Ja dat bedoel ik eigenlijk 👍
Printable View
Ja dat bedoel ik eigenlijk 👍
Mijn garantie op de Polytune is al vervallen helaas. Maar met die nieuwe tuner was het probleem weg sure thing??
Ik heb de tuner gisteren opengemaakt en de batterij was er inderdaad uit.
Daarna heb ik de Polytune met eigen voeding gebruikt, maar de klik bij het intrappen blijft en ook de ruis tijdens het stemmen blijft.
Ik zou zo 1,2,3, even niks anders weten. Hij heeft het altijd goed gedaan. Ik kon tijdens nummers stemmen zonder dat ik een klik/ruis hoorde.
Wat is nu het verstandigst om te doen? Een andere tuner aanschaffen? Suggesties hiervoor? BOSS TU-3, Korg Pitchblack, T-Rex tuneMaster?
Als de Polytune je is bevallen, koop gewoon een nieuwe. Mijn probleem was met de tuner idd weg. Je hebt standaard 2 jaar garantie op een nieuw pedaal. En anders vind ik de TU-3 van Boss een errug goed alternatief.
Ok thnx voor de reactie. De Polytune is me goed bevallen en bevalt me nogsteeds goed. Een duidelijk leesbaar pedaal.
Al vind ik soms dat ie niet helemaal secuur stemt. En daarmee bedoel ik dat wanneer ik dan 'afstem' met de toetsenist is bijv een E net geen E, en moet ik mijn snaar volgens de tuner iets hoger draaien. Misschien toch maar eens een BOSS TU-3 proberen. BOSS pedalen zijn me nog nooit tegengevallen ;-)
Toetsenist niet zuiver?
De planet waves tuners van voorheen hadden vergelijkbare klachten maar dat bleek een slechte filtering te zijn in de power supply..... ik ga ervan uit dat over dit pedaal beter is nagedacht!!
Toetsenist is 100% zuiver.
Ik heb ook geen idee wat de oorzaak kan zijn van de klik/ruis. Wellicht dat het met een andere tuner opgelost is.
Als dat niet het geval is dan zou het aan mijn DC Brick kunnen liggen... of aan... ja aan wat anders...?
Ik heb al mn hele leven een brick en die geeft geen krimp. Ik gebruik mijn voodoo labs alleen voor moeilijke pedalen, en dat zijn eigenlijk alleen mijn true vintage pedalen (ook al bouw ik die meestal om met een carge pump)
YMMV, natuurlijk.
en als je de polytune nou eens helemaal van je bord afhaald, gewoon gitaar > polytune > amp, ruist ie dan nog steeds?
het kan best zijn dat je andere pedalen later in de chain de oorzaak zijn lijkt mij
En als je de batterij als voeding gebruikt?
Hoe weet je trouwens zeker dat de toetsenist 100% zuiver is? Zit er tussen jullie niet ergens een A=440 versus A=438 probleempje of zo?
Toen ik nog een mxr brick gebruikte heb ik lang het probleem gehad dat ik niet stil kon stemmen. Misschien weet ik so weer waardoor het ook weer kwam. Het was niet de tuner in elk geval.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk