[QUOTE=harrie-beton]Metal heeft weinig melodie en vooral de heavy toon en de beukende ritmes zijn van belang.
Metal-gitaristen zijn zelden geschoold op het conservatorium*. [QUOTE]
Sorry, maar dit vind ik echt lulkoek...
[QUOTE=harrie-beton]Metal heeft weinig melodie en vooral de heavy toon en de beukende ritmes zijn van belang.
Metal-gitaristen zijn zelden geschoold op het conservatorium*. [QUOTE]
Sorry, maar dit vind ik echt lulkoek...
Idd zelfs Slayer heeft meer melodie in hun riffs dan de gemiddelde top40 band!
idd ik denk als je veel gaat kutten met mineur dat je veel zal vinden. Ook andere bands, zo vond ik laatst iets van nile in kdenk harmonische mineur.
ook levert het veel op als je wat op de E speelt en dan naar de A en/of D gaat, al dan niet samen maar de regionen de 7de fret(mi en la), dat je daar wel succesvolle rifjes moet krijgen
idd ********* dat metal gitaristen niet geschoold zijn en geen melodie gebruiken..
magoed, ik ken geen sites waar je t kan leren, maar een aantal metal clichés leren moet het 'm doen, speel wat children of bodom en arch enemy solos, zitten er vol van.. en anders : neem gewoon 6 achtereen volgende noten uit een toonladder (mineur oid) en speel er wat mee, in paren van 3, 4 of 6..
en dan voor de melodieen en het slagwerk.. je hoort vaak een verlaagde kwint, een (rein) kwart of een omkering van het reine kwart (dit laatste geeft dus een akkoord van 1-4-8-11 (oftewel, speel een powerchordvanaf de 5de snaar, en pak de 6de snaar op dezelfde fret als de 5de)) verder, modulaties en harmionische 7 doen mij snel denken aan klassieke muziek, gebruik van 7de noot vanaf elk akkoord opzich, snel aan jazz, kan heel leuk zijn, maar is niet t gevoel wat je zoekt geloof ik.
zo.. een heleboel gelul van mijn kant.. maar misschien kan je er wel íets nuttigs uithalen..
Greetz
dit is ergens waar, en aan de andere kant complete onzin... t ligt er maar ent aan wat je ''metal'' noemt, als je met metal korn ofzow bedoel, idd gene melodie en beukende rhitmes.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
als we naar EGTE metal gaan kijken, zal je zien dat die gasten meer melodieen hebben dan welke andere muziek dan ook, tis alleen vaka moeilijk om ze zo 1 2 3 te horen, en meestal zitten de goeie solos vol met gekke theoretische overgangen enzow...
maargoed t ligt maar ent naar welke band je kijkt vindik.