http://www.laboga.pl/english/hector.html
Printable View
tien tekens
Twee buizen voor de gelijkrichting ? :confused:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
echt geen nieuwtje een tweed twin heeft het ook (low power versie)
missschien een beetje laat, maar ik heb sinds kort de Laboga Mr hector.
De amp klinkt van zichzelf al heel erg goed..een sprankelende mooie clean die vele high gain amps niet hebben (mesa rectifier en 5150).
Ik heb zelf ook een mesa triple rectifier en een peavey 5150..de laboga zit ergens daar tussen qua geluid : de korrel van de mesa maar de defintie/gain van de 5150..maar dan het beste van beiden werelden en met een eigen sound.
Voor de prijs absoluut de beste amp die ik tot nu toe gehad ( in vergelijking met de koch powertone 1, engl powerball, peavey 5150, mesa dual & triple rectifier en framus cobra).
Ik moet wel zeggen dat ik de amp voor high gain gebruik en dat ik er een bbe sonic maximizer tussen zet om net iets meer punch te hebben en net wat meer sprankelende toontjes bij het cleane kanaal.
Maar zoals gezegd: van zichzelf heeft deze amp alles wat je wilt hebben en klinkt ie stock beter dan de bekendere high gain amps vind ik.
Doe er je voordeel mee!
Ps..hij heeft 2 master kanalen..wel zo handig voor solo's etc.
M.
Foutje denk ik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorrit
In een Peavey XXX zitten maar vier preampbuizen, net als in de Overkill.
Staat althans zo op de Peavey site.
MVG.
Knap dat je dat kan afleiden van het aantal gebruikte buizen!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorrit
precies..gewoon uitproberen..ik haal er echt een vet geluid uit..en een super mooi clean.
degelijk amp qua bouw maar gewoon erg goed geluid.
De meeste amps missen een zuivere punch en definitie met veel gain op hoog volume..deze amp houdt het strak en warm..ik zou zelf iig nooit meer naar een andere amp zoeken.
IK vind om eerlijk te zijn die Peavey XXX helemaal niet zo goed klinken. Al vaak uitgetest, een goedkope imitatie van een Rectifier zowel van look als geluid, maar ook niet meer, echt een zwakker broertje ervan.
Ikzelf ben ook die Laboga Mr. Hector (en de Fame Overkill) ook al een tijdje met argusogen aan het volgen. Als ik een der weken naar Musicstore rijd, zal ik hem ongetwijfeld uitproberen. Ik ken een paar bands die er in elk geval hun Mesa's voor aan de kant laten (ook al omdat ze door Laboga endorsed zijn).
Is er eigenlijk kwalitatief zoveel verschil tss die identiek lijkende Fame Overkill en die Laboga Mr. Hector?
Ik weet dat die laatste handgemaakt wordt in Polen, terwijl die eerste bandgemaakt is in China (de medewerker van Musicstore versprak zich aan de telefoon toen ik ooit belde om een Fame Studio Reverb top).
B.