ik zou dat wel willen, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen, vergulden. Ik vind dit goed (genoeg).
Printable View
Ik heb een lak (gevonden) die goed pakt/plakt op kunststof, te gek! het is nu een mooi, matgouden look. past op deze gitaar bij toeval goed met de tuners en brug en andere meuk :D
Ik heb gisteren mijn setje binnen, ander, nieuw setje.
duncan custom in brug, screamin demon in hals.
HOLY CHRIST, wat een TONE. De custom is zeg maar een wat vettere, brullendere JB, waar de JB dus meer scheurt. het is echt een hotrod PAF, met wat meer agressie, power, met een beetje een 'honk' in het middengebied. Ik vind het een geweldig fijn ontwerp voor een pickup dus! Hij is niet perse beperkt of beperkend qua tone, maar een bepaald type muziek doet ie wel het lekkerst, de JB is veelzijdiger, de duncan distortion het meest veelzijdig. Neemt niet weg dat voor 'classic rock', NWOBHM, blues, bluesrock, dit element bij uitstek geschikt is. Echt heavy metal kan ie ook, hij is daar strak genoeg voor, maar die 'paf-honk' in het midden maakt 't een pickup die je lekker, of niet lekker vindt voor metal. de JB is veel meer een plug in and go pickup daarvoor. Voor jazz idem. Hij is transparant genoeg, maar of je 'm lekker vind, das een tweede. Ikzelf wel, maar hij heeft een heel 'bluesy' karakter. De jb/distortion zijn veel minder paf-based qua ontwerp, en hebben een veel breder tonal spectrum. Of dat positief of negatief is, hangt echt van de gitaar af. De duncan custom heeft ook niet dat fizzy hoog dat de JB soms wel heeft, in sommige gitaren. De perfecte compaan voor deze pickup in de hals van een LP is:
de screamin demon.
lieve heer in de hemel, wat een tonebeest is dit. Geen schreeuwende monster, maar tone-monster. Veelzijdig als de pest. Warm genoeg voor eigenlijk iedere soort solo die je je kunt bedenken, transparant genoeg voor jazz, licht en helder genoeg voor funk. Dit is een alleskunner zonder compromis. Hij is eigenlijk bedoeld voor de brugpositie van een floyd-equiped strat zonder hals-element, maar in de brug van een LP vind ik 'm veel, veel beter.
deze set is precies wat ik wilde. Tis wat ik verwachtte van de air norton, maar waar dus de air norton dus tekort schoot. Old school, on the rocks PAF. Gedijd als een malle met de muziek die geschreven is met een PAF, maar voor al het andere is ie ook geschikt.
Ik heb alleen nog maar coilsplit kunnen proberen, de rest (parallel en 'andere spoel' ) komt als ik een 2e push push heb.
De custom is gesplit heel vet, scheurend, agressief. helderder dan in serie natuurlijk, maar niet zo fel of schel als een telepup, of zo glasachtig als een stratpup (daar heb je coilsplit-screamin demon+coilsplit-D.Custom voor nodig!). beetje p90-achtig.
de screamin demon wordt heel helder en open, heel 'stratty'.
Ik kan 3 sets voor les pauls aanraden.
Duncan custom+screamin demon
Duncan prails set
Duncan distortion+jazz (of screamin demon).
De jazz is veel meer hifi, veel breder in spectrum dan de S.demon. Ik weet nog niet welke ik lekkerder vind, om eerlijk te zijn. de jazz is ECHT te gek voor jazz, maar smoothe rock/metalsolo's, (gesplit) voor funk, warme, vettige akkoordenwerk, hij doet 't zonder problemen. De S.Demon is wat meer toegankelijk, net als de D.Custom. Ik heb echt lang zitten knutselen aan de D.Dist+jazz om het TE GEK te laten klinken, en de D.Custom + S.Demon klinken in 1 keer goed.
Voor een echte paf-on-the-rocks set is dus de custom+screamin demon het lekkerst, voor een super-allround set, prails (die kan echt ALLES, overschaduwt makkelijk de andere sets), maar wil je een wat meer simpelere setup dan de prails, wat breder inzetbaar en strakker dan de D.Custom+S.Demon, zou ik gaan voor de D.Distortion en de jazz.
De D.Distortion klinkt overigens VEEL agressiever, volwassener, steviger, minder fizzy dan de JB. Iets meer output, niet heel veel, maar vooral:beter! Ik vind 'm echt in een les paul superb.
Kan je niet even een plaatje posten van het geheel? (goudverf enzo)
Ik vond net open kapjes bij tonefactory in zwartsluis. Misschien iets voor jou?
Kan helaas geen linkje plaatsen met m'n aifoon.
Je gaat aardig vooruit Orpheo, maar misschien kun je je eigen verhaal nog eens kritisch bekijken en daar nog wat aan verbeteren of verduidelijken. Anders moet ik weer zoveel typen en dat kan ik alleen met 2 vingers.
@piezo: beste stuurlui staan aan wal. Ik ben ermee begonnen, en goed onderbouwde aanvullingen, welkom. Maar beetje blaffen langs de zijlijn, kansloos. Als je het zo goed, weet, doe je het toch lekker zelf?
Ik heb her en der dingen zelfs letterlijk gekopieerd uit mijn eigen syllabi. lijkt me stug dat een universitair boek 'grove fouten' bevat...:soinnocent:
Orpheo,
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen en verzamelde info. Ik heb er wel wat handige dingen uit kunnen halen.
Ik heb nog wel een vraag: is het mogelijk om het type magneet van een pickup vast te stellen? Dus als je een berg pickups hebt liggen en geen idee meer hebt wat wat is.... ;-)
Dat is heel lastig, en ik kan me maar 1 manier bedenken. Als je een manier hebt om een magneetveld zichtbaar te maken, en je hebt een ijk-magneet (iets waar je dus de specs van kent) kan je zo doende extrapoleren wat voor soort magneet het zou kunnen zijn, maar dan nog is het niet sluitend. Immers, de magneet kan ook zwakker gemaakt zijn. zo kan dus bijvoorbeeld een alnico5 een veldsterkte laten zien van een A3. Ik noem maar iets.
Het kan wel in 3D, met baby olie: http://www.youtube.com/watch?v=wuA-dkKvrd0
He orpheo ik heb deze besteld.
http://www.tonefactory.nl/shop2/resi....jpg&width=100
Bij tone factory zwartsluis