Check ook de Maxon OD808. Is een stukkie goedkoper, en naar verluidt de originele 808.
Printable View
Check ook de Maxon OD808. Is een stukkie goedkoper, en naar verluidt de originele 808.
Dat snap ik. De VOX VR-30R die ik heb overstuurd vrij makkelijk. Je hebt een Hoofdvolume en een apart volume voor het clean kanaal. Als je het hoofdvolume verder open hebt staan dan die van het cleane kanaal, overstuurd hij lekker. Een Tubescreamer kan dan wellicht uitkomst bieden. Gisteren werd er nog gezegd dat mijn versterker een modeling is. Hoewel ik niet echt veel verstand er van heb, heb ik nog zitten lezen over die amp en het is weldegelijk een buizen, die de klank van duurdere 'broers' benaderd. Van zichzelf klinkt de amp dus best warm. Ik vind het dus lastig of ik de 808 (die warm is) of de TS9 (wat feller, maar past misschien bij een al uit zichzelf warm klinkende versterker). Proberen is niet echt een optie, want ze hebben dat in de muziekwinkel bij mij in de buurt niet allemaal op voorraad, en ik heb ook weinig tijd om er maar toe te gaan om te testen. De meningen, en vooral de ervaringen, van de mensen hier (waaronder jouw tips) zullen dus de doorslag geven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
Is inderdaad zeer waarschijnlijk dat die het wordt. Ik vraag me echter af of hij meer te vergelijken is met de TS10 (zoals cas121 gelezen heeft) of met de TS808 van Ibanez.. de laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk. Enig voordeel van de TS808 reissue is de stevigere behuizing.. maar hij kost dan ook het dubbele van de Maxon. Soundsamples van de Maxon klinken precies zoals ik zoek, en dat voor 100 eurie :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Ik wacht nog even af op nóg meer tips/ervaringen.
Ik heb heel veel overdrive/distortion/tube screamer pedalen gehad en weer verkocht, een paar merken: Fulltone, Coron, Ibanez, Barber, Menatone, Maxon.
Op dit moment heb ik alleen nog een Maxon OD808 en een Menatone Red Snapper. Met deze twee pedalen kan ik allerlei milde en stevige geluiden maken. Goed genoeg voor solo's (beide tegelijk aan), ook voor slagpartijen heb ik soms beide pedalen tegelijk aan, maar natuurlijk wel een beetje afstellen!
Ik speel de sounds van Dire Straits, SRV, AC/DC, Foo Fighters, Police, en veel verschillende soul, funk, jazzy, enz...
Na jaren van klungelen zijn deze twee pedalen als combinatie het beste voor mij. Overigens heb ik wel een jaar of tien met een TS10 gespeeld, die was dus best wel oké.
hey,
Ik kan je ook echt de Maxon OD808 aanbevelen,Vind hem zelf beter klinken als de andere tubescreamers.Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk, Hoop dat je er iets aan heb
groet
Rob :gitarist:
@ Les Telestrat,
Ik denk dat je verkeerd bezig bent, om het mild uit te drukken. Ik loop nou wel lang genoeg mee om NIET op omschrijvingen van anderen af te gaan, de uitzondering daargelaten en ben van mening dat testen de ENIGE optie is.
Je maakt nu al een selectie gebaseerd op.........niks.
Ik kan je nog meer vertellen, over de Crowther Hotcake die ik heb, de Dyna Drive, de J&H Jeckyll and Hyde, die absoluut net zo goed is als mijn 808, en nog een extra kanaal biedt.....
testen, testen en nog eens testen.....met je eigen versterker en gitaar...alleen dan kun je een oordeel vellen.
Wat ben je toch ook een verstandig man, heer Odijk. :satisfie:
Vergeet niet dat de verschillen in sound tussen de TS-5, 7, 9, 10 en 808 en de Maxons behoorlijk subtiel zijn. Publiek zal niet horen of je een tweedehands TS5 van een geeltje of een Ibanez 808 reissue van 8 keer zo duur hebt. Veel gitaristen horen met hun ofgen dicht ook niet welke welke is. Ze klinken allemaal als een tubescreamer: beetje gecompressed, nasaal zingende mids en echt behoorlijk wat laagverlies. You either love it or you don't. Als je geen kans hebt om te testen zou ik eerst eens een TS-5 of 7 of een Bad Monkey voor weinig van marktplaats halen om te kijken of je er blij van wordt om met dit type sound te spelen.
Hallo Marc. Bedankt voor je advies. Verstandige praat uit Zeeuws Vlaanderen kan ik altijd waarderen (ik kom er zelf ook vandaan:))Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
Het klopt dat ZELF vergelijken het beste is, maar ik heb daar niet echt de tijd voor (een zaak vinden met alle pedalen waar je tussen twijfelt is nogal lastig). Gelukkig twijfel ik niet over welke Wah ik ga kopen. Dat wordt een Vox 847. Maar de tubescreamers zijn een lastiger verhaal. ik waardeer ieders mening tot dusver heel erg. Waarom afgaan op ervaringen? Nou het is niet zo dat ik daar direct mijn aankoop van laat afhangen, maar ik neem het zeker mee. Filmpjes en soundsamples zijn idd behoorlijk afhankelijk van gebruikte gear en opnamekwaliteit, maar je kunt er wel al heel veel door te weten komen. Ik heb nog vergelijkingen gehoord tussen de Hotcakes (regular en bluesberry) en de TS808. Tot nu toe spreekt deze (de Ibanez reissue TS808 of de Maxon OD808 - want het verschil daartussen zit hem vooral in de prijs volgens mij) het meest aan.
De 'selectie' die ik nu gemaakt heb, kun je inderdaad op basis van niks klasseren, maar ik heb van bepaalde pedalen (de TS9, de Blues Driver, de DigiTech DF7 diverse demo's gezien/gehoord en deze spreken mij minder tot niet aan.) De beste klank (een warme bluesdistortion, zoals SRV en Gary Moore, Clapton) denk ik tot nu toe het beste in de Maxon OD808 (Ibanez TS808 ), de Maxon OD-820 of de Barber LTD te bereiken.
Ik ben geen overhaaste koper. Ik heb altijd veel ideeën, maar voordat ik naar de winkel ga lees/kijk/hoor ik het leeft zoveel mogelijk tests en reviews. Heb ik ook met mijn Vox VR30R, m'n Gibson Les Paul en mijn Korg AX5G (kan ik geen mooie bluesdrive mee krijgen, er zitten te veel cleane sounds en metal/shred sounds in, daarom zoek ik wat anders, maar ik doe hem niet weg). Tot nu toe ben ik tevreden met mijn aankopen, dus ook met de manier waarop ik het gekocht hem (zoekwerk vooraf). Ik hoop dat met een TS nu ook te bereiken. Nogmaals bedankt voor je reactie!
Zucht...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Les TeleStrat
ja, als hij het geluid gaat benaderen, wil toch niet zeggen dat ie net zo reageerd als een buizenbak?