Binnenkort (als Auke zijn effectendoos eindelijk af is) komt er nog wel eens een meeting, dan kan je alle pedalen zelf eens testen.
Printable View
Binnenkort (als Auke zijn effectendoos eindelijk af is) komt er nog wel eens een meeting, dan kan je alle pedalen zelf eens testen.
Ergens mid 2015 dus! :D
Hopelijk duurt het niet lang meer,
Lijkt me wel leuk om een keer naar zo'n meeting te gaan.
ik wil een valoosj tribute site oprichten
die pedalen zien er de max uit :hippie:
Mijn eerste pedaaltje:
http://img413.imageshack.us/img413/8775/snc10364.th.jpg
vette verf & knoppen!
Sorry half en half off topic
waar koop je zo'n zelfbouwpaketjes.
Ik bedoel stel ik wil een ts-9 zelfbouwen in een bouwpaket
waar vind ik zo iets
newtone-online.nl
musikding.de
generalguitargadgets.com
byoc.com
etc...
Ik heb dit A/B/Y pedaaltje laatst voor een mede-forumlid gemaakt:
http://img.sait.nl/gitaarnet/chroxy_in.jpg
En hier ga ik commentaar op krijgen: ;)
http://img.sait.nl/gitaarnet/chroxy_out.jpg
Netjes hoor! Zal Chroxy blij mee zijn! ;)
Die switch is een mogelijkheid om via 10k een output aan de aarde te hangen?
mooie oplossing, moet ik zeggen. Ik gebruik daarvoor een dipswitch zodat je het per output kan regelen. Maar, dan moet je de bodemplaat losschroeven. Als je regelmatig van setup veranderd, dan is zo'n externe switch wel zo makkelijk!
zoo!
Van het weekend even goed opgenomen en gerepeteerd met mijn band! In de oefenruimte stond nog een zalige '70 AMpeg SVT bassversterker; dus meteen de ABY (Van harold!) kunnen testen;
links mijn Silver Jubilee / rechts de Ampeg... Naast het monsterlijke geluid ben ik nu totaal af van al mijn switching noise bij mijn ABY, heerlijk! Icm de andere updates van mn board ga ik in geluidskwaliteit sowieso vooruit!
Mooi! :rockon:
Ik ben dit weekend aan mijn eigen versie begonnen. Dat wordt eigenlijk meer een complete patchbay met de Amp ABY vast in de Y-stand en een IC Buffer er in. Helaas was mijn draad op, dus ik heb alleen de buffer in kunnen bouwen... :soinnocent:
Ik heb ook mijn Lovepedal Eternity afgemaakt en da's echt een aanrader! Zodra ik een LEDje ingebouwd heb en de knoppen binnen zijn zal ik daarvan ook foto's maken...
wat is zo'n lovepedal eigenlijk? en heb je het printje ook via tonepad?
trouwens; de groundlift; kan het zijn dat ik bij het gebruik van die 2 amps (zie hierboven) geen verschil hoor?
Die wil ik misschien ook maken, heb nu een lijstje van 8 pedalen die ik allemaal wil proberen ofzo:soinnocent:
Hoe klinkt die, en heb je hem via een vero gemaakt?
Ik ben er nog niet uit wat ik precies uit wat ik nou zoek, maar ik denk dat ik een warme milde overdrive wil, kan de eternity dat?
De Lovepedal Eternity is een gestripte tubescreamer, gebaseerd op het 'Son of a screamer' schema. Ik heb 'm op vero/stripboard gemaakt en een eigen draai gegeven aan de layout...
De lift zit alleen op uitgang 1 aangesloten en kun je gebruiken om het kastje zelf te aarden. Mocht je 'm ook op uitgang 2 nodig hebben zul je een extra gaatje moeten boren en een schakelaartje + weerstand toe moeten voegen.
De eternity is een gestripte tubescreamer, zonder in- en output buffers. Hij ligt veel beter in het gehoor dan een TS en heeft ook niet zo'n belachelijke mid-hump. Dit is het eerste overdrivepedaaltje wat (mogelijk) beter klinkt dan mijn el-cheapo Bad Monkey! Als je de clipping diodes vervangt door 2 LEDs schijnt hij een hele dikke, romige overdrive te produceren!
Alle info over het liefdespedaaltje vind je hier, inclusief mijn aangepaste layout op pagina 3, maar ik heb al wel wat componenten aangepast sinds ik die layout heb gemaakt...
Dat topic was ik ook al aan het volgen :P
Nu nog wachten totdat er weer geld binnen komt en dan kiezen welk pedaal ik het eerst wil maken,
dat kon wel eens lastig worden;)
Wat voor pedaal is het????? De naam alleen al is reden genoeg om eentje te willen. Ziet er zeer professioneel uit ook. Ook weer met de ets and ink methode gedaan vermoed ik?
Boost en overdrive met bias control erbij. Zo chaotisch als de naam doet vermoeden is het niet. Gemaakt op bestelling voor de gitarist van Social Decay. Deze keer niet geëtst, maar met decal.
Ziet er weer super uit Yorick!
En de naam past idd goed.... [censuur] ;)
Ej! Wil je dat eens laten. Ik post het hier net niet omdat ik geen zin heb in dat gezeik over rattennesten.
je hebt gewoon een zeer eigen 'stijl' voor de guts. herkenbaar uit duizenden :D
Korte bedrading! Trouwens, als je weet wat erin zit zul je begrijpen dat er geen plek is om alle draadjes zo mooi te leggen zoals sommigen dat graag doen.
Maar serieus, ik vind de looks aan de buitenkant elke keer weer indrukwekkend. Mss wel juist om dat ik daar zelf niet zo'n held in ben. Ik ben wat meer bezig met een nette binnenkant denk ik.
hier bijv een PCB wat ik laatst heb ontworpen. Vind ik zelf iig mooi ;)
http://diy.2muchgear.com/LonelyStar/P1010054.JPG
De pads voor de pots zijn zo geplaatst dat in principe korte, nette draden gebruikt kunnen worden.
Dat was ook mijn gedachte (en ik hou helemaal niet van spagetti vormige sporen).
Nou vind ik het wel behoorlijk nerdy om naar een mooi printje te zitten kijken en "mooi printje" te denken... maar intussen doe ik het wel. Conclusie, ik ben een nerd. Prima.:rockon:
Ponq,
Wel PCB programma heb je hiervoor gebruikt? (Er niet van uitgaande dat het een grafische fotosoep achtige applicatie was want ik zie thermal reliefs).
En is dat eindelijk eens een applicatie die wel volgens het concept schema => component en netlist => PCB layout werkt i.p.v. een PCB pakket waar je je componentjes (fysiek) mag tekenen en er vervolgens, met stapels fouten (want geen netlist), de spoortjes tussen te plakken?