Je kan de musicom lab toch terugzetten op factorysettings en overnieuw aan de slag gaan?
De musicom lab staat ook zeker op mijn interesselijstje...
Ik gebruik sinds ongeveer een half jaar midi.
Eerst alleen een timeline met presets, prima te doen. Dan denk je idd: dat switchen van sounds moet makkelijker kunnen... Toen de mobius er bij kwam een JOYO PXL Live aangeschaft en ben er superhappy mee. Live heb je alles Bij de hand en is switchen zo simpel als maar kan.
Ik werk met 4 basic presets; clean, crunch, drive en lead. Bij alle opties zitten bij de timeline en mobius alternatieven "onder de knop". Daarnaast nog een aantal presets voor specifieke sounds voor een nummer.
Om te jammen minder handig maar heb een preset waarin alle loops aan staan dus dan kan je nog gewoon op je pedaaltjes stampen.
Je kan je timeline-loop trouwens gewoon 'aan' laten staan bij een patch/presetwissel en hem met een CC bericht op bypass zetten, dan loopt de spillover netjes door. Je kan hem dan zelfs (wanneer hij aan het eind staat) zelfs niet in een loop zetten en alleen met midi aansturen.
Of snap ik het niet?
(Heel simpel trouwens MIDI, allene al die termen...)
je hebt meerdere overwegingen.
1) als je de spulletjes in een rek wegwerkt, dan is biergooien en gerommel aan je spullen (die aan de rand van het podium liggen) niet meer aan de orde. En geen 220V open en bloot tussen omvallende drankjes op de voorrand van het toneel.
2) het eerder genoemde: "tegelijk schakelen van meerdere pedalen"
3) bij grote pedalenboards scheelt het ruimte op het toneel en het gewicht kun je in een rek op wielen zetten.
Als je het alleen doet voor nummer 2 dan zou ik gewoon een switcher in je pedalenbak opnemen. Dat is fors goedkoper. En je houd een (1) kist over. Makkelijk. Zo doe ik het nu.
Ik heb een fcb1010. En dat is leuk. Maar presets kiezen voor geluiden. Terwijl ik een aantal analoge pedalen heb? Nee. De analoge pedalen hebben mijn voorkeur.
Ja, klopt. Dat heb ik dan ook zeker 3 of 4 keer gedaan. :confused:
Kijk ook even naar deze: http://www.guitarplayer.nl/Decibel-Eleven-Switch-Dr
Het is mij nog niet gelukt om dat met een CC te doen. Het zou zomaar kunnen dat mijn Musicomlab-versie het niet ondersteunt. Zo ver was ik er nog niet eens ingedoken, maar ik heb besloten er geen tijd meer in te steken. Zoals ik het nu heb bevalt me prima, zeer flexibel, en da's ook wat waard heb ik gemerkt.
Dit is een foto van bijna een jaar geleden, en ik heb 'm nog steeds zo.
De RC Booster zit in loop 1, de 808+ in loop 2 en de 3 modulatiepedalen (Ross en 2x Ibanez) in loop 3.
De Timeline zit dus niet in een loop, maar bedien ik gewoon fysiek.
https://lh4.googleusercontent.com/-5...502_155017.jpg
super bedankt voor jullie bijdrage tot dusver. Dit helpt mij in de keuze om evt naar een looper met MIDI te gaan kijken.
Midi is slechts een manier om je pedaal aan te sturen....dat hoeft niet ten koste te gaan van het analoge geluid. Ik heb ook voornamelijk analoge pedalen. Toch stuur ik het allemaal aan via midi...het signaal blijft analoog. Het voordeel is dat je onder 1 knop meerdere analoge pedalen tegelijk aan kan zetten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Midi-pedalen zijn tof, de manier waarop je ze wil aansturen is aan jou.
Het is denk ik een afweging tussen alles-onder-1-knop gemak vs on-the-fly-wisselen.
Ik heb een korte tijd een one control oc10 looper gebruikt om mijn pedalen mee te besturen, inclusief 2 strymons via midi.
De oc10 is een toplooper, maar heb hem uiteindelijk weggedaan vanwege twee redenen.
Eerste is omdat de midi functie ervan voor mij een groot nadeel had. Hij stuurde namelijk de midi commands uit op volgorde van banks en presets van de looper zelf: Bank 1 preset 1 op de oc10 werd dan Bank 00A op de timeline en bigsky bijvoorbeeld.
Nadeel hiervan is dat ik alle patches in de strymons op volgorde van de looper moest gaan zetten. Dat betekende patches dupliceren, de volgorde binnen de pedalen helemaal omgooien en dus op meerdere banks dezelfde patch hebben. Daar had ik geen trek in.
Geen idee of andere loopers ook de midi commands zo uitsturen, de oc10 deed dat in ieder geval wel.
Tweede reden is dat het werken met presets toch niet helemaal mijn ding was. Het is heerlijk om met 1 druk op de knop 4/5 pedalen tegelijk aan te hebben inclusief goeie patches op je delay etc., maar aangezien ik veel wissel tussen sounds moest ik dan wel per drive pedaal een stuk of 5 presets maken met verschillende delays en reverbs enzo.
Kortom; teveel gedoe qua instellen voor mij :).
Ik heb in plaats van de oc10 een gigrig quartermaster striplooper gekocht en een Disaster area midi controller om apart nog de timeline en bigsky aan te sturen, stuk flexibeler.
Dat kan natuurlijk ook: de looper en midi aanstuurder scheiden. Maar moet je dan niet weer 2x stampen voor t gewenste geluid?