je hoeft niet te doen alsof je hier al jaren komt om toch welkom te zijn en gewoon een topic te mogen openen en serieus genomen te worden
dat vind ik een kromme vergelijking
Printable View
je hoeft niet te doen alsof je hier al jaren komt om toch welkom te zijn en gewoon een topic te mogen openen en serieus genomen te worden
dat vind ik een kromme vergelijking
Nee maar als jij verwacht dat de andere leden je met respect behandelen kun je wel even bekijken wat de regels zijn op dit forum.
En om het Axis topic als voorbeeld te pakken, dat soort topics zijn niet meer toegestaan. En dat had hij kunnen weten....
(En daarbij ben ik beleefd tegen je, dan hoef je mij niet dom te noemen hé ;))
*edit*
Oeh, edit! :D
jeroen wacht ff..je gaat me even te snel hier..heb je het nu tegen mij persoonlijk of bedoel je met jij ...menCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_TRC
je schrijft..en daarbij ben ik beleefd tegen je, dan hoef je mij niet dom te noemen
ik ga er vanuit dat dit niet aan mij is gericht, want volgens mij noem ik niemand ergens dom..
verder vind ik nog steeds dat ALS iemand dan een vergissing maakt door zo n topic te openen het dan nog niet meteen zo hoeft te lopen..
een beetje tolerantie zou niet verkeerd zijn af en toe
Ik krijg dat wel vaker te horen maar dan ben je bij mij dus aan het goeie adres; ik maak me dus WEL druk!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK
En ik probeer dus een NOG "better life" te creëren!
Zouden meer mensen moeten doen heb ik het idee....
Als je je af en toe 's druk maakt over iets waar je echt voor staat is toch niks mis mee?
Als je het allemaal maar onzin vind en dus vind dat ik me niet druk moet maken dan kun je naar mijn idee beter dit topic met rust laten.
Ik heb altijd geleerd: Als iemand je pest o.i.d. kan je het beste niet reageren; houden ze vanzelf op.
Dit werkt op fora ook zo: Als je niet post in een topic sterft ie vanzelf.
Als je wel reageert krijg je weer een reactie etc. Ik ben nl. in dit geval de pester (lees: topicstarter) :D
Ja ja, ben ook naam aan het maken! Misschien word ik dan toegelaten tot de "hechte club"?!
O dan heb ik verkeerd gelezen, ik las 'dom' ipv 'krom' :sneaky: hahaha.
Misschien bestempel ik mezelf dan wel als dom, anyway: jou schuld was 't niet.
En natuurlijk hoeft iemand niet meteen gelynched te worden na een verkeerd topic te openen, maar ik bespeurd bij een hoop nieuwe leden ook vaak een arrogantie die niet terecht is. Zoals gezegd is een forum natuurlijk een openbare plek maar er gelden wel regels en belangrijker nog, ook ongeschreven regels.
Dat wil nogmaals niet zeggen dat je dan de grond in geboord moet worden, dat is een fout van de huidige leden.
Het "Post je Axis" topic is anders al weer geopend en er staat alweer een hele mooie foto in. Precies waar het voor bedoeld is.
Bovendien heb ik nergens gelezen dat het verboden zou zijn een dergelijk topic te openen.
Laat die "hechte club" maar een eigen forum beginnen!
Je bent hier tegen alles aan het schoppen. Tegen de frequente posters, tegen de zogezegde "hechte club", tegen de mods, tegen de reacties oop je post, tegen het feit dat je een stempel gaat krijgen... Wat wil je nou eigenlijk ? Dit gaat niet meer om je topic, of om wat dan ook. Dit gaat om schoppen om te schoppen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
Die zogezegde hechte club, daar bedoelde Luke volgens mij mee dat in het off-topic gedeelte frequente posters elkaars voornamen leren kennen, voorkeuren, problemen, maniertjes... En dat vertaalt zich in de rest van het forum. Maar dat maakt het alles behalve een *exclusieve* club. Doe lekker mee en dan wordt de vriendengroep enkel groter. Niks mis mee, toch ?
