Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
nu wil ik u niet de schrik aanjagen, maar volgens mij (ik kan het mishebben hoor) heb je een klein (essentieel) foutje gemaakt.
Met name bij het samenlijmen van de 2 delen ceder.
Als ik het op de foto zie heb je het meest kwartierse hout aan de buitenkant gezet en het dosse hout (die mooie vlammen dus. niet vlammen van "gevlamd esdoorn", want dat heet eigenlijk moiré.) in het midden gezet.
Het ziet er zo wel heel flashy uit, maar volgens mij had je het beter anders om gedaan. Omdat kwartiers hout namelijk veel meer buigsterkte heeft dan dosse hout.
Maar nu realiseer ik me wel ineens dat je 2 kamers ging maken toch? Dus in het midden komt een balk te lopen waar het bovenblad en de rug op steunt? Dan is er niks aan het handje. Anders vrees ik dat de top te zwak gaat zijn.
Eigenlijk heb je het dan nu dus wel op de beste manier gedaan (er zelf al over nagedacht misschien? Ja zeggen hé :seriousf: ) want nu komt over het gedeelte van de kamers de kwartierse kant te liggen en dat is dan weer lekker voor de spanning.
maar goed, veel gelul en weinig woorden, ik ben benieuwd naar het resultaat. Het zal in ieder geval spectaculair zijn.