Mijn reactie was nogal stevig :) maar ik gun niemand 'n kapotte amp!
Dat je amp het heeft overleefd is alléén maar tof, echt! Meestal gaat het goed op lagere volumes maar 't is niet leuk als het toch 'n keer misgaat.
Printable View
Mijn reactie was nogal stevig :) maar ik gun niemand 'n kapotte amp!
Dat je amp het heeft overleefd is alléén maar tof, echt! Meestal gaat het goed op lagere volumes maar 't is niet leuk als het toch 'n keer misgaat.
Maakt geen reet uit, de wet van ohm werkt ook bij 16 ohm.
Bij 8 ohm en hetzelfde vermogen loopt er meer stroom.
maar het vermogen zorgt voor de warmte :D
Ach joh, voordat het internet was uitgevonden speelde iedereen met zo'n Hema plastic kabeltje tussen hun amp/cab. En zonder problemen. Laat je niet gek maken (zoals ik heb gedaan lol).
De stroom zorgt voor de warmte. Een zekering brand immers ook alleen maar door als er meer dan de aangegeven stroom door loopt. Als je nu een 1A zekering gebruikt in een 100V of 250 V lijn, hij gaat pas stuk als de stroom van 1 A overschreden wordt.
Heeft iemand trouwens wel eens zo'n standaard plastic Marshall speakerkabeltje (die je standaard bij je stack krijgt) doorgeknipt?
Die kern is nauwelijks dikker dan de kern van een beetje gitaarkabel. :) Niet dat dit nu zo fantastisch is maar je moet inderdaad niet overdrijven.
Inderdaad, zelfde verhaal met buizen verwisselen...oh.. moet je die biassen???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Heineken-
Ik waardeer je bezorgdheid ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Heb toch echt 3 sets van 45 minuten staan raggen, op behoorlijk volume..
Alleen jij suggereert nu dat ik min of meer mazzel heb gehad dat het goed gegaan is. Terwijl ik het idee heb dat het het niet zo heel erg veel uitmaakt.
Ja ok, als je een dunne oude gitaarkabel neemt van 8 meter, misschien loop je dan een risico. Maar ik had een degelijke korte instrument cable.
Als er een beetje een fatsoenlijke trafo in je amp zit, is er vast niet zoveel aan de hand. Ik draai nog steeds met een 100% mismatch. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n kabel zorgt voor een hele grote mismatch. Je weerstand zal iets hoger zijn, en je hoog zal wellicht iets minder gedefinieerd zijn, en misschien heb je ook wel wat minder laag, of een minder totaalvolume. Niks aan de hand, het spul iets harder zetten en gaan! Ideaal is anders, maar nood breekt wet. :)