ja van een van beiden of allebei zit de mantel (afscherming) ook aangesloten, dat is de massa of aarding zo je wilt en is verbonden met het metaal van de tank.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellsbellsnl
Printable View
ja van een van beiden of allebei zit de mantel (afscherming) ook aangesloten, dat is de massa of aarding zo je wilt en is verbonden met het metaal van de tank.Citaat:
Citaat:
je hebt het daar niet als /kontoer/ geschreven, maar als /kontuur/ :D
( / is om uitspraak aan te duiden)
veel succes er nog mee. want buiten onzinnige commentaar kan ik niets meer zeggen dan wat ik al gedaan heb
Today is the big day.
De hele f***in electronica gaat eraf (van het chassis)
De slijptol gaat erin (in het chassis)
En daarna zien we wel verder:
Of het lukt wel,
Of ik kan mijn amp in de puinbak knikkeren.
Indien het laatste van toepassing is hoop ik dat er jier op het forum toch ergens een handige harry rondloopt die er weer een werkend geheel van kan maken....................:???:
En idd. de reverbtank is niet geaard via het chassis(zitten dempertjes tussen van plastic) hij is idd geaard/massa via de kabelmantel
(thnx voor deze tip)
Vandaag druk geweest.
De electronica is er nog niet af.
Wel overal geweest voor de faceplate.
Deze is nu in productie.
En het wordt:
Papier(geplastificeerd) achter dun plexiglas.
Wordt nu in CAD gezet door een ontwerpbedrijf aan de hand van de originele faceplate op de goede maten (had em zelf in cad gezet maar de gaten "liepen" weg vanuit het midden naar rechts)
Wordt nu compleet vervaardigd naar mijn wens voor 50 europa's.
Ook vandaag nog wat gerommeld aan de tekening voor de ombouw.
Ik wil hem een beetje het uiterlijk geven zoals onderstaande foto.
http://i161.photobucket.com/albums/t...vestate007.jpg
Dus mocht er iemand in het bezit zijn van een bouwtekening voor bovenstaande top dan hoor ik het graag.(puur de ombouw)en deze wordt links en rechts nog een beetje gemod. want er komen van die hoekjes op van een 4x12 cab dus ik moet de zijkanten opdikken e.d.
Het gaat er mij om dat ik iets van een rode draad heb om mijn eigen idee omheen te bouwen.
Denk niet dat je veel hebt aan een bouw tekenening. De behuizing van de valvestate is totaal anders. Heb je de faceplate ook andersom laten maken? Ik zou zelf een beetje de behuizing uitmeten. De afmetingen van die head staan wel op www.marshallamps.comCitaat:
succes
knoppen blijven gewoon in het metaal (chassis) zitten waar ze nu zitten echter de reverbtank gaat eronderuit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
dus dan kan ik de knoppen onderin plaatsen.
Reverb hang ik op aan het plafond.
Chassis wordt vanaf de knik grotendeels verwijderd.
Zou moeten kunnen........
(jammer beetje ver weg, lang geleden dat ik PPS gezien heb)Citaat:
Ik weet niet zeker of je je chassis zo maar kan verwijderen, heeft ook met ruis en brom te maken, dat het geisoleerd zit. Maar dat kan ook alleen bij buizenversterkers zijn.
Ik heb PPS zelf ook al een tijd niet gezien heb er wel zin in. de andere band in het voorprogramma is ook erg goed, The Goods.
succes
Ga niet hele chassis verwijderen.Citaat:
Alleen het gedeelte waar de reverbtank aanhangt(en deze is niet verbonden met het chassis,dit zit nl met plastic pennetjes en iets van "stootvilt")
Voorprogramma>>>ben je zelf zeker??
Hieronder een foto met uitleg wat ik precies van plan ben.
http://i161.photobucket.com/albums/t...vestate008.jpg
A=Hier wordt het chassis door gezaagd of geslepen.
B=Dit stuk heeft straks geen functie (zat eerst tegen plafond geschroefd)
C=Wordt verlegd naar de achterzijde en doorgelust met de bodem zodat ik voldoende aarding heb op rug en bodem. (waar ook de outputs op zitten)
D=Deze wordt tegen het "plafond" geplaatst.
E=Dit blijft de bodem.(komt waarschijnlijk enigszins op een verhoginkje i.v.m. opdikken bodem)
Ik speel in Furio, die andere band heet the Goods, en ik ken ze voor de rest niet.Citaat:
Ik zou ook meteen even een nieuw buisje erin doen, misschien dat je sound iets beter wordt.
Jim
Was ik al van plan maar bedankt voor de reminder.Citaat: