Ooit middagje zitten testen met diverse diktes en ook met massieve houtsoorten. 12mm plywood beviel me het beste. Is ook nog stevig genoeg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Al
Printable View
Ooit middagje zitten testen met diverse diktes en ook met massieve houtsoorten. 12mm plywood beviel me het beste. Is ook nog stevig genoeg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Al
Yesssssss, zijn dé Super reverb speakers als het de alnico's zijn. Wordt het alsnog een echte SR. Mijn favoriete speakersetup voor een SR is momenteel 2xCTS alnico en 2xJensen ceramisch(niet de RI's maar oudjes)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Ik weet niet of die Fane zwaar genoeg is. Die M70 is eigenlijk wat donker en doods voor een Fender. Is speaker om te matchen met het vele hoog van latere Marshalls. Kan best dat die speakers samen wel een goede match vormen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Al
Als de eindbuizen blackplates zijn heb je grote kans dat ze nog prima zijn. Die buizen hadden geweldig goede cathodes. Later gebruikte Fender ook RCA greyplates, die waren al niet meer zo robuust.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Al
Het zijn echte alnico's. Dus dat moet lukken. Verder heb ik nog een hele oude Jenssen uit 66 maar die is 4 ohm. Effe kijken of ik een beetje in de buurt kan komen. Ik heb de trafo laten wikkelen met 4 en 8 ohm dus daar kom ik wel uit.
Verder gooi ik gewoon de 2 12"'ers erin en ik zie wel. Is het niks, dan kan ik altijd nog gek doen en 2 nieuwe 12"'ers kopen. Ik kom dan wel terug met de vraag op het forum.
Voorlopig zit ik de rest van de week weer vast met sociaal wenselijke verplichtingen:
- kijken bij de tennis (vrouwtje dreigt te winnen)
- vissen op de pier
- helaas nog werken ook
En trouwens ik moet nog een nieuwe kast maken ook. Eerst maar eens de juiste afmetingen bepalen/vragen en dan de rest verder afleiden etc.
Ik kom zeker met een paar vragen bij deze of gene.
Maar geef toe, ik heb de versterker gekregen voor een goede fles cognac. Dus zo af en toe ben ik nog wel een klein goudzoekertje......
Nico
Ik zal eens een paar foto's maken van e.e.a. en een nieuwe link op mijn site openen. Dan mogen jullie aangeven of het wat is of niet. De Elco's zullen wel vervangen moeten worden, maar dan zet ik ze weer in die oude kartonnen kokers. Ik vond dat wel een goed idee van Jay.Citaat:
Als de eindbuizen blackplates zijn heb je grote kans dat ze nog prima zijn. Die buizen hadden geweldig goede cathodes. Later gebruikte Fender ook RCA greyplates, die waren al niet meer zo robuust.
Nico
... en nou nog leren fatsoenlijk gitaar te spelen.
De anodes zijn veel donkerder als bijvoorbeeld mijn Sovteks 5881. Die zijn echt grijs van kleur. Deze zijn veel donkerder. produktie datum 7426.
Nico
Zoooo... mazzeltov!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
4 x CTS in SR is OK, in mijn eerste SR had ik 3 x CTS alnico (eentje kapot, vervangen door C10R), klonk prima, beetje "papierig" misschien.
Ik wil die twee CTS-jes die je over hebt wel van je overnemen Nico, laat maar even weten.
Hmmmm.... ik betwijfel het. Ik heb hier nog een Eminence 12" liggen, ooit van Jay overgenomen, komt uit zo'n Blues Deluxe geloof ik. Zit niet zoveel tophoog in, zou misschien een combi zijn met die G12m70 (als die een beetje hoog heeft). Deze Emi heeft wel lekkere dikke warme onderkant. Laat maar weten als het wat voor je is. Heb ook nog een ouwe Philips alnico liggen, en een Goodmans alnico geloof ik...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Een dealtje met de speakers ben ik altijd wel in ge-interesserd.
Nico