Delft - Rotterdam is dichtbij. Als je het een keer wilt, kan je mijn PRS zelfbouw bekijken, indien nodig. Ik blijf dit onderwerp volgen, interessant onderwer.
Printable View
Delft - Rotterdam is dichtbij. Als je het een keer wilt, kan je mijn PRS zelfbouw bekijken, indien nodig. Ik blijf dit onderwerp volgen, interessant onderwer.
Bedankt voor het aanbod. Ik heb jouw thread over de bouw van je PRS bekeken en daar al veel van opgestoken (van de anderen ook trouwens). Ik denk dat dat voorlopig genoeg is. Als ik nog zou willen kijken bij je dan neem ik contact met je op.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Vandaag bezig geweest met vlakken van de boven- en onderkant van het halshout. In de werkplaats waar ik de workshop krijg is geen vandiktebank ofzo aanwezig dus is het vlakken behoorlijk arbeids intensief. 1 kant heb ik nu goed vlak maar de andere kant heb ik alleen een beetje bij geschaafd.
http://farm3.static.flickr.com/2361/...c3ce2eeea1.jpg
Ik heb het stuk hout lekker mee naar huis genomen dan ga ik het van de week ff ergens door de vandikte bank laten halen. ;-)
Afgelopen weekend heb ik hardware besteld bij guitarfetish en tonefactory, dus dat zal in de loop van de week wel binnen zijn. Als het binnen is kan ik o.a. de hoek van waar de hals onder komt bepalen en m'n tekeningen afmaken.
vandiktebank :satisfie:
Maar mooi hout!
Ik had een vraagje over het infrezen van de truss rod. Ik lees op een paar plekken op het net dat de gleuf die je freest niet overal even diep is. Klopt dit? Ik kan er eigenlijk niet een heel duidelijk verhaal over vinden op het net.
Groeten
René
dat is afhankelijk of je een single action of een dual action trussrod neemt
een dual action (aan te raden!) kan in een rechte gleuf, een single action (de neck kan dan alleen naar achteren) moet in een gebogen gleuf
Aha, super! Ik heb een dual action gekocht.
Bedankt voor de info!
verduidelijkend plaatje @
http://www.warmoth.com/guitar/necks/...ion=truss_rods
Wim
Okay bedankt!
Die rod die ik heb is 9 mm diep, 6 mm breed. Moet de diepte van de gleuf dan gewoon 9 mm worden (dan komt 'ie dus direct onder de toets) of moet ie dieper en vul je het resterende ruimte op met hout?
nee direct onder de toets