-
Als ik een Ferrari naast een Fiat Panda zet, dan zijn er ook verschillen... Belangrijk in de hele discussie: hoeveel geld wil ik uitgeven en wat is dan gezien mijn speelstijl en mijn smaak de gitaar die het beste past?
Heb je ooit Sacksioni zien spelen op een Cort? Nee, die heeft ook zo zijn adresjes. Gisterenavond zag ik een klassiek gitarist op een handgebouwde gitaar uit 1830. Met mijn budget ben ik heel tevreden met mijn eigen gitaar. Onlangs speelde ik ook even op een Tayler en het zijn inderdaad prachtig klinkende gitaren!!!
-
Taylor, all the way! nothing more and nothing Less!!!
-
Zeg, vraagje he,
Hoeveel kost een 'basis' Taylor (en dan Westers, voor zover dat niet altijd het geval is)?
Ik wil graag van mijn spaanse af!
-
nou Taylors beginnen nieuwprijs bij F 3.750,- maar dan zijn ze voorzien van element en al. Deze beginklasse zijn dus ook echt de standaard uitvoeringen! Dus geen Mahonie hout, maar Ovankol (nep-hout) Als je dus een 300 serie wilt met Mahonie zorg dan dat je een vind uit 1998, sinds 2000 zijn ze over gegegaan op Ovankol! en dat is niet mooi.
Je hoeft niet perse een nieuwe te kopen, want iemand die zijn Taylor weg doet, heeft hem iedere seconde dat hij hem bezat... met liefde behandeld!
Ik raad je aan eens te gaan kijken op veilingen zoals Ebay maar ook markplaats.nl!!! je zult er geen spijt van krijgen!
-
Nou, duizenden guldens dat kan ik er helaas niet voor neertellen! Erg jammer want ik ben wel toe aan een nieuwe gitaar.
-
Een goedkoopste echte Taylor, de 310 is volledig massief, kost ongeveer 1400 Euro, de rug en zijwand is gemaakt van Sapele-Mahonie, de top is spruce, de hals mahonie en de toets ebbenhout. Waarom kijk je niet gewoon op de site van Taylor
http://www.taylorguitars.com/
en wat de prijzen betreft kijk op
http://www.benellyimport.nl/ en trek ongeveer 20% korting "af" van de prijs die daar te vinden is, dit is dan ongeveer de winkelprijs, koffer is inbegrepen. Voor mij iets te duur maar zeker excellente gitaren
-
Ovankol, waarvan sprake hierboven, is eigenlijk "Ovangkol" en is geen "nephout" maar een tropisch hardhout die sterk op palisander (Rosewood) lijkt
-
Het verbaast me, al die reacties.
Iedereen heeft zijn voorkeur en zijn eigen rechtvaardiging.
Ik heb een cort ntl ce custom
toppie!!
-
ziet er altijd zo grappig uit zon discussie tussen 2 anoniempjes :grin:
-
Haha, ja dat lijkt best wel op een vorm van schizofrenie...