Is dat links vooraan bovenop die plank met stompboksies nou de befaamde FA-1?
Printable View
Is dat links vooraan bovenop die plank met stompboksies nou de befaamde FA-1?
Volgens mij is die groen, en ik zie links alleen maar gele pedalen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AutoStatic
bij U2-gigs zit er als het nodig is onder het podium ook nog een vent mee te spelen, Edge heeft ook (oog)contact met hem met een soort doorzichtig scherm
The Edge doet daar verder niet geheimzinnig over, het is zelfs onderdeel van een U2-DVD
Volgens mij kan ts hier nog wat mee:
http://www.geocities.com/bbbruce5/page5.htm
Komt door het licht, het is 'm echt wel!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Of moet ik nou stoppen met de bokkies http://gitaarnet.nl/forum/images/smi..._confused2.gif
En de tergin, wat een hoop spul gebruikt die man, brrrr..... ;)
Hmm, die MXR 129 Pitch Transposer lijkt me cool... :D
Speeddemon bouwt een clone van de FA-1 en die vond ik in ieder geval geweldig lekker klinken...
Over deze vraag zijn heel veel (dedicated) sites, inderdaad is googlen hier op zijn plaats. Voor het oudere werk is het inderdaad strat, AC30 en Memory Man of SDD3000 en/of Boss FA1, maar ja.... allemaal verzamelaarsobjecten. Echter, ná 1987 heeft -ie ook nog muziek gemaakt :satisfie:
Voor Achtung Baby heft -ie veel gewerkt met een Korg A3, voor het laatste album bijvoorbeeld heeft -ie ook veel gebruik gemaakt van een gepimpte Line6 distortion modeller. Maar goed, de gitarist in onze U2 band gebruikt momenteel een GT8 en kan daarmee erg goede benaderingen maken. Sterker nog, hiervoor lukte 'm zelfs een flink aantal sounds met een simpele ME50, ik bedoel maar...
Een leuke truuk is ook het gebruik van twee delaypedalen in serie, eerste wat korter zetten en tweede wat langer, werkt prima.
Als je zijn sounds precies wilt hebben ben je dus wel eventje bezig :-)
Maar wil je voor een paar nummers iets dat zo'n typische ouwe Edge-sound aardig benadert, begin dan met een MXR dynacomp en een delay.
Kloppend, en volgens alle verhalen ook zijn schuld.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AutoStatic
het makkelijkste is dus een multifx
mogelijkheid 1: een flink vloerpedaal
mogelijkheid 2: een multieffect in een rack met midi (en een flink vloerpedaal :hippie: )
1: alle Boss GT's, alle Line6PODs, alle Vox Tonelabs, Alle Digitech modelers, Alle Zooms, etc etc
2: alle TC Electronics, alle Lexicons, Alle Rocktrons, etc etc
succes.