de dure en goedkope zijn hetzelfde.
Alleen de goedkope mist luxesnufjes als piping en stereo mogelijkheden volgens mij.
de kasten zijn qua hout, constructie en speakers, en warschijnlijk dus ook qua klank vrijwel identiek.
Printable View
de dure en goedkope zijn hetzelfde.
Alleen de goedkope mist luxesnufjes als piping en stereo mogelijkheden volgens mij.
de kasten zijn qua hout, constructie en speakers, en warschijnlijk dus ook qua klank vrijwel identiek.
je wilt niet weten hoeveel piping aan je geluid scheelt hoor!
waarom denk je dat al die goede marshall kasten van die vette piping hebben? :D
@ACslater, ja. de koch is met jenssen/koch (en ooit eentje met v30's gehad...). heb ook verschillende V30's gehoord. de standaard marshall kast met v30, de mesa, de dragon (?) van framus. allemaal beter dan Fame. maar eh, prijs in acht egnomen is het natuurlijk een koopje...
Thx voor al jullie input en conversatie, net wat ik zocht ;)
ACSlater : Wel sterk dat je TSL60 voor jou beter klinkt op die Fame 4x12, dat moet toch betekenen dat die V30ies hun werk doen.
Als een Framus/Fame cabinet met vintage30's al beter klinkt dan een standaard 1960 (dat in mijn ogen te schel klinkt) is dat al een goed pluspunt gezein de prijs.
Ik heb een Framus 4x12 met V30's en een Framus 2x12 met V30's. Volgens mij stukken betere cabs dan de standaard Marshall gevalletjes en ik be ner zeer tevreden van, zeker in combinatie met de lage prijs. Ik raad ze graag aan.
standaard ,marshall's zijn met g12 75 t speakers. en die zijn schel ja.
Guhlenn : Pcies... een een straight out of the box bvb 4x12 met Vintage30's kost je meteen stukken van mensen. greenbacks zijn al wat betaalbaarder.
Lord Abortion : Als ik me niet vergis zag ik idd hier ergens een foto van jouw wolkenkrabber hehe. Wat voor stijl speel je vooral ? (met de rest van je gear en naam kan ik me wel wat voorstellen, maar toch effe vragen ;))
Wat nog wel cool zou zijn... dat als ik een 4x12 Vintage30 bak koop ik met iemand die een 4x12 greenback bak heeft een ruil zou kunnen doen zodat we elk met een mooie mix eindigen ;)
ik heb twee v30's die ik wel wil ruilen voor twee greenbacks. deze speakers zijn oevrigens inkoop exact even duur.
Ik ben eigenlijk vooral bezig met oefeningetjes en toonladders. Maar de bedoeling is om toch meer metal/hardrock te gaan spelen. De Dragon is een aalrounder, maar met een booster er voor krijg ik toch een brute sound. Eigenlijk wil ik een setup die alle kanten uit kan, dus daarvoor is de Dragon meer dan geschikt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [Ace]
hmm, check deze site
http://www.avatarspeakers.com/
bijna sprekend de framus cabs. hier kan je lege of gevulde cabs kopen. toch niet te begrijpen hoe ze aan die prijzen komen als je de prijs van een losse vintage30 ofzo ziet. ik vraag me ook af of je goedekope vintage30ies hebt, en "echte" vintage30ies. budget en pro-versies weet je wel...