Helemaal eens, maar ik wou ff de puntjes op de welbekende i zetten :)
Printable View
Heel fijn J., ik heb daar nu al veel plezier in. En dan moet het feest nog beginnen.
Willem roels natuurlijk.
Heb zijn URL maar even opgeslagen.
Voor de zekerheid.
Vriendelijke groet, Gus
Gaaf project Joost, dat ga ik eens geïnteresseerd volgen. Loop zelf ook een tijd met dat idee rond, maar ben in onhandigheid nauwelijks te overtreffen en ben dus benieuwd welke skills je nodig hebt om een enigszins bespeelbare gitaar te krijgen
Wat in het bestelproces belangrijk bleek te zijn, is de relatie met de onderdelenleverancier. Niet iedere hals past even lekker op iedere body en dat geldt ook voor bv de brug. De schroefgaten zijn immers voorgefreesd en dan is het wel fijn als deze echt mooi gelijk zijn met de gaten in de brug. Met andere woorden, voor verzending is het wel fijn als een en ander even gecontroleerd wordt door de leverancier. De mijne was bv ook bereid even het gewicht en resonantie van de beschikbare bodies te controleren en naar de nerftekening van de hals te kijken. Nu kijk ik reikhalzend uit naar de pakketbezorger later deze week.
De belangrijkste skill lijkt mij geduld en precisie. Dus bv de tuners netjes uitlijnen voordat je gaatjes gaat boren en de schroefjes en moertjes niet te strak aandraaien. Je kan lak maar 1x beschadigen.... of een schroefje maar 1x doldraaien :)
Mighty Mite heeft prima spul (het oude amerikaanse spul maar ook de moderne made in asia) ik heb er een paar stratjes van in elkaar gezet en echt het is top spul
voor de volgende keer kijk voor onderdelen ook eens bij www.rockinger.de daar heb je voor relatief weinig geld tophardware en doet je gitaar helemaal niet meer onder voor zijn amerikaanse tegenhanger
Bedankt voor de tip. Denk je dat die hardware beter is (voor ongeveer hetzelfde geld), dan hetgene die ik nu gekozen heb?
Deze een aantal jaren geleden geassembleerd , Rockinger bodie , Musikraft hals.
http://i989.photobucket.com/albums/a...psybass8m7.jpg
Ook fraai!
En heb je ook een link voor goede en voordelige les paul body's/necks, buiten Warmoth?