 musoland kopien, in welke hoedanigheid en merkhoedanigheid, fluitend langs de doueane loopt.
het leest niet echt makkelijk weg, maar geloof me, staatsinrichting is nog veel saaier
Part 4 is een goeie Geert.. Die kende ik nog niet...bedankt voor de tip
M.a.w het is dus zoals ik al gezegd heb op voorhand door ons niet vast te stellen of neppe gitaren onder de een dan wel bij de andere regeling vallen.
Maar het is nog steeds aannemelijk dat de gitaren in beslag zouden kunnen genomen worden. Bij vermeend recidive bijvoorbeeld.
En dan nog het civielrecht!!!
Dan krijg je de juristen van Gibson over je heen. En die kunnen je het leven ook zuur maken.
denk niet alleen Gibson, maar de rest ook wel denk ik er duiken immers ook veel muso Ibanezen en Fenders en ook Epiphones op, zal mij niet verbazen, mede door teruglopende verkopen dat de heksenjacht vroeg of laat weer begint.
Vergeet niet dat de gitaarmarkt een beperkte markt is, dwz het is geen algemeen gebruiksartikel zoals een spijkerbroek of parfum.
Een aantal slechte musoland exemplaren kan de goede naam en geloofwaardigheid van een merk al snel in discrediet brengen en die zullen daar alle wapens tegen in de strijd gooien
Jep!
Dit zijn volgens mij een paar passages uit het Burgerlijk Wetboek die de advertenties in ieder geval overtreden. (volgens mij?)
Citaat:
d. er niet toe leidt dat op de markt de adverteerder wordt verward met concurrent, of merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen of diensten van adverteerder met die van concurrent;
...
h. niet goederen of diensten voorstelt als een imitatie of namaak van goederen of diensten met beschermd merk of beschermde handelsnaam.
Oftewel
copyright, trade mark.
En!
Onwetendheid wordt door de rechter als niet relevant gezien.
Man wat een klotereactie. Wat ben je voor kind? Ik ga toch weer twijfelen aan jouw eerlijke intenties met die Musoland crap. Je zit me iets te diep in de materie. Ik blijf van mening dat je de markt compleet om zeep helpt door dit soort rommel te importeren ofwel mee te nemen. Ik hoop dat je dit ook in zal zien.
Frank niet zo paranoia doen.. Ik heb je al eens gezegd dat ik niets met die advertenties op marktplaats te maken heb.
En van Musoland had ik tot een week of vier geleden nog nooit van gehoord.
Ik geef je nu de keus om je post weg te halen, of ik maak er een probleem van bij de forum leiding.
Jij beschuldigd mij van dingen waar ik niets mee te maken heb, en daar is het forum niet voor bedoeld
Nooit gezien, ook niet op Jemsite waar toch geregeld zulke dingen langskomen. Wel beangstigend natuurlijk als die Chinezen echt beter worden, maar misschien was er wel meer aan de hand met dat exemplaar. Het kan ook een gemodificeerde RG zijn of een JEM-kopie die iemand gekocht heeft en een beetje heeft 'geüpgraded' om het wat meer op een echte te laten lijken voor z'n eigen plezier. Kopieën spotten blijft toch maatwerk :soinnocent:
En toch gebeurt het met regelmaat.
Dat ben een rip off Gibson bezit en deze bewust gekocht heeft maakt hem niet per definitie een misdadiger. Hij beweert ook niet dat hij een Gibson heeft, hij beweert er een goede gitaar er aan te hebben. Dat is echter enkel en alleen Aan hem en voor hem om te beoordelen.
Onze wet maakt hem pas misdadig wanneer hij er mee adverteerd alsof het hier een origineel betrefd. En daarop mag van mij een hoge straf staan en publieke schande!
Tot zover is ben dus gevrijward van vervolging door de SD van de Gibson Gestapo.
Aldus de grote storthoop heeft gesproken.
:D
Eh.. ik weet weinig van Jems en betwist niks. Maar in 1993 stond ik in een hotelkamer in A'dam, en zag Vai zijn handtekening zetten op een (door de importeur te verloten) Jem met maple fingerboard...ik meen met van die groengele piramide-inleg?
Volgens mij was het een gele gitaar...
Ik had het inderdaad alleen over de JEM7V WH, het hoerige witte geval waar Vai helaas sinds 1993 nog geen afscheid van heeft kunnen nemen:
http://images2.wikia.nocookie.net/ib...x-JEM7V_WH.gif
Er zijn nog circa 25 andere varianten van de JEM, met of zonder maple fingerboard, groen, geel, blauw, roze, kauwgumbal, bloemetjesgordijn, etc. Wat je zag is waarschijnlijk een JEM777 DY:
http://images3.wikia.nocookie.net/ib...-JEM777_DY.jpg
die trouwens in 1993 ook nog in productie was.
