Probeer anders van Metallica Seek and Destroy, de intro riff is wel ruig en niet al te moeilijk. Verder is het nummer ook niet echt moeilijk, maar dan vind ik het een beetje eentonig worden
Printable View
Probeer anders van Metallica Seek and Destroy, de intro riff is wel ruig en niet al te moeilijk. Verder is het nummer ook niet echt moeilijk, maar dan vind ik het een beetje eentonig worden
gast.. ken je álles van pantera? of ken je ze niet zo goed..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorgasm
gast, ik ken BIJNA alles van Pantera. Daar zitten verrekt rare en knappe riffs/solo's tussen, maar zitten ook wat beginnersmelodieen tssn
Wat voor mij goed werkte als oefening:
Zoek een goede drummer. Stap de oefenruimte in en improviseer er op los. Speel alles wat erin je opkomt en laat je niet beperken door wat nu wel en niet metal is. Je kunt grofweg een schema afspreken. Dit dwingt je om de slag"structuren" strak te blijven spelen. Als dit lekker loopt dan kun je slag en solo afwisselen. Voordeel van deze manier van spelen vind ik dat je heel veel vrijheid hebt. Je kunt ook met een metronoom gaan spelen maar dan mis je de voordelen en het plezier van het samenspelen. Cherio!
Wat zijn dan beginner nummers? en spelen ze ook in drop d of drop c?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorgasm
zijn er eigenlijk uberhaupt dropC spelers hier?
een drop c speler bestaat niet echt... De meeste gitaristen wisselen heel wat af tussen verschillende tunings... OF je moet echt helemaal verslaafd zijn aan de sound van drop c, dat je nooit iets anders wilt... ik denk dat er niet veel van zulke mensen zijn op dit forum
oke mitch je hebt gelijk. Maar ik speel liever in dropc dan bijvoorbeeld standaard E
becoming, drag the waters, walk,.... kzou t verdr ff moeten overlopen..
volgens mij is creeping death van metallica ook wel een makkelijke (op de solo na)