Tof hey!! Ik hou er wel van als ik ergens niks van begrijp, komt niet vaak voor namelijk!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Printable View
Tof hey!! Ik hou er wel van als ik ergens niks van begrijp, komt niet vaak voor namelijk!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Nou als die band geen fascistisch karakter heeft, dan ben ik een wekkerradio. Misschien zijn ze het niet, maar in de meeste clips vind je er wel iets van terug.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Dat heet provocatie, en als je op de laatste clips gelet heb zie je er niks van.
Echter..mensen denken meteen aan fascisten als ze een duitser horen zingen.
Het enige liedje waar je fascisme in kan zien is Links 2 3 4, en dat gaat juist over een hart dat links klopt (zoals bij 99% van de mensen). En jawel hoor, iedereen tuint erin :) Puur en alleen omdat je marcheer geluiden hoort.
@Hoofd: Zo bedoel ik het niet, ik vraag me alleen af waar je dat op baseert. Een band uitmaken voor fascisten is namelijk nogal wat.
Typisch inderdaad dat Links 2 3 4 genoemd wordt. Dit was juist een reactie van Rammstein op het idee van veel mensen dat ze extreem rechts o.i.d. zouden zijn. En ze laten duidelijk horen dat hun hart links klopt.
edit: zoals armageddon al zei zie ik net.
Mensen, heel veel bedankt voor het posten van die groepen, kende er bijna geen 1 van ;).
Ik deel ook het idee dat iedereen die zegt dat rammstein fascisten zijn er totaal niks van begrijpen.
En ik vraag me af waar je op basseert dat ik ze uitmaak voor fascisten. Ik zeg dat ze een fascistisch karakter hebben, en dat ze dat grotendeels van Laibach hebben overgenomen. Je zegt het zelf al, ze weten dondersgoed wat voor imago het Duits heeft en ze leggen dan ook overduidelijk links met de nazi-geschiedenis van Duitsland, als onderdeel van hun gimmick. Dan kan je niet ontkennen dat ze een fascistisch karakter hebben. Of ze daadwerkelijk ook een stel fascisten zijn, ik denk het niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Een mooi voorbeeldje van het fascistische karakter van Laibach, in éen van hun liederen, Geburt Einer Nation, zingen ze dit:
So recht mir eure Haende,
und gebt mir eure Herzen.
Ich warte.
Es gibt nur eine Richtung,
eine Erde und ein Volk.
Ein Leitbild.
Met een strak marcheerritme eronder, militairen trompetten erbij, hardstikke fout allemaal. Maar de grap is dus dat het een cover van het Queen-lied 'One Vision' is, vertaald in het Duits :D
Dit voorbeeld komt uit 1987, toen waren de Rammsteiners nog brugklassertjes ;)
Ministry, album Psalm 69 (in het bijzonder het nummer 'Just One Fix'). Dat is waar Rammstein de mosterd heeft gehaald.
@Hoofd:
Ah, okee :) Blijkbaar weet je er veel van. Ik was al bang dat je maar gewoon wat riep net zoals zoveel mensen doen mbt Rammstein en andere duitse bands.Excuses :)
Overigens was in 1989 de zanger van Rammstein toch al ongeveer 27 ;)
Zijn er nog groepen ala rammstein?
Liever groepen met gitaren in ;) dus nie zoals Laibach(alhoewel ik het wel af en toe kan apressieren)
No prob, ik kwam ook wel wat lullig over in mijn tweede post hier ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
(ik was trouwens bijna Duits gaan studeren, ik vergat me alleen in te schrijven :sssh:)