Yakkiebah!
Dat is m!!
Precies en juist om die reden heb je veel kans dat er niets aan gedaan wordt, hoe groot denk jij dat het aantal douanemedewerkers is die kennis heeft van (nep) gitaren ?
Geloof mij het zal ze om de grote/populaire artikelen gaan en ik heb niet de illusie dat gitaren daar onder vallen.
Als er dan ook nog is geen logo op een gitaar zit wordt het helemaal lastig.
Alhoewel je natuurlijk wel opvalt als je drie 'grote' dozen op je karretje laadt terwijl je van een vlucht uit China komt (en daar letten ze zeker op). Dan wordt de kans relatief groter dat ze je er tussenuit pikken.
Daarbij is het ook nog eens dat die douane jongens ook wel hun prioriteiten hebben.
Er worden jaarlijks miljoenen en miljoenen illegale medicijnen Nederland binnen gebracht,
wat min of meer de volksgezondheid in gevaar kan brengen.
Lijkt mij iets belangrijker om dat soort dingen te onderscheppen, dan een paar gitaartjes
Ik verkondig gewoon mijn mening hoor, niks om angstig van te worden. Ik zeg alleen dat ik twijfel, voor de rest niks. Kan ook komen door het feit dat jij die rommel blijft verdedigen, terwijl je zelf ook wel weet dat het gewoon een groot probleem is. Kijk maar eens op eBay, daar gaan geregeld kopieen weg voor erg hoge prijzen. En doordat jij ze koopt en aanprijst hou je deze industrie mede in stand.
check mij verdere postst die ik daarna geplaatst heb, dan zie je dat niet zo eenvoudig ligt, helemaal gelijk heeft Ben niet, invoerrechten moet je zowieso betalen en dit geld alleen als je het inbrengt als reiziger, voer je het in als bv pakket middels transport loop je keihard tegen de lamp.
lees de postst maar eens of klik op de door mij geplaatste link
als de detaillisen en fabrikanten schade lijden doen ze daar wel het eea aan hoor, lees mijn posten maar door of check de link, ze maken er degelijk wel jacht op als ze aantonen dat kopien economische schade etc opleveren
is ook gebeurd met nep Tom-Toms, daar zijn ze ook flink jacht op gaan maken toen Tom-Tom zich over de niet goed werkende neppers beklaagde
als je de link aanklikt en goed leest, hoeft er niet eens een juist logo of helemaal geen logo op te zitten indien een kopie een te grote gelijkenis vertoond met het origineel heeft en hierdoor schade toebrengt aan de vervaardiger van het origineel kan dit al reden zijn de bewraakte kopie te verbieden
er zijn inmiddels post die ik systematisch niet lees.wat een gezeur.
ik ben benieuwd wat de topic starter nu gaat doen!
Ik wil er eerst eentje proberen en dan kijken of het iets is. Ik heb er voorlopig geen haast mee:)
Het topic is wel flink gaan leven trouwens...
je hebt gelijk....eingelijk zit ik hier al jaaaren...en ben het eingelijk gewend maar ik roep graag wat.en deed dat weer...vandaar mn reactie mn excusses...
Die heb ik later ook gelezen, laten we het erop houden dat het zeer mogelijk niet mag maar dat de kans redelijk groot is dat je er bij de douane mee wegkomt.
Mocht dat niet zo zijn dan is de douane beter bezig dan ik aannam.
Overigens vind ik dat die zooi helemaal niet binnen hoort te komen, maar is uiteindelijk diegen die hem vals aanbiedt de echte klootzak.
Maar het probleem is dat veel mensen niet weten dat het een nepper is, zeker als ze op Marktplaats worden aangeboden en er geen concrete vraagprijs bij staat.... De meeste mensen weten (nou ja...?) wel dat een Les Paul geen 300 euro of zo kost, maar als je kunt bieden op een gitaar waarvan jij denkt dat hij echt is...
Vrijwel helemaal mee eens: het grote "Twijfelachtig...." - topic bewijst dat er heel veel in gehandeld wordt en dat er ongetwijfeld al veel mensen zijn die met een veel te dure nepper rondlopen. En zo lang ze dat (nog) niet weten is dat misschien niet zo erg, maar je gaat wel balen als je weet dat je ernstig genaaid bent....
Wat betreft je opmerking over auteurs, merkrechten e.d: dat is natuurlijk ook waar, maar daar zit ik persoonlijk moreel minder mee. En ik denk het gros van de mensheid, die ook de meeste muziek tegenwoordig illegaal download...! ;)
Gr. C.