Ja, als er in jouw topic over de Axis alléén maar foto's van Axis mogen gepost worden, zal het vast en zeker een stille dood sterven. En als jij niet meteen zo hard had gereageerd (blablabla, foto's!!!!oid), waren die reacties ook nog wel meegevallen.
ik had al zo n idee dat je verkeerd had gelezen haha, het is het laatste waar ik iemand voor zou uitmaken het is stigmatiserend om iemand dom te noemen. ik houd nu eenmaal niet van uitschelden, discrimineren(in negatieve zin) en stigmatiserenCitaat:
verder geloof ik dat wij elkaar volledig begrijpen want meer wil ik er niet mee zeggen eigenlijk
het kan een keer gebeuren dat iemand zich vergist..in zijn enthousiasme vaak ook nog, en dan wil het hier nog wel eens gebeuren dat men er hakkend over heen duikt
er is een middenweg..die misschien niet zo spannend is maar soms wel beter voor de bloeddruk :hippie:
Je wordt een beetje vermoeiend Huisjes!
Dat gezeik op die 'hechte club' de hele tijd...
Heb jij geen vriendengroep? Of een stamkroeg? Moeten jullie dan ook maar je eigen kroeg beginnen?? :chicken:
@Gitaarvrouwtje: juist!! :hippie:
Ik HAD een vriendengroep HAHA.Citaat:
Wie begon er ook alweer over die "hechte club".
Als je er moe van wordt moet je misschien even uitrusten, op tijd naar bed gaan etc.
Ik ben het zat! Dat gezwets van dit en van dat en van zus en van zo.
Bedenk eerst maar 's of het echt zinvol is of je in een "zinloos" topic gaat posten of niet.
@M Kactus: Wat ik wil is een beetje fatsoen en een forum dat van iedereen is.
Ik loop echt niet tegen alles aan te schoppen maar wel tegen diegenen die menen dat ze alles kunnen maken omdat ze zgn. bij de club horen en 10.000+ posts in nog geen jaar!!! tijd hebben.
Waar haal je dat vandaan? Dat maken de mods per topic uit. Zou toch een beetje zot zijn als je op een gitaarforum geen topic over gitaren mag openen...Citaat:
Er is geen club. De club is het forum. Het forum is van iedereen en is een vriendengroep. En als je dan loopt te schoppen tegen iedereen met een hoge postcount, is dat vaak ook tegen mensen die het meeste aan het forum hebben bijgebracht.Citaat:
Jij bent de enige die zo gefixeerd kijkt naar de postcounts, hoor. Er is hier niemand die je niet serieus neemt enkel vanwege je lage postcount. WTF doen die 10.000+ posts er nu toe ?
Edit: @bertk: de "Grote Post Je XXXXX"-topics werden toch geweerd na een boom ervan ?
Nee, alleen als er al een vergelijkbaar topic is sluit ik het, of ik voeg ze samen. Of als het echt een flauwekultopic is, 'Post je gitaar met een barst in de body' zoiets.
Maar een topic over een bepaald type gitaar kan gewoon, wat mij betreft. Als er geen interesse voor is, zakt het vanzelf weg. (Ik was ook niet degene die dat topic van Huisje op slot heeft gegooid.)
Dat wil ik ook. En volgens mij ben je klaar hier: je hebt je punt gemaakt & het topic is ook weer heropend.Citaat:
Oh, oké. Daar was toen ook zo'n gedoe over en ik dacht dat dat toen de uitkomst was. My bad. Nevermind, als er genoeg mensen posten, wil het zeggen dat het topic gewild is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
En idd, HH blijft graag in het rond trappen, ook al is er niets meer te behalen. Ik heb hier mijn laatste zegje gedaan (ook in het andere topic).
mooi, iedereen heeft zijn zegje gedaan ?
