Flikker dan maar op:D
Wist ik niet.
Printable View
Flikker dan maar op:D
Wist ik niet.
Had ik hier al verteld dat ik redelijk onlangs een Zoom 9000 heb gekocht? Door mezelf afgelopen vakantie qua gear 2 weken te beperken tot een tele en dat ding ben ik em erg gaan waarderen.
Dan, meer zoom,
Ik heb een Zoom R8 Multitrackje. Handig snel "scratchpadje" waar ik heel blij mee ben. Zitten dus ook 1001 gitaarprocssingdingetjes in. Klinken allemaal leuk maar hebben ook allemaal het nadeel dat ze ontiegelijk slecht bruikbaar zijn in een mix met andere dingen. Te overgeprocessed, te ver naar achteren in de mix, te HiFi, allemaal "te". En dus gebruik ik ze allemaal niet. Idem voor de Line6 PodXT waar ik er op op gegeven moment 3 van had liggen (iets met repareren) Inprikken en je bent instant gitaargod en sterker nog, je kan zelfs kiezen welke gitaargod je wil zijn. Maar wederom, too much. Niet bruikbaar, tenzjj je helemaal alleen bent. En dat merkt iedereen en dus zijn die technologisch mega vet doorontwikkelde dozen aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Kijk, daar heb je ’t al...
Ik heb sinds kort een Zoom G3n (op MP gescoord) en afgelopen vrijdagavond live gebruikt op een feest in de open lucht.
Interface is even wennen, maar het ding bleek verrassend bruikbaar. Ik heb vanaf scratch 4 “patches” gemaakt: clean, clean met chorus, JCM800 met medium gain, en een dikke Diezel lead sound. Output ging via de effect-in van mijn buizenamp.
Ik doe m’n Pedalboard niet meteen weg, maar voor mij was die Zoom prima bruikbaar met voor mij bruikbare sounds. De prefab sounds zijn idd over the top en gebruik ik niet.
YMMV
Nee, toch niet, in die zin ben ik niet van de impulsieve aankopen. Ik zou dat wel hebben bijvoorbeeld bij GAS voor een Indiaas harmonium..... ;)
Doorgaans ben ik lang aan het wikken en wegen (lezen, luisteren, YouTube) voordat ik overstag ga.
Als het apparaat terug zou moeten, is dat omdat het kapot is.
Maar om even op het originele onderwerp terug te komen; bedrijven als Thomann bieden hun waren aan met de expliciete vermelding dat je het altijd terug kunt sturen binnen 30 dagen of zo. Sommige nadelen ontdek je ook pas later. Maar je kunt natuurlijk ook naar Treppendorf rijden om 'm te testen. Mooie omgeving en een hele grote winkel :ok: