Vet man, Ik wil ook wel 1 a 2 uur sustain voor mijn solo's :D
Ik pleit voor gewoon een goede voeding. Ik had wat losse adapters voor 'lastige' pedalen en zelfs die zijn met mijn Burkey SIX stil geworden.
Printable View
Nou, dat over die kleur LED zijn de geleerden het niet over eens. Ik zag toen ze net uit waren alleen maar rode LEDs. Daarna kwam die nieuwe versie met trimpot en daar zag ik alleen maar groene LEDs bij. Het kwam een keer ter sprake op een Amerikaans forum en volgens Barber namen ze het niet zo nauw met d ekleur LED en zegt dat niets. Maar jij hebt er één met trimpot voor de tone, dus die is sowieso jonger dan die van mij.
Met settings waarbij de sustain lager staat dan twee, drie uur zou je erg weinig ruis moeten hebben. Als ik zowel volume als sustain op ca. drie uur heb staan dan ruist -ie wel, daaronder (zoals ik 'm de laatste tijd heb staan)valt het reuze mee. Heb je die color al eens teruggedraaid? Of moest -ie nou juist midner hoog (en dus ook ruis) doorlaten als -ie juist open stond? Ik heb zelf ook wel eens die nieuwe versie met trimpot en groene LED gehad trouwens, kon 'm voor een erg goede prijs kopen. Side by side test: mijn ouwe klonk nét iets aangenamer in het hoog, 'muzikaler' so to speak. De groene LED met trimpot is de tweedehandsmarkt opgegaan....misschien wel degene die je nu hebt :D
Fijn :D
Ik heb de tonepress nog niet geprobeerd op de CMW in de oefenruimte, van de week pas. 'Definitieve' settings komen dan pas. De color pot binnen in laat gaat van vintage compressor (minimaal) naar 'barber style' (max).
Met de color op minimaal en de blend op max heb je echt dat 'klassieke' compressor gedoe, met plopjes e.d. Dus heb ik liever de color helemaal open en de blend ongeveer in't midden. Verder zit de unity gain hier op zo'n 2 uur, heb hem ná m'n drives, en heb het volume dus iets harder staan.
Sustain ben ik nog wat mee aan het kutten, maar ook in lagere posities ervaar ik veel ruis. Zeker in combinatie met een drive pedaal, is het best erg..