lol, moeten we zeker een keer gaan doen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
de strepen komen inderdaad zo recht over de body te zitten, bij het origineel is het tape, maar ik ga 'm gewoon zo finishen
Printable View
lol, moeten we zeker een keer gaan doen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
de strepen komen inderdaad zo recht over de body te zitten, bij het origineel is het tape, maar ik ga 'm gewoon zo finishen
Hey,
Leuk idee joh! Heb je ook als een doorsnede getekend voor de neckangle om uit te meten hoe je met de brug uitkomt? Is voor een neckthrough volgens mij van levensbelang!!!
Je verdere voorbereidingen zien er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd hoe die uiteindelijk wordt.
vr.gr.
Branko
hey, niet getekend, wel uitgerekend, als ik de bushings verzink 2.6 graden, trouwens wel getekend, maar niet 1:1 en op de comp, maar heb de berekening op 3 verschillende manieren gedaan, onder andere via een automatische calculatorCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
ik ben nu even bezig om de bodydelen grof uit te zagen, ga dat nog heel even afmaken, daarna meer foto's
dus... heb helaas de bodydelen niet uit kunnen zagen, ik heb alleen hele grove zaagbladen daarvoor en het is zondag dus....
van de week ff een paar andere halen....
wat ik heb gedaan met de breedte van de body;
eerst met de geleider op de juiste breedte gebracht;
http://i183.photobucket.com/albums/x...d/IMG_1102.jpg
dan hou je een randje over dat op de juiste breedte is;
http://i183.photobucket.com/albums/x...d/IMG_1105.jpg
daar 2x met kopieerfreesjes langs gegaan, en voilla, de hele body is op dezelfde breedte
dat was het voor nu, hopelijk is het morgen en/of dinsdag een beetje weer, dan eindelijk ff die bodydelen uitzagen...
hallo madman!
ik zie dat je de kopieerbeiteltjes van mzs.nl hebt gehaald. Als je in de buurt beiteltjes kunt kopen die minder lang zijn, ik zou zeggen doen. het makkelijk met het frezen van een body maar voor een element holte is het niet fijn. je kunt beter een iets kortere beitel hebben, freest veel fijner en kun later altijd nog met een langere door gaan.
grt. Arjan
Hey,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvU
Ik heb dezelfde freesbitjes en dan een lengte van 20mm en 25mm. Ik heb met deze bitjes bijna alle frezingen gedaan. Alleen voor het verzinken van de backplates van de tremolo en elektronica heb ik een klein freesbitje van Stewmac gebruikt. Wat dat aan gaat heb je ook helemaal gelijk! Ik ben blij dat ik de keuze uit meer bitjes heb voor de diverse dieptes.
vr.gr.
Branko
Mooi hoor!! Ik heb precies dezelfde bovenfrees ! Van de aldi :D . En hij doet zn werk prima voor die 39 euro ! Hij kan alleen niet zo super diep, maar voor een gitaar diep zat, met juiste bitje. Die koste me trouwens bijna 70 euri :P bijna 2 keer zo duur als de frees zelf.
Gr Geert
@ Branko; klopt, weet niet of je het elders op het forum per ongeluk gelezen had, maar m'n tante woont ook in heerhugowaard en is laatst ff voor me op en neer gereden naar de nibo, nog thnx voor de tip!
@ Arjan; m'n freesmallen zijn bijna een cm dik, m'n freesje is (uit m'n hoofd) 25 mm lang, dus ik zou m'n elementruimte er precies mee uit moeten kunnen frezen, zelfde geldt voor de electronicaholte, dusja, maar thnx voor de tip iig
ik heb de bouwmarkten in de buurt gestalkt met vragen over kopieerfrezen, maar ze konden zelfs niet eens een 6,3 mm spantang voor me bestellen dusja, zat weinig anders op...
mocht ik iets op een specifieke dikte willen frezen, dan zoek ik daarvoor een juiste dikte plaat, en maak daar met de originele mal een mal voor met de juiste dikte, probleem ook opgelost
Kijk, een linkje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...light=spanhulsCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madman
Deze heb ik gemaakt om een ¼" freesje van Stewmac toch in een spantang van 8mm te kunnen gebruiken.
Van het weekend nog gebruikt en werkt perfect.
Kan er evt. 1-tje voor je maken en bij je tante droppen.
vr.gr.
Branko
ja, klopt, heb ik gelezen, maar konden ze bij mij in de buurt niet bestellen dus
aluminium is redelijk zacht, daar heb ik het voor een frees die met 12.000 toeren draait niet zo op, vandaar dat ik dat met zo'n busje dus niet heb gedaan...
iig bedankt voor het aanbod!