Wat mij betreft mogen ze zich bij Gibson meer bezighouden met reissues van de M-series, de L6 of de non-reverse Firebird, in plaats van met ondingen als deze Eye Guitar en de ZV
Printable View
Wat mij betreft mogen ze zich bij Gibson meer bezighouden met reissues van de M-series, de L6 of de non-reverse Firebird, in plaats van met ondingen als deze Eye Guitar en de ZV
Als ik t ding zie, vind ik t een Gretsch, of Mischien een Danelectro niet een Gibson. Zou t kunnen dat ie van de Gretsch design af komt, en iemand bij Gibson een paar last minute dingen gewijzigd heeft?
bijv. de broodrooster pickups vervangen door rood plastic,
Als ze nou de trussrod cover a la danelectro hadden gemaakt, met 2 toasters er in, en een bigsby of floyd rose er op.. de pickguard van 3 ply parelmoer, rood, wit hadden gemaakt, dan was t en lekker plankje geworden.
De 24.74 mensuur maakt t wel lekker raggen, mahonie en ebben.. heerlijk scheur werk. Mischien nog een single coil er in op de neck positie. ik zie toch wel ideeen voor dit beestje
Ik vind het echt een spuuglelijk ding.
Die gitaar zou me wel goed staan trouwens. dat weer wel.
nou, weer eens wat anders. Dat oude vertrouwde altijd...
Ben wel benieuwd naar het geluid en hoe hij speelt!
Eigenlijk is idd alleen de slagplaat lelijk voor de rest een vette gitaar, ik denk in het zwart nog beter.
maar blijkbaar is daar geen markt voor. zeker in de US niet. daar wil men dat gibson meer meegaat met andere merken, en dat doen ze dan. Gibson heeft flink te lijden onder ESP, PRS en Dean, en ze moeten dus her en der nieuwe modellen bedenken, om toch nog ergens mee te kunnen gaan met de golf van nieuwe modellen, en 'revamped' modellen.
geen idee welk spul ze de laatste jaren blowen bij de gibson creative department...
gaat duidelijk de foute kant op ^^
Even Photoschoften en zo vind ik hem al mooier:
http://img16.imageshack.us/img16/8150/beterder.png
Zo hey, ga even je mond spoelen joh :p
Gretsch is toch wel heel wat stijlvoller in zijn ontwerpen dan dit gedrocht hier...
Gretsch vaart tegenwoordig onder de Fender vlag, dus sowieso is het idee dat het van Gretsch design afkomt belachelijk....
Zal ik gaan solliciteren?
@skiets: ziet er zeker niet verkeerd uit! de vorm is zeker het probleem niet. tis die idiote slagplaat....
Het is gewoon een verneukte SG, echt jammer van Gibson..
Vind die slagplaat en elementen enzo eigenlijk helemaal niet zo lelijk, maar het is daardoor wel gewoon geen Gibson. Niet classy genoeg, te veel plastic 'speelgoedfratsen'. Eerder een retro japanner dan een amerikaan.
'Jullie' ontwerpen daarentegen vind ik alweer meer gibson :hippie:
Ik ruik trouwens een nieuw topic, het grote maak-van-deze-gibson-wat-fatsoenlijkers-topic :chicken:
Ik vind die slagplaat juist wel erg vet, alleen die rode kapjes zijn misschien net té, maar op zich niet erg lelijk.
WAT EEN VERSCHRIKKELIJK DING ZON RODE GIBSON !!
gewoon brandhout
Ik weet niet, m'n maag speelt toch al wat op vandaag maar bij de eerste afbeelding werd ik letterlijk misselijk. Dacht nog dat het toeval was, maar elke keer dat ie weer voorbij kwam was het raak.
Dat heb ik eerder alleen bij de danelectro longhorn bas gehad.
Volgens mij ben ik veel te visueel ingesteld (hup naar het mooie dames topic)
Wel veel mooier, 3 tone zou volgens mij nog veeel geweldiger zijn. Doet een beetje aan Fender Mustang denken.
In ieder geval, zonde van ze. Ze moesten er bij epiphone een budgetgitaar van maken, dan zou hij gewoon goed verkopen, denk ik.
Wat voor pickups zitten er eigenlijk op?
Ik vind vuurrode gitaren gewoon lelijk bedenk ik me net. Wat moet dat ding eigenlijk kosten?
Da's een goeie, laten ze hier maar eens wat fatsoenlijks van maken:
http://www.ronlindeman.nl/gibson-lp_..._fffef1_75.jpg
/duck & cover ....
Ontopic: Ik vind 'em eigenlijk best mooi, ook met die slagplaat zo! Maar toch zou ik liever een gewone SG hebben vanwege de 'oergitaar look & feel' zullen we maar zeggen.
Nee, ik vind het niks. De gephotoshopte (zwarte) vind ik dan wel weer erg mooi. Vuurrood is gewoon een rotkleur voor een gitaar.
Volgens mij (wat ik ergens las op het net...linkje kwijt) is het een soort "left-over" van een Tobias gitaar (de bodyshape dan...). Tobias was een bas/gitaarmerk dat overgenomen is door Gibson indertijd en (zoals bijna alles wat Gibson overneemt) vakkundig de nek omgedraaid.
Met de pots en de selector switch in die positie, dan zit je daar toch constant tegen als je eens lekker doorragt?
Ik vind het maar een combinatie tussen een superstrat en een SG, jammer van de slagplaat en kleur v/d elementen
Verder best een toffe gitaar.
ik vind hem wel wat hebben eigenlijk. zou nooit mijn gitaar worden hoor. m
Het past helemaal niet bij het imago van Gibson, als je kijkt naar bijvoorbeeld de Les Paul. Het is een soort combie tussen en strat/sg + lp kop..
De kleur is ook niet mijn ding.. :chicken:
Gitaar met punten = lelijk; dus ze presteren het opnieuw. :stop:
tsja... ik vind hem een beetje retro. De slagplaat is wel erg lelijk; jammer.
Veel mensen houden van de SG, maar zeiken over het feit dat die dingen wel eens de neiging hebben topzwaar te zijn. Gibson lijkt met deze plank de hoorntjes van de sg te hebben verlengt, om een betere balans te bewerkstellingen, wellicht in de hoop om SG-twijfelaars over de streep te trekken en meteen een nieuwe bron van geïnteresseerden aan te spreken, door de modernere, meer 'eigentijdse' vorm.
Van mij mogen ze. Ik heb gekkere Gibson modellen gezien (herinneren we ons de 'flessenopener nog?).
Ik denk dat hij de Corvus bedoelt:
http://img.photobucket.com/albums/v1...bsoncorvus.jpg
Vind ik een erg gaaf model overigens.