heej, leuk gedaan! Ik was zo'n beetje aan 't denken... wat ben je van plan met die les paul body als je je piezo-saddles hebt ontvangen? Misschien ben ik wel geïnteresseerd... :cooler:
Printable View
heej, leuk gedaan! Ik was zo'n beetje aan 't denken... wat ben je van plan met die les paul body als je je piezo-saddles hebt ontvangen? Misschien ben ik wel geïnteresseerd... :cooler:
Te gek! Als je het nog een beetje netjes overdoet en alle gaten vult, nieuwe laklaag heb je een hele unieke gitaar.
Muahhaha Quick & Dirty it should be!. Intonatieprobleem opgelost zonder de boel los te hoeven halen en 6 gaten in de body te boren voor de snaren. Ik had ergens van een oude acoustische bak nog een snarenhouder liggen:
http://i47.photobucket.com/albums/f1...b/CIMG6951.jpg
@ Dirk: dank je, 't is natuurlijk maar tijdelijk die hohner gaat nog wel gebeuren.
@ oneass: ik denk dat ik die variax hals er op laat en er passieve EMG's die ik nog heb liggen in gooi.
@ DA: ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar uniek is ie al en omdat quick & dirty het doel is maak ik 't niet strakker. 't heeft ook wel wat "relic' zo.
cool!! :cooler:
Nu nog fake chrome pickup-covers erop, en klaar! Of is dat weer niet quick en dirty genoeg? ;)
De reden waarom ik vroeg wat je van plan was met de body, is dat ik ook graag een transplant zou willen doen, maar ik kan niet frezen (en ik ken ook niemand die dat kan :( ). Op deze manier zou het wel makkelijk geweest zijn!
Aha, dus je hebt ook een variax? Heb je al een slachtoffer voor de transplant (body ruilen met die van mij t.z.t. misschien?) Woon je in de buurt (ik= Deventer) misschien kan ik je anders wel even helpen met dat frezen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oneass
Nee, ik heb nog helemaal niets... :roll: , maar ik was eigenlijk van plan om vrij binnenkort (zoals in, morgen of overmorgen) een v300 te kopen. Maar toen zag ik dus jouw bericht, en dacht ik van, he, misschien moet ik ook maar een linkshandige v500 (ze zijn wel goedkoop nu in Duitsland!) kopen, en meteen een transplant doen...
En ik woon helaas niet echt in de buurt, nee: ik woon in Gent (belgië dus)... maar wel alleszins bedankt voor het aanbod!
Vandaag gekocht! 't is wel wat off topic, maar ik wou het effe kwijt :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oneass
Gefeliciteerd: je hebt een rechtshandig v300 gekocht neem ik aan? Dan is een transplant (zolang je rechtshandig bent) natuurlijk ook niet meteen nodig. Let trouwens wel op bij een transplant: de tone/volume/instrumentkeuze knoppen van de v300 zitten anders in elkaar (is 1 unit) dan bij de v500 en 700.
ik heb inderdaad een rechtshandige 300 gekocht. Ik denk dat ik voorlopig geen transplant zal doen: die zwarte v300 is eigenlijk nog niet zo heel erg lelijk, en vreemd genoeg is de neck een plezier om te bespelen! :eek: Alleen de re-snaar rammelt een beetje, maar ik heb ook nog helemaal niets afgesteld (te druk bezig met spelen :satisfie: ).
't Is wel effe wennen: 't is m'n eerste elektrische zonder tremolo... Nochtans ontstemt ie wel sneller (ligt deels aan de snaren, denk ik)...
Ik weet dat de 300-elektronica in zo'n metalen behuizing zit, ja, maar er zijn ook wel mensen die die daar uit weten te halen. Maar zoals ik al zei is een transplant niet voor meteen - tenzij ik toch weer 'n tremolo wil, maar dan wordt het moeilijk. En dat brengt ons meteen weer ontopic ;) : heb je die ghost-saddles al besteld?
tja, ik heb al problemen, bekijk de foto maar eens:
http://www.wannes.gonnissen.com/slic/variaxhals.jpg
Dat viel er gewoon plots af :o .