misschien domme vraag, maar hoe check je eigenlijk een blikpakket van de net trafo dat rammelt
Printable View
oke, beetje minder flauw antwoord.
Je kan het visueel niet waarnemen want het blik heeft een aardige spanning nodig om stabiel te zijn. Wat wel eens goed kan helpen is om de trekbouten goed vast te draaien. Meermaals meegemaakt dat ik ze een halve slag kan aandraaien waarmee het rammelen was opgelost.
Maar .....
Het kan ook zijn dat de windingen zelf rammelen. In dat geval is onderdompelen in lak het middel om dat te fixeren.
Maar wat heeft jou doen besluiten om een Boogie in de VS te kopen? In Europa zijn ze niet meer aanwezig, ze zijn niet bepaald scheutig met schema's dus je neemt best een risico. Vaak zijn mensen superkritisch over een gitaar van een paar honderd EUR of een versterker. Jij tikt een fors bedrag af (momenteel 2.500 USD bij Sweetwater) voor een versterker die je pas leert kennen als er niet echt meer een weg terug is.
Misschien dat ik daar wel mensen mee weggejaagd heb..... :hide:
Klopt, inderdaad een fors bedrag, maar ik ga dit jaar niet echt op vakantie, en het vakantiegeld mag toch mooi besteed.
Ik relativeer altijd maar met mensen met duurdere hobby's. Een motorrijder koopt ook zo een motor van 6k of meer die 95% van de tijd in de garage staat (zie vrienden van mij). Dan vind ik een versterker die je regelmatig gebruikt voor veel minder geld dan dat, en ook nog waardevast is, een mooiere aankoop of investering. Als Mesa hier wegblijft voorlopig neemt de waarde wellicht wel toe.
In elk geval ben ik er nu erg blij mee, want hij klinkt dan ook fantastisch, veelzijdig en naar verwachting. Gelukkig zijn de youtube video's wat dat aangaat toch wel weer een goede manier om een aankoop vooraf redelijk goed te kunnen beoordelen.
Ik heb én een Mesa Cab voor mijn baswerk én een motor - gaat goed samen hoor......
:blast:
https://i.ibb.co/kcCqLvk/20230409-104937.jpg
Haha, gaaf!
Als ik naar de specs van die Badlander kijk, zou ik, moest ik in jouw plaats zijn, tweedehands een Mesa Stiletto gekocht hebben.
Kom je geregeld tegen op koopsites, EU versie én vind je mits onderhandelen rond de 1000 Euro.
Maar die Badlander ziet er wel badass uit. Klinkt ook wel goed op filmpjes. Maar zoals hierboven al gezegd... Ik zou, met de nieuwe policy/ eigenaars van Mesa, nooit een nieuwe Mesa kopen.