-
Soundcloud opname vind ik 'warmer' dan de YouTube opname.
Zit meer het volle geluid van de gitaar in. YouTube knijpt toch het een en ander af.
Wat Elixir betreft : ik merk zelf dat die minder 'piepen' en ook wat voller klinken dan b.v. de Martin snaren.
-
Dat piepen is een reden dat ik meestal Elixir gebruik, maar op het moment vind ik de Martins eigenlijk wel fijn spelen en klinken op de gitaar. Het warmere van de Elixir snaren is volgens mij meer een kwestie van minder uitgesproken hoog, dan meer bas.
Soms vind ik het fijn om even wat andere snaren te gebruiken. Tommy beweert dat zijn gitaren dat fijn vinden, maar ik vermoed dat het vooral met je eigen oren te maken heeft. Alsof je ze weer even opnieuw laat wennen.
-
Gaaf! Wat mooi als je toch zo gitaar kunt spelen! Een geslaagde versie van een geweldig mooi nummer!
-
Een van de weinige kerstnummers waar ik persoonlijk geen wegtrekkertje van krijg.
En Fay mag in NL welk wat meer waardering krijgen vind ik.
Maar de uitvoering heer H. is werkelijk om je vingers bij af te likken. Mijn vingers hoor, zeg ik er maar even bij.
Geen plotselinge aanval van bescheidenheid alsjeblieft. Er is een verdraaid goeie (goje stond er - die Mac toch) gitarist voor nodig om dit overtuigend over het voetlicht te krijgen.
Weet je wat? Kerst of niet. Kan 't mij schelen. Nog eens rustig van genieten.
Vriendelijke groet, Gus
-
Echt mooi. De kraakjes waar je het over hebt hoor ik niet, de sound vind ik juist perfect.
-
Dank jullie! @Dusjaak, mijn vingers aflikken is out of the question. Dan worden ze nl. echt te kort voor deze grepen :seriousf:
@Zoldergitarist, kraakjes zou aan mijn installatie kunnen liggen. De nieuwe drivers (geluidskaart) doen het een stuk beter met youtube, maar misschien is er toch nog steeds verschil tussen youtube en geluid in cubase. Zou niet meer terugwillen naar een standalone recorder, maar computers blijven soms toch ook nukkig. (iig die van mij)