Nu je toch een breadboard hebt kan je ze ook ff bouwen om te testen. OD's zijn meestal vrij makkelijk te breadboarden, dan weet je hoe ze in jouw setup klinken.
Printable View
Nu je toch een breadboard hebt kan je ze ook ff bouwen om te testen. OD's zijn meestal vrij makkelijk te breadboarden, dan weet je hoe ze in jouw setup klinken.
Kan ik doen, maar ik ben er nu al vrij zeker van dat bij die 4in1 overdrive de MayQueen het vaakst geselecteerd zal zijn
dan bouw je m toch los?
maar door ze bijeen te steken bespaar ik ruimte. en ik vind het wel handig om wat meer overdrive settings te hebben. de Thor schreeuwt echt lekker, de mayqueen is gewoon Brian May-achtig en dus goed. Odie, Tube Reamer en Box of Rock ben ik nog helemaal niet zeker van. Ze lijken zo op elkaar vind ik. T Nijboertje is perfect voor zachte rock tot stoner rock.
Nog maar zwijgen over de overdrive die ik uit mn amp ga halen eens ik er weer een goede heb.
5 overdrives is echt overkill IMHO...doe dan n booster, n goeie overdrive en n fuzz ofzo...
Ik ga je gelijk moeten geven. Ik ga het houden op de Thor, de MayQueen en t Nijboertje. De 2 plaatsen die nog overblijven vul ik wel met iets anders. Box of Rock maak ik wel voor een vriend. De rest is dan overschot, komt altijd van pas.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swan
verstandig ;)
je kan altijd later nog meer bouwen.
jup. anders is mijn bord vol en af, die gedachte is beangstigend
Bestelling van musikding is aangekomen :dance:
Maar jammer genoeg ontbreken er enkele dingen, en zijn er een paar verkeerde stukken bij. Grootste ramp is het etsmiddel dat ontbreekt. Nu kan ik nog steeds niet verder werken.
Klaus is net gemaild, ik hoop dat alles zeer spoedig in mn bus steekt.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01433.jpg
de MayQueen op het breadbord, maar werkt nog niet. Het enige geluid dat eruit komt is een gepiep.
klein vraagje om mijn A/B af te maken, wat is Vr in dit plaatje?
http://www.muzique.com/images/buff7.gif
Klopt deze layout ervoor?
Let op de jumper onder de IC
http://i69.photobucket.com/albums/i4...osj/Buffer.gif
waarschijnlijk de halve voedingsspanning om de opamp in te stellen...
Spanningsdelertje met een elcotje dus.
andere versie, waar dat al op gebeurd is...
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/Buff.gif
Kan iemand dit even nakijken?
Nee, plaats gewoon 2 weerstandjes van 20k of zo in serie over de voeding en hang een klein elcotje over de weerstand naar massa. (de spanning over de elco is dan Vr) Vervolgens de 1M weerstand aansluiten op die elco en klaar. Net als hoe de Vb in het schema van je buizenoverdrive zit.
Straks eens proberen wat te maken dan. Net een mail ontvangen van Klaus, hij verstuurd de ontbrekende delen vandaag op, kan ik eindelijk gaan etsen!
Na alle klachten over hem te hebben gelezen blijf ik er toch bij dat hij (in mijn geval) zijn job redelijk goed doet.
vind je?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Dingen fout leveren, week wachten met reageren, blablabla...
ik zou bijna persoonlijk langsgaan!
ja pfff. Alle respect voor Klaus, maar onderdelen vergeten is gewoon je werk niet goed doen.
Maar goed, hopelijk kan je binnenkort etsen!
als een chirurg dingen vergeet, kan dat levensgevaarlijk zijn!
Ik heb Klaus pas zaterdagmiddag gemaild, en deze ochtend al meteen 2 berichten gekregen. Hij zend de dingen na. Hij was etsmiddel vergeten, dat had ik niet bij de oorspronkelijke bestelling gezet, maar slechts later via mail besproken. Dit begrijp ik nog dat hij t vergeet, er zat meer dan een week tussen het verzenden en die mails. Verder waren er 3 neutrik pluggen te weinig, en 3 potmeters logaritmisch ipv lineair. de buisvoet was octal ipv noval. Zo een ramp vind ik het nu ook niet. Het was leuker als het meteen goed was, maar dit is de eerste keer dat er iets misloopt na 5 bestellingen bij hem.
Had hij nu niet gereageerd vandaag om me te melden dat hij het meteen ging posten, dan bleef ik ook geen klant meer. Maar nu? Take a chill pil ;)
het zou je maar gebeuren dat een hersen chirurg 3 zenuwen vergeet, of inplaats van je linkerbeen je rechterbeen eraf gaat.. etc..
Dit soort fouten zijn gewoon te slordig!
