Kom toch die Prosonic maar testen, als je 'm koopt heb je nog heel veel geld over hoor, kan al die stijlen makkelijk aan in ieder geval.
Printable View
Kom toch die Prosonic maar testen, als je 'm koopt heb je nog heel veel geld over hoor, kan al die stijlen makkelijk aan in ieder geval.
Ook niet onbelangrijk: stack of koffer, nieuw of tweedehands? :roll: We kunnen beter een standaard formulier maken voor dit soort topics....
Onlangs een Traynor 40 W van +/- 800 euro gehoord. Volledig lampen. Clean à la Fender. Boost kanaal between Vox en Marshall. Kan keihard. Is een footswitch bij, waarmee je het boostkanaal nog een extra kick kan geven vb. voor solo.
OK, dit merk is hier niet gekend maar Canadian Hand built (allé hebben ze mij toch wijsgemaakt) klinkt lekker en de prijs is m.i. dik in orde.
2000 eurie?
wat dacht je van 2e hands Engl Savage SE top?
Ik geloof dat (ALS ZE ER NOG ZIJN), ze iets van 1600 waren bij Beyers-Musik in duitsland. Vraag effe aan LordRiffenstein, die weet er meer van.
Deze versterker doet ALLES wat je vraagt en meer. Superclean clean (mooi voor 70's/80's, denk aan Robert Plant's "Big Log"), crunch 1 is beetje Vox/AC-DC achtig. Crunch 2 is vanaf AC/DC en Rainbow/Deep Purple tot Iron Maiden/Slayer. en Lead is Slayer and beyond (super high gain, maar met veel definitie).
Nou wil ik Marc_Odijk niet in de spaken rijden, maar de hoeveelheid gain zegt nog niet zoveel. Het gaat erom HOE dat 'gain gebeuren' klinkt. En voorlopig heb ik nog geen één Fender gehoord, die vet en romig klonk, als t op distortion aankomt, en Engl heeft dat gewoon STANDAARD. (Heb zelf een Savage 60).
Powerball is ook cool, alleen wel behoorlijk modern gevoiced, en gaat superlaag.
Whoehoe, van een Valvesteetje naar een bak van 2000 euro. Let op dat dit geen ernstige identiteitscrisis teweeg brengt.
[quote="Speeddemon"]2000 eurie?
wat dacht je van 2e hands Engl Savage SE top?
Ik geloof dat (ALS ZE ER NOG ZIJN), ze iets van 1600 waren bij Beyers-Musik in duitsland. Vraag effe aan LordRiffenstein, die weet er meer van.
Deze versterker doet ALLES wat je vraagt en meer. Superclean clean (mooi voor 70's/80's, denk aan Robert Plant's "Big Log"), crunch 1 is beetje Vox/AC-DC achtig. Crunch 2 is vanaf AC/DC en Rainbow/Deep Purple tot Iron Maiden/Slayer. en Lead is Slayer and beyond (super high gain, maar met veel definitie).
Nou wil ik Marc_Odijk niet in de spaken rijden, maar de hoeveelheid gain zegt nog niet zoveel. Het gaat erom HOE dat 'gain gebeuren' klinkt. En voorlopig heb ik nog geen één Fender gehoord, die vet en romig klonk, als t op distortion aankomt, en Engl heeft dat gewoon STANDAARD. (Heb zelf een Savage 60).
Powerball is ook cool, alleen wel behoorlijk modern gevoiced, en gaat superlaag.[/quote
Uiteraard is het een smaakverhaal, maar ook ik speel al 10 jaar Engl, heb de savage 120 stack gehad en speel nu op de Souvereign plus cabinet..ik weet waarover ik spreek, en, als je de prosonic met een blinddoektest zou horen, zou je qua overstuurd geluid aan heel andere versterkers denken, je haalt er overtuigende thrash uit en een gain die je niet gelooft.
Het is ook geen kattepisversterkertje, kost meer dan de souvereign.
Oh, voor ik het vergeet, mijn maat verkoopt zijn Engl savage 120 en mesa rectifier 4 keer 12" voor 1600 euro, is prima spul (is namelijk van mij geweest) Dan heb je van alles wat in huis.
Er staat op dit moment een Mesa Nomad 55 (212) te koop op, ik dacht, gitaar markt. Voor €1600 ofzo (vraagprijs). Het is dat ik al een mooie versterker heb, anders zou ik er zelf achter aan gaan.
Volgens mij is dit een heerlijke versterker die veel aan kan.
haha de keuze tussen een nomad 212 en een savage 120 emt mesa 412 is voor mij snel gemaakt :D
haha. :???:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan