Het is nog maar de vraag of dát (alleen) de reden is van het faillissement. Schulden coronasteun, grote brandschade en ‘verschil van inzicht over de te volgen koers (in gewone taal: slecht management) en zo...
Printable View
Het is nog maar de vraag of dát (alleen) de reden is van het faillissement. Schulden coronasteun, grote brandschade en ‘verschil van inzicht over de te volgen koers (in gewone taal: slecht management) en zo...
Als je kijkt naar de constante drukte bij de Bax afdeling in Rotterdam nadat het overgenomen was van Peter Verspui,kan ik me niet voorstellen dat hier verlies werd gedraaid.
Internetwinkels zijn vaak een groter probleem.Deze gaan pas na jaren winst genereren.
De klant besteld zonder er lang over na te denken omdat ze het binnen 30 of 60 dagen kosteloos kunnen inruilen.
Dit kost de internetwinkels heel veel geld.
Ik zie dat anders,
als ergens een verdienmodel in zit kan je een stuk van de taart afsnoepen, zoals Bax bij Thomann deed,
als dat voor jou dan niet winstgevend is doe je het dus verkeerd,
Bax deed het juist uitstekend, zo goed zelfs dat men Thomann dacht voorbij te streven,
leek mij al vrij onwaarschijnlijk omdat Bax allerlei vestigingen uit de grond ging stampen waar Thomann de originele winkel als brick&mortar versie zag van internet Thomann.
De problemen bij Bax zijn meer van familiaire aard begrijp ik waarbij het failliet meer een strategische keuze is om kapitaal te beheren.
aardig al die veronderstellingen maar daar is de koper die wel heeft betaald maar niks gekrgen niet mee geholpen. wat de reden ook is al starten ze door ik zal er nooit meer iets kopen en dan vooruit betalen dat hebben ze bereikt.
Jammer dan vind ik de Bol manier een stuk handiger daar betaal ik als het product is ontvangen en ik tevreden ben anders gaat het retour en ghoef je niet op je centjes te wachten wanneer zij een keer tijd hebben om het over te maken. Ik heb best veel bij bax gekocht dure dingen ga ik nu halen en reken dan af. na een paar zeperds op MP doe ik dat tegenwoordig ook zo. moet je soms wel een eind rijden maar je weet wel waar je voor betaald als de koop doorgaat.
Bol is wat anders dan Bax, Bol verkoopt dingen van Bax (en andere winkels) en die extra service kost de consument geld,
en dat je naderhand betaalt is ook een service waarvoor je extra betaalt, (aan Klara?)
Ikzelf betaal het liefst zo min mogelijk dwz, direct naar de bron of zoals Laurel & Hardy het noemen, eliminate the middle man
https://www.youtube.com/watch?v=xt0TTZIqFbQ
Ik woonde vroeger in Enschede, we gingen wel eens naar Musik Produktiv, 60 km over de grens. Een joekel van een zaak. Dus internetshop plus echte winkel. In Duitsland werkt grootschaligheid blijkbaar wel, in de Benelux niet, denk ook aan Key Music. Groter land.
1 van de drummers van Herman Brood die eerst Key Music heeft geprobeerd te redden, staat nu weer klaar om Bax te redden.
Wil hij een herkansing of is dit een vast verdienmodel voor hem,We gaan het zien.
Hij had het wel over eventuele compensatie voor klanten die wat besteld hebben en niets hebben gekregen.
Dat zal wel niet gebeuren maar ik hou een klein beetje hoop.
Die drummer is Jan 't Hoen, ken ik nog uit de tijd dat ik nog voor zijn Boomerang kaartjes ontwierp, soort wannabe rocker met geld en later kwam ik hem weer tegen toen ik speelde voor de Q-factory, zei ik, he Jan, jij hier? Ja, zei hij, toko gekocht, is nu van mij. Mooi, zei ik, nou de HMH natuurlijk.
Dat was een grapje maar niet voor Jan.
Nog veel later hoorde ik dat hij een drumstoeltje had gekocht voor Brood's Wild Romance die enigszins tanende was sinds de grote baas zonder bungee van het Hilton was gesprongen.
Afijn, na KeyMusic nu dus ook in de race voor Bax. Gelukkig heeft de Wild Romance geen supervolle agenda.
Als je Jan 't Hoen bedoelt; die heeft nooit bij Brood gedrumd en zijn rol bij Wild Romance is wat anders dan gebruikelijk.
Aah Pepe was mij voor.
bol is inderdaad anders dan Bax bij Bol betaal ik geen verzendkosten zal wel in de prijs zitten maar ik kijk eerst wat kost het elders incl verzendkosten en vergelijk met Bol als er weing of geen verschil is kies ik meestal voor bol en betaal het artikel dat me aanstaat en betaal niet via klara maar gewoon met ideal.
Hoop voor de mensen die nog spullen te goed hebben dat het netjes wordt afgewerkt maar als bax wordt overgenomen zullen ze toch wel een aantal klanten verliezen verwacht ik. ze zullen veel moeten doen om het vertrouwen terug te krijgen. dat zal van invloed zijn hoe de nieuwe eigenaar met de gedupeerde klanten omgaat.