Ja ik zag in Groningen een voor 250.. Nu probeer ik juist spul kwijt te raken dus ik doe net alsof ik het niet gezien heb 👀
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Printable View
Gefeliciteerd! Squiers tegenwoordig zijn dik in orde!
Neck is doorgaans wat dunner, althans bij de Cabronita en de CVC
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, zou kunnen. De neck is beduidend dunner dan van m’n andere gitaren, maar echt comfortabel.
Verder lees ik op het web dat de Chinese CV 50s tele’s tonerider pickups hebben. Ze klinken geweldig dus ik geloof het zo!
Heb geen zin om de gitaar open te schroeven, wie weet of dit zo is?
Verder viel het me op dat deze brass saddles heeft waarbij elke zadel 2 inkepingen heeft (Wilkinson compensated zadels? Wie kan dit bevestigen ?), misschien door de vorige eigenaar toch ge-upgrade?
Inkepingen als in snaargeleiders, of compensated saddles?
Van die Tonerider PU’s heb ik vaker gelezen, maar heb de mijne toen ik hem had (CVC) niet opengeschroefd om te kijken, alleen de slagplaat verwisseld.
Edit: compensated saddles hebben 2 geen inkepingen, maar 2 verschillende vlakken.
Inkepingen als in snaargeleiders, of compensated saddles? Ja, dat. Er zitten 3 zadels die elk 2 inkepingen hebben zodat elke snaar door zo’n inkeping loopt.
Wilkinson heeft zulke zadels, dus bij de mijne kan het zomaar een upgrade geweest zijn.
Heb ff verder gegoogled, maar de pickups schijnen gelijkwaardig aan Toneriders te zijn omdat ze gekopieerd zijn door die Chinezen en ze dezelfde karakteristieken hebben als Toneriders. Ik geloof het zo, ben wat Tele pickups een noob. Zou leuk zijn als iemand hier meer over kan vertellen.
Niet per se.
Gotoh in-tune zadels zijn gecompenseerd, met groefje: https://www.thomann.de/nl/gotoh_in_t...hoC7dcQAvD_BwE
Je hebt ook nog van die slanted zadels, zoals bij de joe barden tele brug. Compensated zonder aparte vlakken.
Dank, Dennis 🙏
Ik heb de zadels van mijn Tele bekeken en inderdaad geen aparte vlakken. De 2 groeven zijn gewoon 2 snaargeleidertjes om de boel op z’n plek te houden. Lijkt mij dat het de intonatie makkelijker en/of beter maakt. Maar daar heb ik niet heel veel verstand van.
Ik ga dit weekend deze blonde dame weer lekker bepotelen dus komt helemaal goed 😊