sjieke ombouw!die naamplaatjes maken het helemaal 'high class prestige'.
Printable View
sjieke ombouw!die naamplaatjes maken het helemaal 'high class prestige'.
Dit wordt zo'n gaaf topic...
Wat een prachtige uitgevoerde blackheart is dat zeg!:cheerup:
erg deftig hoor (en dan niet in de nieuwerwetse betekenis).
Het mooiste wat ik de hier de laatste tijd heb gezien.
Prachtig.
BIG BOY weliswaar (15") maar evengoed: 4WATT-CLASS A ! geïnstalleerd 5Y3+1x6V6 (echter alle andere buizen+ combinaties mogelijk), uitgebreid mocht ook las ik, deze heeft diepe reverb en de mooiste tremolo (op de cathode pre-amp) ever: VICTORIA REGAL II
http://home.hetnet.nl/~johnverh/regal.jpg
Oooooohooo! Die vind ik zo mooi mrJay... i'm a sucker for t.v. fronted amps with 15" drivers! (sig)
Je hebt wel meer mooie amps (onder handen genomen) zie ik... prachtig ! chapeau!
Heel benieuwd hoe de D-blues zich verhoudt naast die mooie amp van je...
(ookal is dát geen laag- watt ampje)
http://www.feedback.nl/images/cache/..._ffffff_75.jpg
De Peavey DB is geen match voor deze Victoria helaas. Hij mag er dan wel enigzins op lijken qua looks, maar daar houdt het ook meteen mee op.
De DeltaBlues is een cheap gebouwd versterkertje. De VIC is PTP, gebouwd met top-parts (CTS, AllenBradley,Sprague etc.), solid pine cab (de DB écht niet), kwaliteits trafo's en een prima Weber alnico 15". Ik gebruik alleen NOS buizen in die amp en de toon is ongekend warm en dynamisch voor een nieuwgebouwde amp (waar ik normaal niet zo kapot van ben).
Pre-ampcircuit is gebaseerd op de 50's Valco versterkers. EIndversterker is CLASS A,cathodebiased en heeft 2 eindbuizen, een bifilaire OT en heel lage spanningen. Je kunt dus straffeloos bijna alle mogelijke buizen ind eze amp prikken, zowel 1 of 2 eindbuizen ( zelfs combinaties) en elke rectiifierbuis. Je kunt je met deze versterker dus vrij makkelijk aanpassen aan je gig-omstandigheden. Hij kan dus van ECHTE 4 WATTS naar zo'n 25WATTS clean gemeten, net welke buizen je erin propt.
Ook een ideale "buizentester" :-)
Zucht... ik weet 't:( (wáá'r is de huil-smiley?) ookal is het qua produktie versterkers het beste qua bang for your buck, het word nooit een echte tweedcase... ;o(
Zelfs de tweed is nep! :sssh:
Maar hij klinkt gewoon wél lekker! voor een cheapass amp ;o)
De 5f6a blaast hem weg, no problem!
EDIT ; oh hij is NIEUW? die Victoria? Whoa! waar heb je hem vandaan?
Edit2 ik bedoel, zijn ze in Nederland te verkrijgen?
net even op de site gekeken.... GAS hoor jawel!
Wat kost dat nou, die Victoria? Die beschrijving maakt me nieuwsgierig!
Klein jaar geleden was het (volgens mrJay) zo'n $2700,- inclusief verzend, rechtstreeks vanaf de bouwer.
Zij (victoria) bouwen ook de Gretsch amps, verkrijgbaar bij Thomann 3895,- euro's wel te verstaan....
edit ; € 3555,- bij thomann voor de executive van Gretschhttp://images4.thomann.de/pics/bdb/2...395881_800.jpg
Jezus wat een geld, haha! Lijkt me wel cool, maarja.. Olaf je hebt zo PM.
Is het eigenlijk mogelijk om zo een kleine 5w buizenversterker te gebruiken als OD pedaal, door dat ding hard te zetten en dan aan je main amp hangen?
Concept uit de 70s: Herzog amp van de gitarist v/d Gues Who.
Het versterkertje wordt aangesloten op 'n soak/belasting (anders gaat ie kaduuk) en er wordt 'n signaaltje "afgetapt" wat als line-out dient. Dit gaat naar de main-amp toe voor de uiteindelijke versterking.
Die Gretsch (duur hoor...) is moderner gewired/board zie ik. MIjn REGAL is vintage-style opgebouwd.
Dit is pic van binnenwerk REGAL-II :
http://home.hetnet.nl/~johnverh/regal2.jpg
Om het terug iets betaalbaarder te houden:
heb me net een Vox AC4TV versterkertje gekocht, ter vervanging van mijn Fender DeVille 410 in de huiskamer
Had speciaal om een klein lampending gevraagd om m'n nieuwe 2dehandse gitaar uit te testen in de winkel, en de klank beviel me zo hard dat ik hem ineens heb meegebracht.