Dan kan deze op SLOT
vind ik
maar ja
wie ben ik ?
Puike titel, sowieso dat het leidt tot een constructieve discussie.
Hey deryck heeft hier nog niets gezegd en als huis emo moet ik toch wat zeggen ik zeg....Citaat:
jij bent Frank man de onderliggende gedachte van dit forum!
:seriousf: what the fuck is dit nou weer?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noid
Voor Jackson gezwam moet je overigens bij Dark_Tranquility zijn. Ik kan er nog normaal over praten..
Mafkees :D
Nog even een serieus zegje doen:
Vroeger kwam ik véél vaker in Elektrische Gitaren. De reden dat ik dat nu niet meer doe, is dus inderdaad die wildgroei van topics. Het is niet meer overzichtelijk.
Uit liefde voor jackson en bij wijze van experiment heb ik nu een 'post je Jacksontopic' geopend, en zie wat de eerste reactie is?
Aan 'post je collectie' of 'post je main axe' hadden we volgens mij zat. Iedereen kan wel raden wat er nu gaat gebeuren met dit beleid, het wordt gewoon weer klote met talloze inhoudloze posts
Fijn dat de Axis topic weer open is!
(Helaas ligt mijn host eruit dus kan ik momenteel even niet posten daar.)
Anyway.
To FNaRK, volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen. Waarom moet overal gelijk een slotje op en sinds wanneer ga jij daarover? Eiegenlijk is dat ook onderdeel van de discussie hier. Een paar mensen roepen bij een topic die hun wat minder aanstaat "slotje" en een mod gooit er al dan niet terecht een slotje op. Volgens mij is dit gewoon een discussieforum dus mag er wel wat voorzichtitger met die slotjes omgesprongen worden. Het discussieforum is er tenslotte (woordspeling)voor om te discussieren. Als het je niet aanstaat lees je een topic die je wel interessant vindt. Easy toch?
Citaat:
hey pisvlek ....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braindead
wel eens van cynisme gehoord ?
je doet je nickname in ieder geval wel eer aan !!
Nee jij wordt vervelend trc!Citaat:
Huisjes heeft juist zelf "een boom opgezet aan de bar" met zijn axis topic, en anderen -die zichzelf meer forumrecht toedichten- braken daar toen op in. Je moet de boel niet omdraaien.
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Mensen die hier al wat langer komen weten gewoon hoe het gaat met die wildgroei van topics.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Ik beschouw mezelf nou niet als iemand die meer rechten heeft als een nieuw lid omdat ik gewoon kansloos veel posts heb
Dat is fijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tho
En je hebt ook gelijk mbt het dikgedrukte zinsdeel, het woord "klaarblijkelijk" ontbreekt er nog in.
Maar het neemt niet weg dat forumleden er niet over gaan of een topic correct is, of wildgroei, of kansloos. Als je daar bij een topic toch over twijfelt, gebruik je de rapporteerknop om de verantwoordelijke mod in te lichten, scheelt echt een hoop gezeik zoals dit!
true.. maar aan de andere kant komen we hier elke dag met z'n allen, en mogen we best zeggen wat we er van vinden.
Ookal ben ik het inderdaad meer eens met die knop ja..
Da's mooi....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tho
Tho, ik ben het toch niet met je eens over die wildgroei. Flauwekultopics moeten de mods platgooien, maar ik denk dat iedereen een boom moet kunnen opzetten over zijn favoriete gitaar. Jouw Jackson-topic slaat, na wat startmoeilijkheden, goed aan, en zelfs een oud Danelectro-topic loopt opeens weer. Dat is nooit meer terug te vinden in 'Post je collectie' . Ik ben met je eens dat je weinig nieuws leert als een 14-jarige n00b een topic start dat ie zo blij is met zijn Stagg, maar aan de andere kant was ik ook blij toen ik op mijn veertiende mijn eerste Les Paultje had, dus laat die gassies nou, ze hebben lol.
doet me denken aan mijn tijd als kapper in mexico
Okey, als dat het nieuwe beleid is leg ik me daar natuurlijk bij neer :)Citaat:
yeah rightCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door idv139
doet me denken aan de tijd dat ik pisvlekken zoals jij nog anaal verkrachtte met een Telecaster
Citaat:
omdat je eige lul te klein is voor het anaale werk ?
