Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amon
het was sowieso de bedoeling de gewoon te olien/beitsen.
maar de neck (en het deel van de body) is dus het beste om met maple te doen, en de rest (de zijkanten) van de body maken dus niet uit wat voor hout?
maargoed, een lp standard body, is dat te doen met neck thru?
ik ga morgen naar de bieb, kijken wat ze daar aan info hebben.
Nee, zou ik je afraden. Zowel de hals als de kop staan onder een bepaalde hoek en dat lijkt me met een doorlopende hals niet echt fijn te doen.
Daarnaast kun je voor de hals beter een laminaat maken van een paar dunnere plankjes. Die eerst uitzagen (grof) in de juiste vorm zodat je niet achteraf enorme dikke blokken hout moet weghalen. Nog een voordeel: je kunt houtsoorten met elkaar combineren (ziet er mooi uit en je kunt het geluid nog een beetje beinvloeden. Mahonie klinkt heel anders dan maple en zeker wanneer je een meer LP geluid wilt hebben is dat wel belangrijk).
Als ik al een gitaar met doorlopende hals zou maken koos ik voor een plat model, is veel eenvoudiger (ook met elementgaten frezen). Heb je al eens aan een firebird oid gedacht? Die hebben van origine ook doorlopende halzen 8-) .
Als laatste: een LP standaard is een massieve gitaar...... Alleen de cheapo jaren 70/80 kopieen zijn gemaakt van een plaatje triplex gebogen over een plank met balkjes maar die dingen fluiten als de neten!