4x12 met de T75's is lang geleden al verkocht.
Printable View
4x12 met de T75's is lang geleden al verkocht.
Met name optreden. Maar ook repeteren natuurlijk.
Dus dr G12H heeft méér hoog dan de T75?
Bericht was nog niet af.. k*ttelefoon. 😜
Ik dacht van het net op te maken dat juist de T75 aan de schellere kant was tov de H Anniversary.
Het plan is nu alsvolgt:
De andere gitarist van mijn band heeft een 2061cx met de originele G12H Anniversary's. Die zet ik naast mijn 2061cx met de G12H-75 Creambacks en dan flink A/B-en.
Dan vervang ik mijn Creambacks met de T75's die ik inmiddels heb en ga dan weer A/B-en.
Zou een duidelijk resultaat moeten opleveren
Op de site van Celestion staan frequentiegrafieken van elke speaker. Als je die vergelijkt, zie je dat de G12H gevoeliger is (dus meer geluid bij gelijk vermogen) en dat de afbouw vanaf 3 kHz minder snel gaat. Bij 6k zit de H op 95 dB, de T op 80 dB.
De 75 kan zeker schel klinken maar ik denk dat het een wat ander frequentie gebied betreft. Op de Celestion site staan wel grafieken van de response, al is dat ook lastig te interpreteren. Blijft lastig met termen als "schel" , eigenlijk is niet na te gaan of je hetzelfde bedoelt.
Mijn oude kast met G12H speakers was helder maar niet schel. De g12A die ik nu nog heb liggen heeft voor mijn gevoel meer hoog (is ook veel minder ingespeeld) maar ook niet schel.
(En dan heb ik het er nog niet eens over dat mijn oren behoorlijk naar de kloten zijn, boven de 10K hoor ik weinig meer en stevige tinnitus. Dus het zal onder de 10K ook niet echt goed zijn, waar de gitaar-frequenties zitten.)
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Die grafieken kan ik inderdaad weinig mee. Ik weet niet goed hoe ik die goed moet lezen.
Zo, voorlopig de T75's er in. Het lijkt mij op te leveren wat ik zoek. Maar eerst maar wat repetities en gigs afwachten om te kijken of ik écht tevreden ben.
De 2 G12H-75 Creambacks (8ohm) gaan sowieso de verkoop in.