daggutnie
Printable View
daggutnie
Van mij zelf durf ik te zeggen dat ik deskundig genoeg ben op het gebied van versterkers en gitaren, want electronica is mijn vak en speel ik jazzgitaar.
Als je ergens een clean geluid wil hebben is het met die muziek.
Als een "clean" kanaal op je versterker toch niet clean klinkt en het volume van je gitaar een stuk is terugedraaid en het blijft vervormen, dan moet je de versterker terugbrengen naar de handelaar.
10:1 is de eindversterkingstrap niet in balans, of is er een voedingsprobleem waarbij de + spanning niet gelijk is aan de - spanning.
Sommigen zullen denken dat het alleen voor buizen geldt, maar halfgeleider (transistor/Fet) versterkers hebben ook een afregeling.
Iets anders is het als je teveel vraagt van de versterker en het eindvolume en
de gitaaringang te ver openzet terwijl je maar een 40 watter heb met misschien een 10 inch speaker.
ekkerman, attax-jes hebben één lampje (ecc83 geloofk ) in de preamp...dus we kunnen niet echt spreken van een buizenamp... triamps van h&k, de duotone en puretone...zijn dan weer wél volledig lampen...en wél fat ( nuno bettencourt o.a. speelt bv. op de triamp )...ze zien er trouwens ook bangelijk uit...maar mesa is natuurlijk ook bangelijke sound,sowieso...
Ja duh!! Als je eenmaal op zo'n boogie hebt gespeeld dan lijkt die attax nergens meer op natuurlijk. Laten we niet vergeten dat die boogie wel minimaal 2500 piek duurder is.Citaat:
Op 2001-11-28 18:24, schreef ekkerman:
ik heb eens twee atax 80 en 50 geloof ik uitgeprobeert ,tjonge jonge zelden zukke schelle klootloze zeik buizen versterkers gehoord ,nee geef mij mijn boogie maar !
\
ennuh..die attax is best een behoorlijke amp hoor voor dat geld!!
Oh f*ck vergeet k me username in te vullen nah ja boeiuh
Na van alles geprobeerd te hebben, ga ik morgen maar eens langs de winkel. Hoe zacht alles ook staat; hij blijft vreemd doen. Maar toch bedankt allemaal! Ik laat wel even horen hoe het afloopt.
Rob: Ik heb 'm nog niet echt voluit gehad, maar loop je het risico dat als je teveel van het ding vraagt, dat 'ie dan blijvend blijft storen, of is dat alleen op het moment zelf dat je 'm voluit gedraaid hebt?
was van die attaxjes ook al weer een beste tijd geleden maar het is me dus nu duidelijk het lag aan het aantal buizen blijkbaar ; I STAND CORRECTED !
maar ik blijf bij mijn statement ; boogie rulezzz
hey misschien moet je je stopcontacten aarden wil ook wel helpen
Da's natuurlijk het eerste wat ik geprobeerd heb, maar dit is ook echt anders. Ben vandaag bij feedback geweest. Daar gaan ze 'm eens onder handen nemen. In eerste instantie dacht 'ie dat er iets meetrilde. Ben er zelf niet zo zeker van, maar hij bekijkt het maar...Citaat:
Op 2001-12-01 18:45, schreef sickpunk:
hey misschien moet je je stopcontacten aarden wil ook wel helpen
ok k dacht la k ook eens wat zeggen.
bij bromt ie ook als de tering