Anyway waar komen die verhalen over slechte(re) componenten dan vandaan? Weet vrij zeker dat ik dat verschillende "experts" hier op t forum heb zien posten.
Ik heb geen idee, alhoewel de kasten er wel erg goedkoop uitzien. Maar die blokken hout in het chassis doen niets voor het geluid evenals een spaanplaat kast.... Er is vaak al wel veel gerotzooit in die versterkers en niet altijd door lieden die goed kunnen solderen..... dit kan wel voor gevaarlijke maar vooral vervelende toestanden zorgen. Televisie coaxkabel maakt het plaatje dan compleet... En natuurlijk willen we allemaal graag geloven dat duur ook altijd beter is. Stel je eens voor dat je voor een fractie van de prijs net zo lekker kunt rocken als op een Marshall, daar gaat dan het sprookje over Jim's keukentafel en de elfjes die hem geholpen hebben bij het bouwen van die dingen. Beetje zuur voor al die mensen die nog ik sinterklaas geloven of die flink verdienen aan de mythe.
Zo zijn er in gitaarland heel veel verhalen die niet op waarheid gebasseerd zijn, en zijn er ongeveer evenveel 'experts' die deze verhalen verkondigen.
Misschien door gebrek aan kennis of een mooi verkoop verhaal, verzin maar een reden. Neem bijvoorbeeld het point to point mirakel. Of het silver mica mistery. Sloop maar eens een oude marshall open waarvan iedereen vindt dat ie geweldig klinkt. Geen silver mica cap's, zilverdraad of andere voor goed geluid belangrijke zaken te bekennen. Gewoon keramische cap's, koperdraad en wat spinnenwebben.
Natuurlijk klinken siver mica anders dan keramische of styroflex condensatoren, is er klankverschil tussen verschillende typen weerstanden en noem maar op. Maar wat je goed vindt bepaal je zelf, dit is een kwestie van smaak.