is het eigenlijk geodkoper om een eigen gitaar te maken?? en watvoor hout geeft watvoor klank?
Printable View
is het eigenlijk geodkoper om een eigen gitaar te maken?? en watvoor hout geeft watvoor klank?
goedkoper: nee, soms, kan
NEE:
als je snel spullen nodig hebt en dus nieuw gaat kopen, als je dure zooi erin wil, als er wat mislukt
JA:
als je de tijd neemt om 2e hands spullen te kopen, een keukenblad neemt i.p.v. mahone (o.i.d.)
Hier kun je wel wat mee denk ik:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ewoud
http://www.af.nl/werkstukken/muzieki...en/pel_custom/
Een gitaar maak je net zo duur als je wil. Als je duur spul erin doet, kan hij in verhouding nog altijd goedkoper zijn dan een soortgelijke in de winkel.
Mijn raming van kosten voor de leaves:
Hier zullen allicht kosten bij komen. Verbruiksartikelen en kleine dingen als schroeven, lijm, schuurpapier en koffie :D heb ik niet meegeteld.Code:Frets 5,-
Body 0,- (het is een oud televisiemeubel)
Elementen 66,- (drie boston sc-humbuckers)
Brug 9,- (vaste stratbrug)
Stemmechanieken 9,50
Toets 2,50 (meranti omgerekend)
Electronica 10,- (ongeveer en veel gratis onderdelen)
Overige hardware 17,50 (ongeveer: strappins, snaargeleider, knoppen, jackplate)
Lak 20,- (ongeveer gammaspuitlak of autolak)
Trekstang 10,-
______________________________________________________________________________________ +
159,50
Ook moet ik nog wat gereedschap aanschaffen.
fret: ik had 6 euro/60cm, dara heb je wel 2 van nodigCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
element: kan je niet beter verschillende 2ehandsjes zoeken?
overig: je vergeet de strap zelf ;D. heb je een topkam?
je hebt overigesn best goedkoop ingekocht
mdf is heel stevig hout, het nadeel is alleen dat de toon zuigt en het hout absorbeert heel veel vocht/lak...zeg maar een houten inlegkruisje :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door langepink
MDF is in feite een soort spaanplaat. Kan je beter berkenmultiplex kopen.
naja, zoek dus goedkoop hout:
mdf, goed triplex, oud tafelblad van de buren, etc
waar moet het verder aan voldoen: niet kromtrekken (oud hout of triplex/mdf), moet droog zijn
ik heb een epiphone humbucker, deze heb ik verwisseld voor een EMG 81 actief element. wil je die er misschien in hebben??
jah ik denk ik vraag het gewoon. dus als je interesse hebt.... er ziiten draden en een volume en tone knop bij aan.
Wat kost die HB?
(niet om er tussen te komen maar ik zoek ook nog)
(topicstarter heeft eerste optie)