zalk doen...daar ging ik in eerste instantie wel van uit. Ik vind het trouwens wel gaaf hoe bijvoorbeeld mijn jaguar op high gain reageert en dan de strat weer totaal anders.
Printable View
zalk doen...daar ging ik in eerste instantie wel van uit. Ik vind het trouwens wel gaaf hoe bijvoorbeeld mijn jaguar op high gain reageert en dan de strat weer totaal anders.
high-gain en low-gain zijn inderdaad geen absolute termen. Wanneer je het echter hebt over high-gain versterkers (zoals in de originele vraag), spreek je over versterkers die veel gedefinieerde distortion kunnen produceren. Met andere woorden : veel gain, maar niet muddy.
Hoewel "veel distortion" een subjectief begrip is bestaat er wel een zekere consensus over.
Uitspraken als "Dat is een high-gain kanaal" zijn een beetje naast de kwestie, want dat wil zeggen dat alle versterkers met meerdere kanalen high-gain zouden zijn, en dat is niet waar.
ja, maakt vaak onwijs uit. humbuckers of niet geeft qua gain ook enorme verschillen altijd. en dan ook nog hi-mid-of low output elementen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaywalker
met hi-output humbuckers kan je echt enorm scheuren