Qua bordindeling is dat inderdaad het makkelijkst. Maar zouden fabrikanten er bij nagedacht hebben ;). Zou wel logisch zijn aangezien de meeste mensen rechtshandig/benig zijn.
Printable View
Qua bordindeling is dat inderdaad het makkelijkst. Maar zouden fabrikanten er bij nagedacht hebben ;). Zou wel logisch zijn aangezien de meeste mensen rechtshandig/benig zijn.
Anders, namelijk: ik heb geen wah meer omdat ik dat effect niet mooi vind.
Maar ik ben rechtshandig, en het maakte mij niets uit waar de wah stond of welk been ik gebruikte.
Wah komt vaak als (een van de) eerste in de keten, dus aan de rechterkant van je plank. Als je er dan recht voorstaat ligt het voor de hand om met je rechterbeen te wah-en.
Overigens heb ik zelf, voordat ik dit topic zag, nooit bij nagedacht. Gewoon neerzetten en gebruiken!
Wijsneus, anders kijk je even hoe oud dat bericht is ;)
Op het moment zit ik een beetje te azen op een pedaltrain 2, juist omdat ik dan weer een wah d'r op kan knallen!
Ik gebruik geen wha, maar wel volume en expressie. Deze heb ik aan de linker kant van m'n board en ik gebruik dus ook meestal m'n linker been...al komt het ook wel voor dat ik rechts gebruik. Ik ben rechtshandig trouwens.
Ik heb het toevallig v.d. week eens weer met links geprobeerd, en op zich vind ik het wel het prettigst om links te wah-en, maar het aan/uit schakelen v.d wah, gaat met links minder intuïtief.
Neem dan ook nog de logistieke problemen op het pedalboard erbij, en je kiest voor rechts.
Voordat dit topic helemaal verjaart nog een klein schopje. :sssh:
Ik blijf de uitslag van deze poll vreemd vinden, zeker omdat ik bij andere bands ook heel vaak de wah links op de bordjes zie staan. Toen ik dit topic aanmaakte had ik pas net een wah en kon ik met beide benen even weinig met dat ding, nu heb ik al weer een tijdje een wah in gebruik en nu weet ik het 100% zeker: aan de linkerkant! :ok:
Rechtshandig, rechtsbenig en de wah (en vergeet ook de Whammy niet!) staat rechts op mijn bord (na mijn Fuzz en tuner).....
Tsja ik ben linkshandig, rechtsbenig, drum op een rechts drumstel maar dan niet armen gekruist. Oja en heb m'n wah rechts.
Ik hoor kennelijk bij de meerderheid, blijkt uit de pol. Het viel me wel op dat in het pedalboard topic redelijk veel boards staan met een wah/ volumepedaal aan de linkerkant.
Volgens mij is mij manier nog omslachtiger, maar ik vind het wel ver uit het fijnst:
rechts handig, rechts benig, wah links buiten het board. Ik vind het namelijk irritant om voorover te leunen tijdens het wah'en.
Ik ben alles rechts. Vind de wah aan de linkerkant wel fijner qua houding maar met mijn rechter kan ik het beter ofzo :soinnocent:
Rechts klinkt zoveel beter! :cooler:
He, een oude koe! :ok:
Ik vind de uitslag hier steeds vreemder. Bijna bij iedereen waar ik er op let staat de wah rechts, maar wordt hij met links bediend.
Dus of jullie zijn geen afspiegeling van de gemiddelde gitaarspeler, of jullie liegen gewoon dat jullie barsten! :chicken:
Ik heb al een tijdje geen wah meer aangesloten gehad, maar als ik dat wel heb staat-ie rechts. Begin van de keten vind ik fijner - voor alle modulatie enzo, maar het is ook wat 'veiliger' voor de distortion.
Ik bedien hem meestal met links.
De positie met links op de wah vind ik veel prettiger maar ik wah lekkerder met rechts :sssh:
Anders, namelijk: Rechtshandig, maar ik wah met links. Ivm de in- en outputs staat de wah wel gewoon rechts op het pedalboard.
:punk: