V-neck is ook typisch 50s
Printable View
V-neck is ook typisch 50s
het orgineel had toch gewoon ash, ds ash, maar waarvoor? 12e warmoth?
mijn boekje zegt na 56. Maar het zou best eerder kunnen zijn, ik was er zelf niet bij :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micro-e
v/a '56: alder (elzen)
ash komt (daarna ook) nog voor bij blond(e) finishes (oa. bij de zgn. Mary Kay[e] modellen). Vanaf '71/'72 weer hoofdzakelijk essen met wat uitzonderingen. Rond '63 heb je zelf mahonie bodies gehad voor 'n aantal Strat en Tele gitaren en rond '65 zelfs wat mahonie Mustangs.
Icm. met 'n one piece maple hals zou ik zelf voor alder gaan...
Een vraagje over die Fender reissues.
Ik speelde gisteren op een reissue van een strat maar weet niet meer zeker of het een 50ies of 60ies was. (was redelijk onleesbaar ook)
Het enige dat ik me dondersgoed herinner waren de magneetjes die op verschillende hoogtes zaten. Is dat typisch voor een 50'er of 60'er of hadden ze dat allebei? Zou het echt graag weten...
Verder was het een Sunburst met een rosewood toest (alleszinds donkere toets) en ik had het gevoel dat de body nét iets kleiner was als die van tegenwoordig (als de mijne uit 2006 dus). Dat laatste kan ook puur tussen m'n oren zitten.
Kan iemand helpen?
Rosewood toets is 60's. En dat van de body zal wel meevallen :)
Over de elementen: Dat hadden ze allemaal vroeger.
"staggered" poles: vroeger t/m +/- '74
"Kleinere" body: op 1 of andere manier komen bij mij die oude of reïssue bodies (ook) kleiner over dan (bijvoorbeeld 90s) American Standards. Zal waarschijnlijk hoofdzakelijk te maken hebben met de zgn. body-contour aan de achterkant.
ik heb nog wat warmoth plannetjes, ja. dat klopt. ik heb heel specifieke eisen voor een strat, en warmoth levert die precies.
Dus zo heel specifiek zijn je eisen niet ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
The ’56 Stratocaster Relic guitar incorporates many unique details from one of the most sought-after and collectable Strats ever made—it features a 10/56 maple neck, two-piece alder body and single-ply pickguard. We’ve even recreated tooling holes and marks made during the original production process!