Leuke aan deze is een volume regeling + een regeling voor de eindtrap, 3 standen: 1/4 watt, 1 watt of 4 watt. super handig, kan je ook crunchen op een aangenaam volume.
verder nog een toonregeling die voor zover ik kan beoordelen enkel wat in de hoge frequenties doet.
Klank: super! Lekker vol, typische tube klank die ik net mooi vind voor blues etc
Met mijn Cort MGM-1 kan ik wel niet te ver opendraaien voor hij begint te oversturen, maar daar komt de volumeknop op de gitaar weer van pas.
Conclusie: Eenvoudig, zeer bruikbaar, lekkere klant, gewicht & grootte vallen mee, en de prijs is zeker OK voor wat eruit komt (240€ betaald)
[edit]
Foto wil niet tonen, dus hier de link: http://www.facebook.com/photo.php?pi...&id=1044861843
[/edit]
Foto ineens met de nieuwe Cort MGM-1 erbij
voor duidelijkere foto's: http://images.google.be/ ;-)
aargh, die dingen zien er zo vet uit hé!!
Ik wil er ook zo eentje. 1 vraag, hoe hard gaat ie op de 1/4de watt stand?
Kneppelhard! Lekker subjectief natuurlijk...
Ik testte een AC4TV bij Feedback in Utrecht (let op! kleine testkamertjes; 1,5 x 2,5 m, zoiets?) omdat ik op zoek was naar een buizenversterkertje dat op laag volume al crunch gaf, mijn hoop dus gevestigd op de 1/4W stand... Test gebeurde met een Fender USA strat, misschien dat je met humbucker of P90 eerder de vervorming ingaat maar ik moest 'm voorbij 12uur draaien om lekker crunch te geven (meer dan het 'randje'). Qua klank is het een hemels bakkie hoor, dat moet gezegd, opengedraaid was het een genot, maar al bij volume op 12uur in de 1/4W stand vielen m'n oren er zowat af. Veel hogere geluidsdruk dan voor mij, in mijn huiskamer, met mijn buren... wenselijk is. Als ik 'm vergelijk met m'n Marshall MS4 1Watt transistorbakkie helemaal opengedraaid (wat bij ons al te luid is...), is de AC4TV op de beschreven teststand al beduidend luider. Wat wil je ook...
Heb 'm niet met een pedaaltje getest omdat ik daarnaar niet op zoek ben, ik zoek ook niet meer naar een buizenversterker die op laag volume lekker scheurt. Zit nu meer op Funda.nl naar iets vrijstaands te kijken ;).
Moeilijk om te zeggen hoe hard iets gaat he :-)
Moet na een middagje spelen wel toegeven dat ie inderdaad nog steeds redelijk hard gaat... 't Is veel beter handelbaar en aanvaardbaar voor even, maar ik denk dat na een uurtje de buren toch aan je deur staan als je'm open zet, zelfs op 1/4.
Wat Ukeloeder dus zei...
Wel op te lossen met een leuk pedaaltje voor het hevigere werk natuurlijk.
Als je gewoon een randje wilt is ie wel lekker, en de klank is echt wel mooi! :mmmm:
(ik zit nu een week op het appartement van een vriendin. Die gaat het mogen horen als ze terug van haar reis komt :D )
2 Watts (clean) output; 6V6 output buis en ECC83 pre-amp buis. Meer moet dat niet zijn:)
binnen
http://www.10pont.net/mini.jpg
en buiten
http://www.10pont.net/m1224.jpg
wat ik mij eigenlijk even afvraag is het volgende.
als je alleen maar thuis speelt op laag volume, hoor je dan een verschil bij een clean geluid tussen een goede transistor of kleine buizen versterker?
over het overdrive/ distortion gebeuren is iedereen eigenlijk wel duidelijk, dat doet een buizen beter
zeker hoor
klank van een buizenversterker is van zichzelf al voller en warmer
en naar mijn ervaring hebben buizenversterkers niet zo'n irritante zoem die de meeste transistors wel hebben
Niet mee eens.
Ik heb nog een CHAMP600 R.I. staan, maar heb dáárvoor een DanElectro Niftyfifty gehad, transistor, zelfde idee amp. Die had een gesloten achterkant en klonk CLEAN echt vele malen beter dan het buizenfenderdingetje. De DAN had een zeer warm en vooral volle toon, helemaal niks mis mee.
Er zijn best nog meer goeie tranistorampies voor een cleane sound. Waar je het eerder in moet zoeken is het verschil tussen de feel van je aanlsag tussen trans./buizen, niet zozeer de toon. Bij die 4W ampies in compactformaat is die toon toch al vrij geknepen door het kleine kastje en de mini-speaker.
Ik heb een GA5 combo (staat momenteel op kot) en die klinkt , mits ik hem aan de celestion in mijn H&K attax 40 hang, toch stukken beter dan de clean van de attax zelf. De GA5 reageert ook beter op mij Metal Muff.
Mag de Laney Lionheart L5T-112 ook meedoen in dit topic?
waarom niet? is toch laagwattage.....echt klein is ie niet, maar dat mag de pret niet drukken!