Ik ben niet diegene die tegen alles en iedereen schopt, puur om het schoppen.Citaat:
Hij begon met een goed punt, weliswaar slecht geformuleerd maar toch, en nu is het gewoon 1 grote show vol zelfmedelijden.
Z'n punt is volgens mij wel duidelijk
@Bert: ah, dat wist ik niet. Ik dacht ook dat de uitkomst van de "Post je-topics" was dat ze niet meer gemaakt mochten worden.
Het enige beleid is dat ongeveer alles mag. :D
nou, eigenlijk meer omdat ik mijn eigen geslachtsdeel liever niet vervuil aan jouw anale opening ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strangegun
en aangezien Fenders in het algemeen en Telecasters in het bijzonder toch schijtgitaren zijn leek het me wel toepasselijk
Maar wee degene die de indruk wekt op de mod stoel te gaan zitten :)Citaat:
Op zich blij om dat ongeveer alles mag, dat houdt dit forum levend.
Gelul, huisjes was gefrustreerd over het feit dat zijn topic, waarin hij mensen uitnodigde het te hebben over de axis, getorpedeerd werd en dat topic ook nog gesloten werd. Dat was zijn aanleiding en niet het schoppen zelf.Citaat:
Nogmaals wees een vent en draai het niet om!
als je niet met frustratie om kan gaan en al begint te huilen als er een enkel topic van je wordt afgeslacht dan vraag ik me toch af wat je doet op een forum. en het blijft een feit dat je dan wel voor iedere gitaar een topic kan maken, en dat willen we nou eenmaal niet, dus daarom geen tranen als een dergelijk zogenaamd 'spontaan' topic weer eens de grond ingeboord wordtCitaat:
ik snap soms niet hoe het zo ver kan komen eerlijk gezegd.. op het ene moment zit ik relaxed naar rustieke plaatjes te kijken van een zelfbouwluit, waarna ik hier iemand spreekwoordelijk een telecaster als buttplug zie inzetten.. met alle respect (ik zou dan overigens een flying v gebruiken, die glijdt er wat makkelijker in en blijft vervolgens goed haken, dat terzijde :satisfie: )
ik bedoel, ik ga naar dit forum als ik een vraag heb of even wat pics wil bekijken van gitaarbouw-activiteiten of nieuwe aanwinsten.. als ik dan toevallig een vraag van iemand anders tegenkom zal ik daarop proberen te antwoorden.. dat is het sociale kapitaal van dergelijke fora, en dat moeten we nu niet gaan verpesten
natuurlijk kom ik genoeg achterlijke topics tegen, en domme vragen, die klik ik dus gewoon weg..
als ik drama wil koop ik wel een margriet of libelle.. jezus
ik snap ook wel dat iemand af en toe terecht moet worden gewezen, maar jongens (en meisjes), dat is niet onze functie! hoewel ik niet van klikken hou kun je in dat geval best een pm naar de mod sturen, dan wordt het ten minste niet zo'n publiekelijk slagveld..
vergeet ook niet dat je met dit soort battles potentiele nieuwe members (en dus potentiele informatiebronnen) wegjaagt, en dat zou zonde zijn
verder kan het geen kwaad voor nieuwkomers om de forum-faq wat aandachtiger door te lezen.. damn, je zou er bijna een cursus ofzo aan willen wijden want er komt wat shit voorbij hier
sluit ik me bij aanCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks