Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Ja gotver. Ik vertel het dan nu wel.
Het ding is: het brugelement zat dus te ver naar voren, waardoor het brug geluid net iets anders reageerde. M'n pa zei: 'Speel d'r nou maar eerst een week op, en dan zien we wel verder. Als het niet bevalt verkoop je hem gewoon weer.' Maar hij wilde hem dus liever niet verbouwen.
Maar met de minuut dat ik er op speelde ergerde ik me er steeds meer aan, dus heb ik het toch doorgezet dat ik hem wilde verbouwen.
Aangezien mijn vader niet zo houd van frezen en hakken in gitaren, heeft hij een makkelijker-origineel-te-maken-zonder-hakken-frezen-en-andere-ongein-manier gevonden. We hebben het element helemaal afgevlakt. Dat wil zeggen, pole pieces onderaan afgezaagd en die 'ophang-oortjes' er af, zodat er dus geen dingen meer uitstaken, waardoor het element voor een klein stukje op de body kan liggen.
Vervolgens het element vast gekit (omdat er geen ophang dingen meer zitten) in de pu-ring. En dat in z'n geheel 1,3 cm naar achteren geplaatst (dat kan nu dus omdat er geen haken en ogen meer aan het element zitten).
Afdek-plaatje over de ruimte die dan bloot komt te liggen zoals je bij de vorige foto's een beetje kunt zien, en spelen!
Omg ik ben zo blij!
Hoop dat 't verhaaltje een beetje duidelijk is :satisfie: