Ik zag zojuist toevallig in de weerspiegeling van het halselement dat je een wel zeer ernstig terugtrekkende haarlijn hebt. Misschien moet je eens een paar flesjes alpacin proberen? :eek:
Printable View
Ik zag zojuist toevallig in de weerspiegeling van het halselement dat je een wel zeer ernstig terugtrekkende haarlijn hebt. Misschien moet je eens een paar flesjes alpacin proberen? :eek:
Ach, dat ze er qua balans tussenin zitten zegt nog niks over karakter. P90 en Filtertrons zitten er ook tussenin.
Wel heb ik het idee dat - net als met filtertrons trouwens - je wel je best moet doen om de juiste sound eruit te krijgen. Een aantal gitaristen lukt het (https://www.youtube.com/watch?v=eUvApC0bwUk)
Veel gitaristen lukt het ook niet. Thom Yorke en Daniel Johns horen daarbij. Toch twee artiesten die ik gigantisch bewonder.
Knappe Tele hoor!
ik verwoord het alleen anders. "tussen fender en gibson in" = vrij vertaald "in balans". "Ik pik ze er nooit uit op gehoor" = vrij vertaald "geen karakter".
Ik vind P90's niet heel extreem. Prima in balans met mijn Gretsch...
(that said: ik speel op een Gretsch, Jackson met P90 en tegenwoordig zo'n Kawai/Teisco.)
Ja, daar ga je al. Ik heb het over klankkleur. P90 is een zweterig middy pickupje met flubby bas, een filtertron is een scooped strakke twangert met een bijtend hoog. Dat kan prima in balans zijn maar je hoort toch wel een enorm verschil tussen beide mag ik hopen.
De wide range heeft een output als een P90 maar klinkt vrij nondescript, een piek in het midhoog zou je kunnen zeggen, meer niet. Maar dat maakt hem veelzijdiger.
De wide range in de brug positie is mijn favoriete overdrive sound maar clean not so much.
Verrekt mooie plank! Zag laatst in een kroegje iemand spelen met een thinline, geen idee welke versie het was maar het viel me op hoe breed inzetbaar de gitaar was.. van spanky tot rock tot bombastisch U2.
Lekker!
Te gekke gitaar is dit. Heb zelf recent ook een tweede hands gekocht: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...caster-Reissue Tot nu toe nog steeds m'n main gitaar. Heerlijke veelzijdig.
Gefeliciteerd met deze pracht gitaar :ok: