Oorspronkelijk geplaatst door tnijland
Toch ben ik wel benieuwd hoe mijn preamps met een EL34 eindtrap zouden gaan klinken. Ik had destijds bijna de Traveller van Ernst erbij gekocht maar die was mij te groot en te zwaar (net als de Mesa 295 overigens).
Wordt de Rocktron VV nog steeds geleverd of wordt dat ook zo'n collectors item... Stoer ding trouwens!
Ik las nog een vraag over de Trio preamp. Deze zijn niet duur (ca 500 Euro) en klinken best goed. Wel heb ik thuis nog een Groobe Tubes Soul-O-75 EL34 klasse A en/of AB staan met twee van deze pre-amp kanalen (Clean & Scream). Clean is gewoon de perfecte Jazz sound (heel dik en veel headroom, niet te oversturen en dat zonder galm), Scream is zwaar vervormd, heel gecompressed en is goed als solo sound in te zetten. Wel zou ik een dergelijke preamp alleen in combinatie met een andere preamp willen hebben omdat het solo geluid te specifiek is. Helaas weet ik niet goed of die mooie jazz sound ook overeind blijft staan met een andere eindtrap en ben ik een beetje vergeten hoe het 2e kanaal (Mean) van de preamp klonk. Misschien heeft iemand anders deze info.