Ja, maar Klaus is geen chirurg. :roll:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
godzijdank niet nee......
tjah, ieder zijn mening. Ik heb wel serieuzer dingen om me druk om te maken.
eventjes kleine update
de pluggen van Neutrik met 30m mogami kabel.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01434.jpg
En hier even alles bijeen.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01436.jpg
Links boven het Nijboertje, daarnaast de volumepedaal. Dan de A/B die al geboord is en wacht op een laagje verf. Daarnaast de gigantische 4in1 met de Mayqueen rechts op het breadbord en de Thor er onder in het zakje.
Links onder de tremulus lune, dan de Payback Looper en daarnaast de pcb's die nog geëtst moeten worden.
leuk dekbed! :D
Hoe wist ik toch dat je dat ging zeggen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
@ Mitch (mocht die dit volgen) de buisjes zijn bij de post denk ik, er stak een briefje in de bus.
is dat mijn oude wah?
Dat is m inderdaad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bicky
haha, sorry, was idd flauw!Citaat:
Maar serieus, ik vind t altijd een heerlijk moment om alle onderdelen uit te pakken en bij elkaar te leggen zoals je nu hebt gedaan. Soort rituele voorbereiding... straks ze 1 voor 1 in elkaar zetten en dan spelen/debuggen. Enig idee wanneer je t etsmiddel krijgt? Normaal 2-3 dagen vanuit Duitsland toch?
Dat is inderdaad een heerlijk moment, maar dat debuggen kijk ik altijd tegenop. De kennis om alles zelf te vinden heb ik nog niet (kijk maar naar de gebreadborde mayqueen waar ik tone en gain aan wil toevoegen...) en ik weet niet meteen waar ik ergens uitleg kan vinden zonder voor elk specifiek geval apart hulp te moeten vragen.
Dat etsmiddel verwacht ik ten laatste donderdag. In alle geval VOOR het weekend. Ik wil er echt aan beginnen, nu nog kiezen met wat.
Nou, waar mogelijk zal ik met meedenken natuurlijk! Volgens mij ga je door t bouwen en debuggen (wat toch echt nodig gaat zijn) donders veel leren.
Mss een idee om ff een SHO op je breadboard te zetten (heb je nog wel ruimte voor denk ik). Dat circuit ken je. Dan kan je daarna een tone-sectie toevoegen bij de SHO, gewoon als experiement.
Of, mss nog beter, bouw een fetzer valve -zie RoG- (je hebt wel J201's liggen toch?). Da's ook een booster achtig iets, dan kan je daar een gain-regelaar en tone-sectie bij gaan voegen.
Just in case dat je ff niks te doen hebt ;)
Werk genoeg voor school te doen. En ik ben nu naar de MayQueen aan het staren. Net weer de hele schakeling overlopen, en ik zie niet in waarom er geen geluid doorkomt. Bij dat biasen komt er dan enkel op de precieze weerstand geluid door? Anders weet ik het niet zo meteen wat er scheelt
Ok, de Mayqueen.
Kan je de voltages op de pins van de Q's eens meten en posten?
En, heb je een audio-probe? Prik anders ff een lange draadbrug bij de output in en koppel de 'normale' output van de mayqeen los. Steek de andere kant van de draadbrug op verschillende plekken in het circuit en kijk zo waar het signaal verdwijnt. Volg dus het signaalpad (Q1 E, Q2 E, Q3 D).
Nope, de J201 heeft volgens mij een behoorlijke range. Met de Drain op ~2,5V tot zo'n 7 V zou ie iets door moeten geven. De kwaliteit van t signaal is natuurlijk wel verschillend, vandaar dat je de trimput gebruikt om t ideale voltage te vinden.Citaat:
Kijk eerst ff of er uberhaupt wat binnenkomt bij Q3.
Input: 9,22V
5088 C: 7V B: 0,6V E: 0,03
3904 C: 5,21 B: 3,06 E: 3,93
J201 G:5,21 S: 4,45 D: 4,54
Audioprobe heb ik niet. Heb je een link met de beschrijving van hoe je dat weer maakt? Ben het ooit eens tegengekomen, maar ik weet niet meer waar.
Check de 10k weerstand die naar C van Q2 loopt eens. Daar komt een veels te hoog voltage binnen, wat ook weer doorloopt naar Q3.
Audioprobe: staat op Geofex. Hoe ik het doe: gewoon een draadje van de outputjack met een open einde. Dat open einde prik gewoon ergens in het circuit om te luisteren naar t geluid (dus wel zorgen dat er uberbhaupt een signaal is, gitaar spelen dus ;) ).
Wat kan daar mis aan zijn? Het is de juiste weerstand. Net wat proberen te biasen, de spanning bij C van Q2 liep van 5,18V tot + 7VCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
o wat ben ik een kip :D
vergeten de E te aarden bij Q2
De trimmer staat volledig open (of dicht) en de spanning bij C is nu 1,75V
Ik weet niet of de trimmer goed is aangesloten, maar ervoor stond C continu op 1,41V
Ok ;)
De trimmer is voor Q3, niet voor Q2. Gebruik de trimmer om de Drain van Q3 ergens tussen 4.5 en 6 volt te krijgen. Kijk wat je t lekkerst vindt klinken.
Er zou nu geluid uit moeten komen btw!