Nope. Maar kom ik die man ooit tegen, dan doe ik hem zowiezo de groeten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wietse
Printable View
Nope. Maar kom ik die man ooit tegen, dan doe ik hem zowiezo de groeten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wietse
Ik leer bij. Bedankt. Heb je ergens een link met meer uitleg?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1
De hals is geschroefd.
PS: Had ik al gezegd dat mijn oom meerdere jaren 60 strats en tele's heeft? :satisfie: (pre CBS :cooler: )
Hij ziet er redelijk normaal uit. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
http://img.photobucket.com/albums/v3...no/marino2.jpg
De hals is geschroefd.
Cool! Mijn signature LP!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nopster
:rockon:
Morris
In dat geval annexeer ik je oom gewoon!Citaat:
Hier kun je trouwens veel info over met name jaren '70 Ibanezzen vinden.
http://www.ibanez-vintage-page.com/
De jouwe is in ieder geval van na 1976 want hij heeft een post-lawsuit headstock. Voor de rest gewoon de naam Morris even vergeten en gewoon kijken welk model Ibanez je volgens deze site hebt.
Deze Morris komt echt niet van dezelfde lopende band als Ibanezjes. Zo ongeveer alles is anders op deze plank. Degenen die wel van dezelfde Ibanez band afkwamen zijn budget modellen waar je, zoals al eerder opgemerkt, niet mee gezien wilt worden.
Dit kan wel eens een goeie zijn....
@Bambufan: Heb je de link van die site nog ergens? Ik zou graag eens kijken en vergelijken.
@2350: Heb jij dan ergens meer info over deze Morris? Ik ben eens benieuwd hoe het dan juist in elkaar zit.
Heb hem er hierboven bijgezet... http://web.inter.nl.net/users/waterm...s/bangdesk.gifCitaat:
Ik heb nooit gezegd dat ik niet met zo'n budgetgitaar gezien zou willen worden, ik ben zo'n slechte gitarist dat ik zelfs met een Stagg nog boven mijn stand speel...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2350
Die opmerking kwam van Wietse, onze gitaarnet-gitaroloog, die inmiddels vrijwel alle gitaren die ooit zijn gemaakt heeft verzameld, gedroogd en zorgvuldig in een boek heeft geplakt, het Gitaarherbarium genaamd.
Natuurlijk kan dit een goeie zijn. Het zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen als dit één van de Hoshino's is die bij Kasuga van de band is komen rollen. Toen de vraag naar Ibanez/enz enz toenam werd de Kasuga-fabriek regelmatig ingeschakeld om ook even wat Hoshino-merken op hun gitaren te plakken.
Ik heb hier bv een Kasuga jazz bass liggen, die exact gelijk is aan de Ibanez 2365b: berken topje op een mahonie body. Geweldig ding, en dus zowel als Ibanez als Kasuga (en waarschijnlijk nog tig namen) uitgebracht.
Ik was FF aan het zoeken in het Forum en kwam dit topic tegen. Oh jeugdsentiment, dit was mijn 1e goede electrische gitaar. Ik twijfel over de kop met de 'diamond' inleg, het trussrod afdekplaatje is zeker anders maar verder identiek. Ik had wel een DiMarzio bij de brug. Later ook Schallers op gezet. Verkocht aan een vriend, die gebruikt hem nu met de Roland GS, het element kon hij beter monteren op de Morris dan op een jap Squier strat. Tijdje geleden nog mee gejamd, weer even op de Morris gespeeld, helemaal niet slecht eigenlijk, waarom blijven wij gitaristen toch gitaren kopen en verkopen?