Posten dat ding!:)
veenedaal is een kutstad :soinnocent: m'n pa beveiligd daar bijna alle kroegen en feesten en het is altijd vechten :seriousf:
ontopic:
mijn stukje speelgoed:
http://boyamusic.w118.leoboard.com/boyashop/fender.jpg
Dan is jouw pa blijkbaar slecht in z'n werk.
Leuk ampie!
Deze week de Blackheart little giant besteld. Gaat straks door een 1912. Ik ben benieuwd. Topje op de gok gekocht. Ik vond hem op youtube te gek klinken met strats namelijk. Kost 155 euro bij Thomann, dus vond ik het een gokje waard.
Als het me lukt zal ik pics en sounds posten.
Ik heb hem ook getest, en uitvoerig op Youtube vergeleken met andere kleintjes, en ik moet zeggen, voor een stratocaster blijft dit versterkertje toch ideaal. Vind hem vele malen lekkerder dan die kleine blauwe ibanez, de GA5 en de Epi (VJ heet dat ding geloof ik.) Alleen die kleinste Blackheart wil ik nog wel aan de tand voelen, maar van wat ik op Youtube zag zal die fender mijn favoriet blijven op een strat. Vond hem ook heel erg lekker reageren op een tubescreamer en op de volumepot (zat wel een treblebleedcap op). Toneregeling ontbrak voor mij niet echt, want op de gitaar werkt het prima met deze versterker. Enige minpunt vind ik toch de net te kleine speaker.
Moet er wel bij zeggen dat ik alleen clean of met een heel klein randje speel.
Edit: Ik denk dat een simpel A/B boxje ook een hele aanvulling kan zijn.
Zit eigenlijk een beetje te wachten op ervaringen met de blackstar ht-5..
of is de 5 watt net te hoog? :dontgeti:
Nee, maar ik vind hem eigenlijk net iets te duur voor extra speeltje erbij. Heb al een kleine hele goeie buizenversterker (Madamp A15MKII).
Ook ontdek ik altijd als ik een versterker echt lekker vind klinken dat er 6v6 buizen in zitten, en als ik hem minder vind klinken, dan is het vaak EL34
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen flauw idee wat het verschil tussen die buizen is, misschien is het toeval? Als iemand het antwoord weet, dan hoor ik het graag.
EL34 is meer britse sound (marshall), 6L6/6V6 is een stuk cleaner (breekt minder snel op), denk aan Mesa clean en Fender clean, of die ultrastrakke metal-amps.
Ik heb zelf een DSL50 (el34) die ik ook erg lekker vind met strat, maar toch allesbehalve clean. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar de blackheart. De drive die dat ding heeft lijkt me erg fijn, evenals de combi met een overdrive om hem te pushen.
Wanneer je voorkeur naar clean uit gaat kan ik me voorstellen dat je eerder voor de fender-achtige miniamp gaat (al heeft de blackheart een el84, en geen el34).
................
6V6 is behoorlijk anders dan 6L6, qua scheur meer richting EL34 en qua clean (wel) 6L6 achtig.
PUUR alleen de eindbuizen zeggen eigenlijk niets over de specifieke sound v/e amp maar door het veranderen van eindbuizen (indien nodig/indien verstandig) kun je wel wat andere kleuring aanbrengen.
'n Marshall met 6L6s wordt niet direct 'n Fender en 'n Fender met EL34s is niet automatisch 'n Marshall.....
Kijk, dat wist ik dan niet. Het is ook wat algemeen gesteld. Het was meer bedoeld om een richting aan te geven waar je je geluid moet zoeken (in welke hoek). Dat verschil tussen 6v6 en 6l6 wist ik niet. Is dat verschil dan ook grofweg hetzelfde tussen el34 en el84? (de el84 cleaner dan de el34?)
[nostalgie modus]Doet me wel heeeeel erg aan de begindagen van het forum denken toen e qua adviezen op amp gebied niet veel meer kwam dan "voor clean een Twin"en "voor scheur een JCM800". De tweede vaste kreet was zo ongeveer dit rijtje over hoe eindbuizen klinken[/nostalgie modus]
Dat een eindbuis in veel beperktere mate een eigen klank heeft dan vaak wordt beweerd is me de laatste jaren wel duidelijk geworden. Het type eindbuis wordt gekoppeld aan een type amp en da's te kort door de bocht.
Tot op zekere hoogte kun je zeggen: een eindbuis klinkt zoals datgene waar -ie mee gevoed wordt. Daarmee bedoel ik niet dat een eindbuis een neutrale versterking geeft, verre van, maar wat er zich vóór die eindbuis afspeelt is in de meeste gevallen veel belangrijker.
Omdat er EL34's in een JCM800 zitten wil dat niet zeggen dat dat scheurbuizen zijn. En omdat er 6L6 in een Twin zitten wil dat niet zeggen dat dat cleane buizen zijn. Het duo EL84's in mijn maats Studiotone blijven op het cleane kanaal langer clean dan in mijn 18W kloon. Mijn 2x6V6 amp is een lastig ding om clean te krijgen etc. etc.