Ja okee, maar dat BTW tarief geldt alleen voor Duitsland, dus dat geldt niet als je online koopt, alleen als je het bij de winkel zelf ophaalt...
Printable View
Ja okee, maar dat BTW tarief geldt alleen voor Duitsland, dus dat geldt niet als je online koopt, alleen als je het bij de winkel zelf ophaalt...
Duitsland is een EU land. Als EU burger kun je dan ook de aangeboden spullen kopen voor de prijs zoals die staat aangegeven op de websites. Zie http://www.musikhaus-korn.de/seiten/versandkosten.aspx
Je betaalt niks extra's, alleen de verzendkosten.
Zo'n Digitech Jamman is wel even een maatje meer dan een RC-20XL. Mooi apparaat :cheerup:
je betaald gewoon wat er op die site staat+(eventuele)verzend kosten...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Ik wil er niet om strijden maar ik dacht dat in Duitsland een BTW tarief van 6% geldt in plaats van de 19% hier in Nederland, Music Store Koln heeft zelfs speciale websites voor Nederlandse klanten met de (hogere) Nederlandse BTW tarieven erin berekend, in de winkel gelden de Duitse prijzen...
Die Digitech Jamman is inderdaad wel cool, het lijkt wel een gaaf apparaat zo qua specs, ik heb er echter nooit eentje getest ofzo...
Onzin. Je koopt het ding in een Duitse winkel, wat onderdeel is van de EU en dus betaal je geen extra belasting. 16% BTW is het geldende tarief in Duitsland (in tegenstelling tot de eerdere 15% die ik vermeld had).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Nou, Tristan heeft hier wel een punt. Toen ik destijds een Celestion Greenback bestelde bij Music Store, stond ie in het Duits voor €66, en toen ik vervolgens de Nederlandse versie bekeek, kostte hij plotseling €67,nogwat. Geen wereldverschil, maar er wás een verschil...
Schijnbaar betaal je dan 1% servicekosten voor de vertaling ;)
Ja, het gaat hier natuurlijk om kleine bedragen maar ik meen me te kunnen herinneren dat het bij grotere aankopen zoals gitaren en versterkers e.d. nog aardig tegen kan vallen, op de site van Music Store staat het ook expliciet vermeld dat je als Nederlander via de Nederlandse site moet bestellen, omdat er in Nederland een ander BTW tarief geldt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Tristan heeft gelijk.
Loopertje voor weinig. Ik ben binnenkort jarig. Eens kijken of ik mijn sociale netwerkje zo gek krijg.